AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Termin nærmer seg, og jeg vil gjerne gi kona en gave når hun kommer hjem. Dette er vår andre barn. Men hun ville ikke ha noe gave etter første fødsel sa hun. Men denne gangen blir jeg antagelig ikke å kunne være med på fødsel. Og dette svangerskapet har tatt mye mer på. Så hva hadde vært en fin gave? Hiv på med forslag. Har tenkt litt på et pent smykke, hun går altid med smykke. Men hva er for lite eller for mye å kjøpe smykke for? Anonymkode: 2a0f4...7bc 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jeg hadde satt pris på en kurv stapp full av spekemat og mugg ost. Og kald øl. Anonymkode: 92b99...0aa 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Hvis hun ikke ville ha noen gave etter første barnet, så er det jo ikke sikkert at hun vil ha noen gave nå heller. Den beste gaven du kan gi en nybakt mor er jo å være tilstede mentalt og fysisk, støtte og hjelpe henne, ta husarbeid, matlaging og din del av babystellet, nattevåk og selvfølgelig følge opp ditt andre barn. Anonymkode: eefd0...a6a 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Gavekort på våkennetter, søvn, ansvarsoppgaver i huset, tid alene med førstefødte. Anonymkode: 7cf33...f05 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis hun ikke ville ha noen gave etter første barnet, så er det jo ikke sikkert at hun vil ha noen gave nå heller. Den beste gaven du kan gi en nybakt mor er jo å være tilstede mentalt og fysisk, støtte og hjelpe henne, ta husarbeid, matlaging og din del av babystellet, nattevåk og selvfølgelig følge opp ditt andre barn. Anonymkode: eefd0...a6a Første barn, mente jeg. Anonymkode: eefd0...a6a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Kanskje en ring med to diamanter? En for hvert av deres barn sammen bare du som setter grenser på hvor mye du vil gaven skal være verdt, med tanke på økonomi. Men hvis jeg hadde vært mann, hadde jeg nok lagt litt ekstra med penger i det. For å vise at du virkelig setter pris på henne! Som sagt ingen fasit, gratulerer så mye med å snart være pappa igjen Anonymkode: c9bfb...90f 17
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Stemmer også for diamant av noe slag! Hun gir deg et barn - ingen gave på hele jorden kan toppe det, MEN en diamant er jaggu meg fint å få! Kan være en liiiiten diamant i et smykke omså! Tanken bak som er det viktige:) Anonymkode: 71cff...710 2
Blålilla Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Om hun er av den praktiske typen, jeg hadde f eks elsket gode Gore-tex tursko til trilleturer (Elsker Hoka sine) Fresht ullundertøy/gore tex klær til samme formpl. Ansiktsbehandling eller fotbehandling etter en lang graviditet? 6
Mummy1 Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Vask ned og rydd hele boligen. Fyll kjøleskapet med digg mat du skal tilberede for dere fremover. Og hvis du har råd : diamantring i tillegg. 🙂🙂 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Kanskje en spa-dag eller massasje/ansiktsbehandling ? Anonymkode: 01461...4d4 3
supernaturalfan Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Jeg ville hatt en skikkelig digg massasje! Gavekort til wahwah evt hos andre. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gavekort på våkennetter, søvn, ansvarsoppgaver i huset, tid alene med førstefødte. Anonymkode: 7cf33...f05 Hva er denne greien med "gavekort" på diverse dagligdagse ting? Hadde blitt furt om jeg måtte cashe inn gavekort for ting det er helt normalt at man bidrar med. Anonymkode: 0ae00...053 35
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Hadde blitt veldig glad for gavekort på klær og sminke til meg selv (feks på et shoppingsenter/ evt. zalando). Har følt meg tjukk og gledet meg til å få kroppen tilbake helt siden uke 12🙈 Så å få penger til å kjøpe nye høstklær og føle seg litt fresh hadde jeg blitt veeldig glad for😄 gjerne frisør/hudpleie etc i tilegg😍 Anonymkode: 4265a...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 Spekemat, ryddet og vasket hjem, nyoppredd seng og tom skittentøyskurv Anonymkode: 6fed2...40a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gavekort på våkennetter, søvn, ansvarsoppgaver i huset, tid alene med førstefødte. Anonymkode: 7cf33...f05 For en fornærmelse. Dette hadde jeg faktisk blitt sur for. Det er en selvfølge, ikke noe man trenger gavekort på med mindre det er fra besteforeldre, søsken eller andre som ikke er forpliktet til å dele 50/50 på oppgavene Anonymkode: 6fed2...40a 22
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 En diamant slår aldri feil, men litt mye ringer om hun alt har forlovelsesringring og giftering? Da ville jeg gått for et smykke eller øredobber. Håper mannen min og har fått med seg at det er vanlig med «poppe-presang» 😁🤞🏼 Anonymkode: ccc8f...92e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er denne greien med "gavekort" på diverse dagligdagse ting? Hadde blitt furt om jeg måtte cashe inn gavekort for ting det er helt normalt at man bidrar med. Anonymkode: 0ae00...053 Reagerte også på dette. Det er jo en selvfølge at man deler på arbeidet med hus og familie. Her tok mannen mer enn meg etter første fødsel pga min form. Får helt avsmak av menn som ikke bidrar, både til vanlig, og spesielt etter en fødsel. Man er to om dette! ... og gavekort? Neineinei!! Nå er vi vant til å kjøpe god mat, og ha fulle kjøleskap, så det hadde ikke føltes så spesielt for meg om kjøleskapet var fullt. Jeg kan også handle selv.. eneste måtte være om han fikk tak i en helt spesiell matvare som var en stor favoritt. Synes du skal gå for en gave. Noe fint til henne, smykke og ring osv er bra. Eller sko, ordentlige klær, yttertøy, ull. Ordentlig headset om hun trenger det. Eller nettbrett e.l. Anonymkode: 638fe...b59 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 Smykker er jo alltid stas, men for min del blir de liggende litt mye i smykkeskrinet. Fingrene er opptatt til giftering og forlovelsesring, rundt halsen morgengaven fra bryllupet. Etter førstemann fikk jeg en fancy stelleveske som jeg hadde vurdert, men ikke tatt meg råd til. Med andremann fikk jeg bodylotion, ansiktsmaske og lip balm av fancy merke. Veldig fornøyd med den gaven også! Ellers er gavekort på klær og velvære stas. Det er ikke alltid man prioriterer tid til seg selv den første tiden etter en fødsel! Anonymkode: f7adb...e41 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 Min søster fikk et maleri av mannen sin da hun kom hjem med deres første barn - det heter «Hjemkomst». Skikkelig, skikkelig koselig synes jeg 😭😍 Du kan sikkert finne det på Google hvis du leter Anonymkode: 726a4...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min søster fikk et maleri av mannen sin da hun kom hjem med deres første barn - det heter «Hjemkomst». Skikkelig, skikkelig koselig synes jeg 😭😍 Du kan sikkert finne det på Google hvis du leter Anonymkode: 726a4...e6d Dette : https://www.fineart.no/galleriobjekt/Tor_Rafael_Raael_-_Hjemkomst/376749 Anonymkode: 726a4...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå