AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Jeg sier til meg selv omtrent hver uke at «nå, nå skal jeg skjerpe meg fra uka som kommer». Jegnlegger en mental plan på hvordan jeg skal legge opp løpet for meg selv (mer frukt, ikke snop man-tors, kun nachos på fredager, ett lite eventyr, ikke hele plata osv». Jeg finner ikke noe god løsning og jevner ALTFOR utålmodig! Jeg skulle vært 8-10 kg lettere i går! Mistrives sånn det er nå. Selv om jeg prøver (litt halvhjerta kanskje?) å endre vaner, både fysisk og mentalt, faller jeg tilbake til de dårlige vanene i sofaen. Litt sjokkis, litt potetgull, eller hva det er. Planen min fremover fra i dag var å siste halve middagsasjetten med grønt (spiser sunt ellers, mye grovt, frukt og grønt i mine 5 måltider), men tenkte å gire opp grønnsakene ennå mer på asjetten. Det gikk altså som smurt, elsker grønt. Mål to var å ikke spise potetgull på kvelden. So far, so good, men.... jeg fikk sjokoladehjerter av en kollega i dag og der har halve pakka gått rett i nebbet allerede. Hadde livet ungene vafler i går, men det ville de heller ha i dag. Så da ble det ei plate med litt rømme og syltetøy. Potetgull blir det ikke (har ikke nå), men kjære vene.. Skal spise kveldsmat hver kveld og evnt smoothie ved søtsug, men.. etter middag er jeg så hol! Akkurat som rullegardina går ned og jeg graver i sjokoladeplate uten å tenke. (Vi har som regel sånt tilgjengelig siden vi er en søtmoms-familie). Normalvektig og sporty folk i full jobb og med god vennekrets, men glad i snop 🙈 Eller, normalvektig mann! Jeg er 8-10 kg for mye, 77 kg fordelt på 165 cm. tips? Holde ut å stå i mot alt av sug? Anonymkode: d7952...4f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Du blir ikke særlig mett av bare grønnsaker, og ikke holder det sulten eller søtsuget på avstand heller. 1. Du må ri ut søtsuget. Det er hardt i begynnelsen, men det blir lettere og lettere 2. Du må spise deg mett på god, næringsrik mat. Rene råvarer. Naturlig fett (mettet fett er sunt), rent kjøtt, rene grønnsaker. Er man mett på god mat, så blir man ikke fysen. Anonymkode: e0ae0...1b9 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har samme problemet men jeg bor 50 meter fra 🥝 og jeg ser omtrent smågodt hylla fra kjøkkenvinduet mitt. Ekstremt vanskelig når søtsuget kommer om kvelden Anonymkode: 1f470...af1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Skjær opp digg frukt. Har ikke spist godteri på 10 år, men frukt spiser jeg som min snacks hver dag. Anbefaler også oppskåret grønnsaker og hjemmelaget hummus i stede for salt snacks. Ofte er man litt sulten når suget melder seg, og det hjelper med noe digg som metter. Anonymkode: 6361d...4c4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke særlig mett av bare grønnsaker, og ikke holder det sulten eller søtsuget på avstand heller. 1. Du må ri ut søtsuget. Det er hardt i begynnelsen, men det blir lettere og lettere 2. Du må spise deg mett på god, næringsrik mat. Rene råvarer. Naturlig fett (mettet fett er sunt), rent kjøtt, rene grønnsaker. Er man mett på god mat, så blir man ikke fysen. Anonymkode: e0ae0...1b9 Jeg spiser jo ikke bare grønnsaker da, har kjøtt, ris/pasta/potet/saus/aioli eller hva det er. Dresssing eller litt fetaost på salaten ved siden av middagen. Jeg bar bare tenkt å fylle halve asjetten med grønt, ikke bare 1/3 som jeg gjør nå 😉 Men ja, du har nok rett - må bare ri ut søtsuget, og det er det jeg gruer meg til! Eller, ikke har tålmodighet til! Sitter med dårlig samvittighet hver kveld over snopinga, men bah.. mistrives voldsomt på jobb (lei av selve jobben, ellers er alt bra der), jeg er dritt lei og jeg tror jeg trøster meg litt med snop, at det hjelper. Det hjelper der og da, koser meg da, men pang - så tenker jeg «fader heller». Og hvis jeg først da har spist nor søtt så lar jeg det bare fortsette. Trenger ikke være så mye, men jeg spiser snop hver_eneste_kveld 😏 ts Anonymkode: d7952...4f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har vært godterifri i 2 uker nå. Dvs jeg har unnet meg en first Price ispinne, og en skål med is en kveld jeg hadde spist lite kalorier resten av dagen. Mitt beste triks er å legge meg tidlig Jeg går konstant å prøver å overtale meg selv til at det er greit med en liten sjokolade, solskinnsbolle, is osv.. har en samtale i hodet gående hele kvelden. Anonymkode: c0659...de3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Du må tenke at det å spise godteri på kvelden har blitt en vane som du kan venne deg av med og erstatte av nye vaner. Si at middagen er det siste måltidet ditt (eller kveldsmaten om du spiser middag tidlig) og så spiser du ikke mer etter det. Det vil være tøft i noen uker, men så har du vent deg av med det. Anonymkode: 13873...a81 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problemet men jeg bor 50 meter fra 🥝 og jeg ser omtrent smågodt hylla fra kjøkkenvinduet mitt. Ekstremt vanskelig når søtsuget kommer om kvelden Anonymkode: 1f470...af1 Hehe, uff 🙈🙈Jeg bor 150 m fra, heldigvis, men ser hvertfall at det der ikke er lett! Da hadde jeg trilla for noen år siden allerede. Ts Anonymkode: d7952...4f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Ikke ha det i hus. Anonymkode: f509b...bd2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Et annet tips: Gå en tur på kvelden når du er "svakest" og faller for fristelsen. Det trenger ikke å være en treningsøkt, men bare det at du er borte fra sofaen i en halvtime-time får tankene vekk. Jeg syns selv det var kjedelig å gå alene, men med en lydbok eller podcast på øret så får du underholdning som erstatter Netflix og nett på sofaen. Anonymkode: 13873...a81 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært godterifri i 2 uker nå. Dvs jeg har unnet meg en first Price ispinne, og en skål med is en kveld jeg hadde spist lite kalorier resten av dagen. Mitt beste triks er å legge meg tidlig Jeg går konstant å prøver å overtale meg selv til at det er greit med en liten sjokolade, solskinnsbolle, is osv.. har en samtale i hodet gående hele kvelden. Anonymkode: c0659...de3 Så flink du har vært! 😃😃 Men tar jeg meg én is, tenker hodet mitt at jeg kan ta noe annnet også. Jeg er merkelig skrudd sammen. Klarer ikke å legge meg tidlig, men ser at det kan være lurt 👍 Jeg prøver å se for meg selv om 1,2,3 måneder, kjenne på mestringsfølelsen jeg kommer til å ha da, men jevn føler det er en evighet å komme seg dit. At jeg må ofre mye på veien. Nå er det bursdag på fredag, sommerfest på lørdag og dagen derpå på søndag.. og jeg sitter ikke å drikker brus og spiser gress på fest, da koser jeg meg. Vil ha én kosedag i uka, men føler jeg da holder pusen i de resterende 6 dagene. Uff.. ikke lett å finne ut hva som funker! Hadde sikekrt gått ned en kilo i uka om jeg hadde droppet snopet, men jeg føler meg for svak og lite viljesterk til å klare det. Har klart det før, men har 100 mislykka forsøk etter det. Takker for alle tips 😊😊Skal tenke på disse når jeg står over neste utfordring! Ts Anonymkode: d7952...4f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et annet tips: Gå en tur på kvelden når du er "svakest" og faller for fristelsen. Det trenger ikke å være en treningsøkt, men bare det at du er borte fra sofaen i en halvtime-time får tankene vekk. Jeg syns selv det var kjedelig å gå alene, men med en lydbok eller podcast på øret så får du underholdning som erstatter Netflix og nett på sofaen. Anonymkode: 13873...a81 Godt tips! 😃👍takk😊 ta Anonymkode: d7952...4f4
Pilleville Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Gjekk ned 8 kilo for eit par år sidan. Eg måtte rett og slett legge meg i titiden om kvelden for å unngå å bli so frista på snop og salt. kanskje før ti og. då var eg ofte begynt å verte svolten att etter kvelds i 19 tida, Fekk ivertfall nok søvn😂
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flink du har vært! 😃😃 Men tar jeg meg én is, tenker hodet mitt at jeg kan ta noe annnet også. Jeg er merkelig skrudd sammen. Klarer ikke å legge meg tidlig, men ser at det kan være lurt 👍 Jeg prøver å se for meg selv om 1,2,3 måneder, kjenne på mestringsfølelsen jeg kommer til å ha da, men jevn føler det er en evighet å komme seg dit. At jeg må ofre mye på veien. Nå er det bursdag på fredag, sommerfest på lørdag og dagen derpå på søndag.. og jeg sitter ikke å drikker brus og spiser gress på fest, da koser jeg meg. Vil ha én kosedag i uka, men føler jeg da holder pusen i de resterende 6 dagene. Uff.. ikke lett å finne ut hva som funker! Hadde sikekrt gått ned en kilo i uka om jeg hadde droppet snopet, men jeg føler meg for svak og lite viljesterk til å klare det. Har klart det før, men har 100 mislykka forsøk etter det. Takker for alle tips 😊😊Skal tenke på disse når jeg står over neste utfordring! Ts Anonymkode: d7952...4f4 Jeg merker faktisk forskjell på kroppen på de 2 ukene. Magen er definitivt mindre nå. Jeg og utsatte oppstarten flere ganger pga bursdager, feiringer ++ men hvis man bare klarer å spise litt den dagen Man er invitert bort og ikkeno alle andre dager så er det også veldig bra! Anonymkode: c0659...de3
JuliaKepler Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 Erstatte snop med frukt Etterhvert erstatte frukt med grønnsaker Ikke lett, men lurt Jeg avventes sjokolade i løpet av få dager, men en liten bit og jeg er tilbake igjen
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 Puss tennene! Da smaker det vondt etterpå Anonymkode: 09b5b...6e0
Pinkpashion Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Er målet å bli kvitt søtsuget på kvelden? I så tilfelle ville jeg enten a) kuttet ut spising på kvelden, satt meg et klokkeslett for kvelds som feks 19.30, og ikke spist etter dette. b) spist grønnsaker, kanskje en gulrot eller lignende. Å erstatte godteri (hvitt sukker) med epler (fruktsukker) har lite for seg mtp. (u)vanen man ønsker å kvitte seg med. Er målet å erstatte godteriet med noe sunnere? Da høres smoothie eller fruktfat ut som en god ode. Men obs: frukt er sunt, men ikke kalorifritt og det er fort gjort å spise 300 kalorier bare for å ha noe å tygge på mens man ser Farmen. Personlig ville jeg holdt ut og stått imot alt søtsug, og ikke lett etter substitutter hver kveld, 7 dager i uken. Det er noen harde dager, eventuelt uker, så roer det seg. Endret 29. juli 2020 av Pinkpashion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå