Gå til innhold

Er årslønn på 1 mil så vanlig som man gir inntrykk for???

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De fleste som tjener 1 mill eller mer i året har følgende bakgrunn/rolle:

- Leger og tannleger (med egen praksis eller overlegestilling)

- Advokater

- Lederstillinger på direktørnivå eller CxO nivå

- Prestasjonsbaserte yrker med gode resultater (f.eks. aksjemeglere, forvaltere, enkelte høyere salgsstillinger)

- Selvstendig næringsdrivende med gode resultater

- Enkelte konsulenter med høy stilling (tilsvarende senior manager eller høyere)

- Noen ingeniørstillinger innen petroleumssektoren

Ellers tror jeg det er sjeldent å tjene over 1 mill i året.

Endret av isw
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke og jeg gidder ikke bry meg. Jeg klarer meg mega godt på 19.000 i mnd etter skatt!! Skjønner ikke hva slags forbruk folk har!! 

Anonymkode: 47f97...bc9

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke og jeg gidder ikke bry meg. Jeg klarer meg mega godt på 19.000 i mnd etter skatt!! Skjønner ikke hva slags forbruk folk har!! 

Anonymkode: 47f97...bc9

Hvordan lever du og hvordan bor du da? 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også høy lønn.

Anonymkode: df1a1...29a

Haha! Det er det ikke. Det er under gjennomsnittet i Norge. Å hevde det er høy lønn er som å hevde en mann på 1.75-1.80m er høy. Eller at en med 12-13 cm lang penis har lang penis.

Anonymkode: c8c6e...b5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner nesten ingen som har millionlønn. Tjener selv 490k som ingeniør. Har selvsagt noen litt høyere opp i systemet som tjener over en million, men ingen av oss "vanlige arbeidere" tjener så mye. 

Anonymkode: 07cdc...6af

Jeg er vanlig bachelor-ingeniør med 20 års ansinitet, har grunnlønn på 80 805 pr måned (riktignok fastlønn), i tillegg til andre goder som forsikringer, telefon, bonus.osv..

Anonymkode: 3ded3...960

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke uvanlig å tjene en million i året, men man tilhører inntektstoppen om man gjør det. Under følger oversikt over medianlønnen i Norge for 2019. Medianlønnen er noe lavere enn gjennomsnittslønn, da medianlønnen ikke drar med seg "feilkilden" det er å ta med de som har de aller høyeste lønningene. De drar opp snittet alt for mye.

Månedslønn etter desil

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tjener en Spesialsykepleier på sykehus  med 20-års erfaring ? Inkl alle tillegg og overtid? hva tjener en sykehus lege med alle tillegg inkl? 

Anonymkode: 388ce...a70

1. Spesialisert sykepleier: 600-ish i året. 

2. Hva som ligger i begrepet «sykehuslege» kan jo variere. Alt fra en turnuslege til en lege i spesialisering til en ferdig spesialist med overlegestilling til en medisinsk sjef. Jeg forutsetter at du mener en legespesialist (overlege) med ansvar for legene i spesialisering. Typisk tjener de 1,2-1,3 mill i året. Fastleger kan faktisk tjene mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, isw skrev:

Hvordan lever du og hvordan bor du da? 

Man blir ikke mer lykkelig eller «rik» av mye penger :hoho: En som har lite har ofte et rikere og bedre indre liv enn mange som tjener mye og er opptatt av det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke mer lykkelig eller «rik» av mye penger :hoho: En som har lite har ofte et rikere og bedre indre liv enn mange som tjener mye og er opptatt av det.

Man blir nok lykkelig av penger opp til et visst nivå. Hvor det nivået ligger, er nok individuelt. Men jeg tror du ville vært mer lykkelig om du hadde 19.000 utbetalt enn om du hadde 10.000 utbetalt.

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politi her, tjener 379 000 i grunnlønn og ca 100 000 i turnus og risikotillegg. Elsker heldigvis jobben min, og opplevelsen av at det er så meningsfullt og givende overgår ønsket om bedre lønn i andre jobber med samme utdanning men bedre lønn :) 

Anonymkode: 635a1...da5

Dere burde hatt mer lønn og mer folk da forøvrig;)

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det før skatt eller etter skatt? 

All inntekt oppgis før skatt

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er rart. Jeg tjener ingenting. Har en far med veldig mye penger. Det er ikke snakk om at jeg skal få hjelp til bolig. Her må jeg spare hver eneste krone.

Noen er jo fornuftige og vil lære barna å klare seg selv men mange nyrike som ikke ser verdien av det dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Interessant å se at flere reagerer på min netto mnds lønn på 60,000kr, samtidig leser jeg at noen mener det er ikke uvanlig i store byer.

Grunnen til at jeg lurte på økonomiske statusen er at jeg så et innlegg om økonomisk status for de 30+, det var ganske mange som svarte. Da ble jeg nysgjerrig på de som er på min alder som er 50+. Overhode ikke meningen å skryte på noe som helst eller krenke på noen med lavere inntekt. Folk står vel fritt å dele det uansett inntekten. Det er ALTID noen føler seg krenket uansett hva.  For de fleste som har god lønn, ligger ærlig og hardt arbeide bak, og gjerne en lang utdanning , ikke minst mye studielån.

Nok om det. 

Noen lurte på hvilken bransjer vi jobber i. Jeg jobber som rådgiver for toppleder. Norsk er ikke mitt morsmål, jeg lærte norsk i voksen alder. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg

Anonymkode: bc4df...f57

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant å se at flere reagerer på min netto mnds lønn på 60,000kr, samtidig leser jeg at noen mener det er ikke uvanlig i store byer.

Grunnen til at jeg lurte på økonomiske statusen er at jeg så et innlegg om økonomisk status for de 30+, det var ganske mange som svarte. Da ble jeg nysgjerrig på de som er på min alder som er 50+. Overhode ikke meningen å skryte på noe som helst eller krenke på noen med lavere inntekt. Folk står vel fritt å dele det uansett inntekten. Det er ALTID noen føler seg krenket uansett hva.  For de fleste som har god lønn, ligger ærlig og hardt arbeide bak, og gjerne en lang utdanning , ikke minst mye studielån.

Nok om det. 

Noen lurte på hvilken bransjer vi jobber i. Jeg jobber som rådgiver for toppleder. Norsk er ikke mitt morsmål, jeg lærte norsk i voksen alder. :) 

Hva mener du med rådgiver for toppleder?

Hvis du mener som executive assistant er du veldig godt betalt. Hvis du mener at du jobber med å holde kurs/konsulentvirksomhet for ledere, så skjønner jeg det

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, isw said:

Hva mener du med rådgiver for toppleder?

Hvis du mener som executive assistant er du veldig godt betalt. Hvis du mener at du jobber med å holde kurs/konsulentvirksomhet for ledere, så skjønner jeg det

Ja, konsulent for leder, helt riktig. :) 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også høy lønn.

Er 450 000 høy lønn? Jeg hadde 462 000 i fjor. Jobber i butikk. 

Anonymkode: 9573a...65e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er 450 000 høy lønn? Jeg hadde 462 000 i fjor. Jobber i butikk. 

Anonymkode: 9573a...65e

Det er helt normal lønn. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Det er helt normal lønn. 

Skulle egentlig sitere en over som sa dette.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Brunello skrev:

Det er ikke uvanlig å tjene en million i året, men man tilhører inntektstoppen om man gjør det. Under følger oversikt over medianlønnen i Norge for 2019. Medianlønnen er noe lavere enn gjennomsnittslønn, da medianlønnen ikke drar med seg "feilkilden" det er å ta med de som har de aller høyeste lønningene. De drar opp snittet alt for mye.

Månedslønn etter desil

Nei, de med høy lønn drar ikke opp snittet «alt for mye». De drar opp snittet akkurat så mye som de skal.

Anonymkode: c8c6e...b5b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...