AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Fødte for fire måneder siden, har Hatt en følelse av at jeg har hatt en tampong som stikker litt ut av skjedeåpningen. Så med speil i dag og det ser ut som to kuler som ligger inntil hverandre innenfor skjedeåpningen. har googlet meg ihjel, nå er jeg kjempelei meg og frustrert. Det kan virke som jeg har skjedeprolaps. noen med erfaring? Hva hjalp for din del? Anonymkode: 57564...614
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Hadde noe av det samne. Gikk seg til med litt trening av bekkenbunn og var fin igjen etter at jeg sluttet å amme (er visst en sammenheng) Anonymkode: 91a72...996
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde noe av det samne. Gikk seg til med litt trening av bekkenbunn og var fin igjen etter at jeg sluttet å amme (er visst en sammenheng) Anonymkode: 91a72...996 Takk for svar, jeg ammer ikke, baby får mme. Hva slags type øvelser hjalp for din del? Anonymkode: 57564...614
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fødte for fire måneder siden, har Hatt en følelse av at jeg har hatt en tampong som stikker litt ut av skjedeåpningen. Så med speil i dag og det ser ut som to kuler som ligger inntil hverandre innenfor skjedeåpningen. har googlet meg ihjel, nå er jeg kjempelei meg og frustrert. Det kan virke som jeg har skjedeprolaps. noen med erfaring? Hva hjalp for din del? Anonymkode: 57564...614 Ta en tur til ei kvinnelig lege å ta en underlivsjekk, jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har ringt for å høre om alt er ok! Det er ikke flaut, og ikke skader det heller 🙂 Anonymkode: 3a5fa...ea3 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en tur til ei kvinnelig lege å ta en underlivsjekk, jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har ringt for å høre om alt er ok! Det er ikke flaut, og ikke skader det heller 🙂 Anonymkode: 3a5fa...ea3 Takk! Hadde du prolaps? Evt. hva hjalp for deg? Anonymkode: 57564...614
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Jeg ble nylig operert for fremfall. Først prøvde gynekologen å sette inn en pessarring, men den fallt dessverre ut. Hvis du har en mindre grad av prolaps kan det hende en slik ring kan hjelpe deg. Uansett er det bare å ta seg en tur til gynekologen, hvis prolapsen kommer nesten helt ut eller helt ut av skjeden holder det nok ikke med knipeøvelser. Jeg måtte som sagt operere, og det var egentlig ikke så skummelt eller fælt som jeg hadde forestilt meg. Det er alltid dritt når kroppen svikter, men dette problemet kan fikses 😊 Anonymkode: 30ae0...e61 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble nylig operert for fremfall. Først prøvde gynekologen å sette inn en pessarring, men den fallt dessverre ut. Hvis du har en mindre grad av prolaps kan det hende en slik ring kan hjelpe deg. Uansett er det bare å ta seg en tur til gynekologen, hvis prolapsen kommer nesten helt ut eller helt ut av skjeden holder det nok ikke med knipeøvelser. Jeg måtte som sagt operere, og det var egentlig ikke så skummelt eller fælt som jeg hadde forestilt meg. Det er alltid dritt når kroppen svikter, men dette problemet kan fikses 😊 Anonymkode: 30ae0...e61 Tusen takk for svar! Gikk du offentlig eller privat? Hvordan opplevde du tiden etter operasjon? Var det lang ventetid? Anonymkode: 57564...614
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 På meg helper det med trening. Vet ikke hvor mye ennå, men den tampongfølelsen er gradvis blitt mindre. Håpet er å slippe en operasjon, så har fått en del øvelser fra fysioterapeut, der alle involverer knipeøvelser. Anonymkode: ac7c7...6ee
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Var hos gynekologen i april, og fikk time på sykehuset i juni. Egentlig ble jeg forespeilet operasjon til høsten, men etter den første timen på sykehuset fikk jeg tilbud om operasjon i begynnelsen av juli. Jeg hadde en alvorlig prolaps for å si det mildt. Operasjonen ble gjennomført med spinalbedøvelse og lå 1 natt på sykehuset. Dessverre fant de ut underveis at livmoren også måtte fjernes, (det var helt greit, jeg er ferdig med å få barn), men må muligens ha en ny operasjon om 6 måneder. Det var ganske vondt første uka, men tok mye sterke smertestillende og syns det gikk greit. Forbud mot å løfte tungt og gjøre fysisk arbeid i 2 uker. Sykmeldt i 6 uker pga tungt arbeid. Anonymkode: 30ae0...e61
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Dette kan høres litt ut som fremfall. Jeg fikk det tre-fire måneder etter fødsel. Følte det som om noe "falt ut". Jeg var også veldig fortvilet og lei meg. Men jeg ble helt bra igjen med hypopressiv trening: https://hypopressivtrening.no/ Det tok bare et par uker fra jeg gikk og følte at noe var skikkelig, skikkelig galt til jeg ikke kjente det i det hele tatt. Er jo ikke sikkert alle har like god effekt, men absolutt verdt å sjekke ut :): Anonymkode: 68055...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå