AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Hei jeg er ei jente på 16 år, Og krangler ofte med foreldrene mine. Meste parten er bare teite ting.. Som for 1 dag siden så satt jeg i hjørnet av sofaen mens foreldrene mine var ute, I faren min sin hode er dette (han sin side av sofaen og han skal alltid sitte der), jeg satt så godt og han skulle bli så sur fordi han ville sitte der og jeg sa nei.. Jeg satt jo så godt! Og så sa han at jeg ødela «film kvelden deres» jeg så jo ikke på tvn engang.. ville bare sitte der jeg.. Og da begynner han med unødvendige kommentarer, jeg synes han er veldig manipulerende noen ganger.. Siden han skal alltid krangle om dumme ting. Og komme med unødvendige kommentarer når han blir sur. Gleder meg så mye til jeg kan flytte ut, men det er 2 år til Anonymkode: d9a79...90b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er ei jente på 16 år, Og krangler ofte med foreldrene mine. Meste parten er bare teite ting.. Som for 1 dag siden så satt jeg i hjørnet av sofaen mens foreldrene mine var ute, I faren min sin hode er dette (han sin side av sofaen og han skal alltid sitte der), jeg satt så godt og han skulle bli så sur fordi han ville sitte der og jeg sa nei.. Jeg satt jo så godt! Og så sa han at jeg ødela «film kvelden deres» jeg så jo ikke på tvn engang.. ville bare sitte der jeg.. Og da begynner han med unødvendige kommentarer, jeg synes han er veldig manipulerende noen ganger.. Siden han skal alltid krangle om dumme ting. Og komme med unødvendige kommentarer når han blir sur. Gleder meg så mye til jeg kan flytte ut, men det er 2 år til Anonymkode: d9a79...90b Og jeg betaler dem for og bo hjemme så jeg ser dette så «mitt hus også» Anonymkode: d9a79...90b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 ❤️Du begynner å bli voksen. Helt normalt å synes at foreldrene et urimelige og teite og det som verre er! Og ikke alle foreldre skjønner at en er i ferd med å bli voksen heller, så det er ikke rart det blir krøll på tråden. Pappen din har liksom «sin» plass og det er hans lille greie. Den lille plassen i sofaen hans er hans lille trone. Han vil ha det slik og sånn er det. Noen fedre er ganske sære på «sine» ting. Tenk om bare et par år kan du flytte ut hvis du vil. Forsøk å ha et godt forhold til foreldrene dine. Hvis ikke de er helt forferdelige og skader deg psykisk og fysisk, så prøver de fleste foreldre å gjøre så godt de kan. Snart skal du ut i voksenlivet. Kos deg i trygge omgivelser, du får snart smake på livets alvor. Konsentrer deg om skole, trening og vennskap. Det gir deg gode forutsetninger for et godt liv. Ønsker deg alt godt💕 Anonymkode: 8d8fd...5c4 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg betaler dem for og bo hjemme så jeg ser dette så «mitt hus også» Anonymkode: d9a79...90b Hva mener du med at du betaler??
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Er ganske så enig med deg. Å ha faste plasser i sofaen eller i stolen er litt teit.. for det er jo egentlig først i mølla.. kan kunne fint satt seg i en annen stol. Er jo ikke bare han som skal kose seg i sofahjørnet. Anonymkode: e9483...a96 1
Humle Brumle Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg betaler dem for og bo hjemme så jeg ser dette så «mitt hus også» Anonymkode: d9a79...90b Wtf?! Du betaler for å bo hos foreldrene når du er 16år? Det er ikke greit. De har plikt til å betale for alt nødvendig helt fram til du er 18 år og lengre hvis du fortsatt går på vidregående. Har du noen andre voksne du kan snakke med? 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Du trasser jo litt også 😅 Men helt normalt å krangle litt med foreldrene sine i den alderen. Ingenting av det du skriver er almerende, heller normalt. Anonymkode: e5878...8bf 4
Banankaka04 Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 (endret) Hei! Det er helt normalt å krangle litt med foreldrene sine når en er tenåring! Å synes at foreldrene sine er verdens teiteste av og til er også helt vanlig! Det er liksom bare sånn det er, men så blir det som oftest bedre når en blir litt eldre... Så lenge det bare er småting dere krangler om, ordner det seg helt sikkert etter hvert! Prøv å holde ut i to år til, så kan du flytte for deg selv og få litt «fred»! Endret 30. juli 2020 av Banankaka04
|a9ta| Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Å krangle med foreldre når ein er 16 år er heilt normalt, men å betale for seg er ikkje normalt. Veldig spesielt! 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, Banankaka04 skrev: Hei! Det er helt normalt å krangle litt med foreldrene sine når en er tenåring! Å synes at foreldrene sine er verdens teiteste av og til er også helt vanlig! Det er liksom bare sånn det er, men så blir det som oftest bedre når en blir litt eldre... Så lenge det bare er småting dere krangler om, ordner det seg helt sikkert etter hvert! Prøv å holde ut i to år til, så kan du flytte for deg selv og få litt «fred»! Ja jeg gleder meg den dagen jeg flytter ut, spesielt da det bare er krangel om teite små ting. Faren min er «sjefen» i huset, Jeg sitter ikke ofte på sofa hjørnet, men når jeg gjør det så blir han sur, fordi han har vondt i ryggen og helst skal sitte der og hive meg ut fra plassen for den er hans, men etterhvert ble jeg ganske irritert på dette, Fordi han har truer mange ganger med og flytte ut men gjør ikke det.. Anonymkode: d9a79...90b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Den kranglene om «faste plasser» i sofaen har vi fortsatt hos foreldrene mine. Alle barna deres er over 30, og de har flere barnebarn. Vi har bare funnet ut at vi må flytte på oss når vi hører pappa kommer hjem/inn i stua. Lettere å sette seg en annen plass enn surskapen det skaper... Anonymkode: de062...9d7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Liten obs, hi er ikke 16. Men over 20. Da er det normalt å betale for seg i såfall. Anonymkode: 81908...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Liten obs, hi er ikke 16. Men over 20. Da er det normalt å betale for seg i såfall. Anonymkode: 81908...7ff Hva mener du med det? Står i HI at hun er 16 år. Anonymkode: 62dce...5cc 4
Jytte Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Det er normalt at de voksne /eldre har sine faste plasser. Bikkja til min mor skulle overta fars plass, det gikk ikke. Jeg skulle overta bestefars plass ved kjøkkenvinduet, det gikk av og til. Ingenting å bråke for. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Står i HI at hun er 16 år. Anonymkode: 62dce...5cc Det er feil. Vinkler det slik for å få de svarene hun vil. Anonymkode: 81908...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. Vinkler det slik for å få de svarene hun vil. Anonymkode: 81908...7ff Hvordan vet du alderen til ts? Anonymkode: a5a3b...afb 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trasser jo litt også 😅 Men helt normalt å krangle litt med foreldrene sine i den alderen. Ingenting av det du skriver er almerende, heller normalt. Anonymkode: e5878...8bf Det er ikke normalt at en 16-åring betaler for å bo hjemme. Anonymkode: e7945...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du alderen til ts? Anonymkode: a5a3b...afb Gjenkjennelig. Anonymkode: 81908...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjenkjennelig. Anonymkode: 81908...7ff Tvilsomt. Anonymkode: e7945...0d7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Helt sant. Hun er over 20 og har ett barn, bor hjemme hos foreldrene sine. Kjære vene, hvorfor skulle jeg finne på dette? Anonymkode: 81908...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå