AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Jeg vil ned i vekt. Først og fremst tenker jeg på vekten, men jeg vil også gjerne stramme litt opp. Ønsker også å trene kjernemuskulatur, men kanskje store muskelgrupper er best å starte med? Hater å jogge ol., men går daglige turer med hunden. Trener yoga 1 gang i uken, men ser ikke på det som trening da det er rolig. Vil gjerne trene hjemme og noe som forbrenner mest mulig. Vil også bli sterkere generelt. Forslag til program? Feks 3 dager uken? Anonymkode: ec416...840
Lisa Rowe Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Du kan jo kjøre full body 3x i uken for å øke muskelmasse? Cardio er det som forbrenner mest, men det er ikke noe vits i å gjøre noe du misliker. Muskelmasse øker forbrenningen, så det vil hjelpe deg med å gå ned i fettprosent på sikt.
Pierre Gynt Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Lisa Rowe skrev: Muskelmasse øker forbrenningen, så det vil hjelpe deg med å gå ned i fettprosent på sikt. 1 kg ren muskelmasse forbrenner mellom 10 og 15 kcal pr. dag. Ja, DAG. Det du skriver, er en myte. Hvis ts er heldig og bygger 5 kg med muskler (hvilket er MYE), så øker den daglige forbrenninga tilsvarende inntaket av et lite eple. Men man bør definitivt trene styrke mens man går ned i vekt, men primærgrunnen er å bevare/bygge muskelmasse.
I Grosny Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 På 29.7.2020 den 21.34, AnonymBruker skrev: Jeg vil ned i vekt. Først og fremst tenker jeg på vekten, men jeg vil også gjerne stramme litt opp. Ønsker også å trene kjernemuskulatur, men kanskje store muskelgrupper er best å starte med? Hater å jogge ol., men går daglige turer med hunden. Trener yoga 1 gang i uken, men ser ikke på det som trening da det er rolig. Vil gjerne trene hjemme og noe som forbrenner mest mulig. Vil også bli sterkere generelt. Forslag til program? Feks 3 dager uken? Anonymkode: ec416...840 Noe som er moro, forbrenner MYE og samtidig bygger digre lår og rumpemuskler er knallhard sykling.
Katten.2.0 Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Kettlebell swing, pull ups, push ups, squats, planke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå