Gå til innhold

Kommuneoverlege Kristian Krogshus sier i kveld at arrangøren på bryllupsfestene ikke har levert komplett oversikt over gjestene.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt venter kommunen på 190 svar fra prøver som er tatt denne uken. Var det ikke FHI som har sagt at de hadde så bra testkapasitet om dagen? 

AnonymBruker
Skrevet

Må være en ung hjernedød menneske - hvem trenger TRE ‘brudefester’ - høres ut som en selv opptatt dritt kjerring. Håper navnet blir hengt ut i SoMe snart. 

Anonymkode: 93923...9f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være en ung hjernedød menneske - hvem trenger TRE ‘brudefester’ - høres ut som en selv opptatt dritt kjerring. Håper navnet blir hengt ut i SoMe snart. 

Kulturell. Innvandrermiljø. 

Anonymkode: 7032a...bb9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Neivel, da får man bare stenge ned Moss fram til koronabruden og kompani hoster opp den listen. Så blir regningen for nedstengningen bryllupsgave.

Anonymkode: 50a88...b17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men det må jo være straffbart, å ikke samarbeide om slike lister? Eller samarbeide om oppsporing? Eller anbefaler man bare at folk samarbeider med myndighetene om dette? (Ironisk ment, siden ordet anbefale/ikke anbefale har mistet mening i disse tider.)

Anonymkode: da548...7fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det må jo være straffbart, å ikke samarbeide om slike lister? Eller samarbeide om oppsporing? Eller anbefaler man bare at folk samarbeider med myndighetene om dette? (Ironisk ment, siden ordet anbefale/ikke anbefale har mistet mening i disse tider.)

Ville blitt møtt med trusler om straffeforfølgelse dersom de involverte var nordmenn. Man tar alltid i muslimer med silkehansker! Se bare på politikernes holdning til Oslokriminaliteten...

Anonymkode: e96e9...cc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville blitt møtt med trusler om straffeforfølgelse dersom de involverte var nordmenn. Man tar alltid i muslimer med silkehansker! Se bare på politikernes holdning til Oslokriminaliteten...

Anonymkode: e96e9...cc3

Hvilke religion vi snakker om her veit jeg ikke med 3 dagers bryllupp, hvor 100 kvinner møtes først?  Høres veldig kurdisk ut. De jeg kjenner fra den kulturen inviterer ALLE. Venner, kolleger, familie osv. Og da blir det mange og sikkert ikke lett for en stakkar å ha full kontroll over yngstedatterens jobbkolleger osv.

Litt ukjent for oss erkenorske med nær familie og utvalgte venner, men å samle "hele landsbyen" syntes jeg høres ganske trivelig ut. Driver ikke samene noe lignende. Slakter 10 rein og kjører åpent hus hele helga?

Hadde møtt opp jeg, under normale omstendigheter uten Covid.

Anonymkode: 3e696...266

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Og det vil helt sikkert føre til at flere tester seg, hvis de blir hengt ut i media etterpå? Lurer litt på hvem som er hjernedød her. Litt i overkant mange skrivefeil også, når poenget er å henge ut andre for manglende hjernekapasitet. 

Anonymkode: 9f245...978

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kulturell. Innvandrermiljø. 

Anonymkode: 7032a...bb9

Det er da vel for faen ingen gyldig unnskyldning.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, nord og ned skrev:

Jeg tenker at mange av gjestene kom på besøk fra utlandet.

Nettopp. Dette var et pakistansk bryllup, og da inviteres gjerne hele slekta fra verden rundt. Tipper en stor andel av gjestene kom omtrent rett fra Gardermoen uten karantene. Arrangøren nekter å gi ut navn for å dekke over dette. 

Anonymkode: 1e0de...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke religion vi snakker om her veit jeg ikke med 3 dagers bryllupp, hvor 100 kvinner møtes først?  Høres veldig kurdisk ut. De jeg kjenner fra den kulturen inviterer ALLE. Venner, kolleger, familie osv. Og da blir det mange og sikkert ikke lett for en stakkar å ha full kontroll over yngstedatterens jobbkolleger osv.

Litt ukjent for oss erkenorske med nær familie og utvalgte venner, men å samle "hele landsbyen" syntes jeg høres ganske trivelig ut. Driver ikke samene noe lignende. Slakter 10 rein og kjører åpent hus hele helga?

Hadde møtt opp jeg, under normale omstendigheter uten Covid.

Anonymkode: 3e696...266

Der sa du det, under normale omstendigheter. Ikke nå.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Dette var et pakistansk bryllup, og da inviteres gjerne hele slekta fra verden rundt. Tipper en stor andel av gjestene kom omtrent rett fra Gardermoen uten karantene. Arrangøren nekter å gi ut navn for å dekke over dette. 

Pandemien er selvsagt irrelevant...?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turister kan komme til Norge nå?

Anonymkode: 62461...912

• Opprett ny...