Gå til innhold

Beskytte magnetstripe?

Anbefalte innlegg

Gjest Virvel
Skrevet

Nå har bankkortet mitt sluttet å virke for andre gang på to uker, og jeg tror det kan være mobilen som har ødelagt magnetstripen, selv om jeg ikke har oppbevart dem noe annerledes nå enn det jeg alltid har gjort. Kanskje det er varmen... :lol: Det er vel unødvendig å si hvor hjelpeløs man blir når man ikke får betalt i butikk, og ikke får tatt ut i minibanker. Nå sitter jeg her og venter på nok et nytt kort, og jeg lurer på om det er noe man kan gjøre for å beskytte magnetstripen bedre? Hjelper det f.eks. med kortholdere av metall? Jeg kan tydeligvis ikke bruke små vesker mer, i hvert fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får iallefall plastikk holdere fra banken, men vet ikke om de beskytter magnetstripen fra andre "magneter".

Vet ikke om metall kortholdere virker, men du kan jo prøve ^_^

Skrevet

Vi har kortholder i metall og det hjelper ikke mot avmagnetisering. Tror det eneste som hjelper er å oppbevare mobil og kort hver for seg.

Skrevet

Mange av kortene som blir sendt ut er dårlig kvalitet på. Vi har kortholdere med metallplater i banken der jeg jobber, og er bedre å beskytte kortet med en sånn enn å ikke bruke noe.

Men mobiler, micro, nøkler og alt sånt kan virke inn på magnetstripa.

Skrevet

Det er utrolig kjipt når dette skjer...Har ødelagt tre kort jeg :angry: Legger aldri kort og mobil sammen lenger.. I banken sa de at magneten på veskelåsene også kan ødelegge kortet <_<

Gjest Guest
Skrevet

Men jeg går jo ofte med mobil og lommebok i veska, og det er ikke så lett å skille disse to hele tida. Det funker jo ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...