Gå til innhold

Tips til rengjøring av oppvaskkum i rustfritt stål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Stålull på får rustfritt stål til å ruste. Stålull lager riper og legger igjen små partikler som ruster. Aldri bruk stålull på rustfritt stål. Les brukerveiledningen for vasken!

Anonymkode: d8b16...26c

Virkelig? Bestemoren min brukte stålull på oppvaskkummen i alle år når den ble stygg, og den hadde aldri en rustflekk. Jeg har brukt det ganske mye selv også, når jeg har skullet vaske kummer som ikke lenger er blankpolert men preget av normal bruk. Null rust å se noe sted. 

5 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Undrer meg skikkelig at ingen av dere bruker 3M svamp på rustfritt stål. Og på alle rare flekker. Lett og skinnende rent, over alt. 

D5661C62-C950-4A1C-8203-7957A0450C51.jpeg

Jeg bruker sånne svamper, men synes de "kjente" merkene er alt for dyre. Kjøper disse på Europris i stedet, helt gull og en brøkdel av prisen. 

5 timer siden, exictence skrev:

Jeg hadde brukt, og bruker Zalo. Hadde aldri brukt noen form for skuremidler. Det lager riper, og i ripene kan det senere samles bakterier.

Det er en oppvaskkum. Den får adskillig mer riper under helt normal bruk (f.eks. av gryter og kjeler) enn av skuremidler. 

Anonymkode: 9ee1b...f64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker sånne svamper, men synes de "kjente" merkene er alt for dyre. Kjøper disse på Europris i stedet, helt gull og en brøkdel av prisen. 

Anonymkode: 9ee1b...f64

Ja, har også forstått det slik at det er hipp som happ. Aldri opplevd lignende jeg, en svamp. Jeg som heller ut te og ladde bare swipet over og vips skinner det igjen. Liker best 3M . De er jo så drøye og bruker det ikke så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...