Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt stressa kjenner jeg, synes det er på tide at hun snur seg riktig vei... noen som har erfaringer her, at de ligger feil vei såpass sent i svangerskapet, men snur seg nedover i tide?? Eller motsatt, hva skjer hvis ikke...?

Anonymkode: 8777c...7c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange fester seg jo ikke før rett før fødsel ..

Anonymkode: ca914...c19

AnonymBruker
Skrevet

Min lå i tverra til uke 37, så snudde han seg med rumpa ned, også snudde han seg med hodet ned. 
Fikk beskjed om at det ble keisersnitt dersom han låg på tverra, og ved setefødsel kan du velge (hadde valgt keisersnitt). Endte med å føde normalt hodeleie vaginalt.

Anonymkode: cd41d...25e

AnonymBruker
Skrevet

Samme hos meg, ordna meg ekstra time på føden og akkurat den dagen så hadde han snudd seg. Det kan skje når som helst 😊

Anonymkode: 9bce6...c65

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min lå i tverra til uke 37, så snudde han seg med rumpa ned, også snudde han seg med hodet ned. 
Fikk beskjed om at det ble keisersnitt dersom han låg på tverra, og ved setefødsel kan du velge (hadde valgt keisersnitt). Endte med å føde normalt hodeleie vaginalt.

Anonymkode: cd41d...25e

Det er ikke sant. Mn kan velge HVIS man kan føde på den måten, det krever større plass i bekkenet. 

Anonymkode: 10974...5d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tverrleie til uke 36/37, på alle ultralyd og undersøkelser lå hun på tvers. Så ble det mer på skrå, før hodet var ned. Hvis barnet ikke snur seg innen uke 38 (tror jeg det er), så blir det enten vending eller keisersnitt. Her er det litt ulikt hva sykehusene vil foreslå. 

Anonymkode: 94d05...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere, da er det håp!! Mine forrige lå alle med hodet ned på denne tiden, så litt uvant dette😅 Håper jeg slipper vendingsforsøk, det ser så vondt og brutalt ut for både mor og barn😳

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere, da er det håp!! Mine forrige lå alle med hodet ned på denne tiden, så litt uvant dette😅 Håper jeg slipper vendingsforsøk, det ser så vondt og brutalt ut for både mor og barn😳

Ts

Jeg hadde vendingsforsøk pga seteleie og smalt bekken i uke 38/39 og ble dopet ned på forhånd. Sov meg gjennom forsøket og merket null ubehag etterpå. 

Min ville ikke snu seg, men hun hadde satt seg godt til i mange uker. De fikk henne visst på tvers, før hun vrikket seg tilbake igjen. Mulig det er lettere når tverrleie er utgangspunktet, vil nesten tro det. 

Vendingsforsøk gir jo risiko for at fødselen settes i gang, men det gjorde det ikke hos meg. 

Anonymkode: c1022...dd4

Skrevet

Minste var i tverrleie til rundt uke 36 :)

AnonymBruker
Skrevet

Mini her lå i seteleie de siste månedene og rikket seg ikke. Ble vendingsforsøk, ikke noe neddoping på det sykehuset, var ikke så veldig behagelig, akkurat. Hadde vondt i flere dager etterpå. De fikk heller ikke til å snu, og jeg tok ikke sjansen på å skade baby i en setefødsel, så det ble keisersnitt. Som forøvrig også er noe herk, men så lenge baby var trygg, så. 

Anonymkode: bbbc3...94e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mini her lå i seteleie de siste månedene og rikket seg ikke. Ble vendingsforsøk, ikke noe neddoping på det sykehuset, var ikke så veldig behagelig, akkurat. Hadde vondt i flere dager etterpå. De fikk heller ikke til å snu, og jeg tok ikke sjansen på å skade baby i en setefødsel, så det ble keisersnitt. Som forøvrig også er noe herk, men så lenge baby var trygg, så. 

Anonymkode: bbbc3...94e

Oj, så rart! Jeg hadde veneflon og fikk noe intravenøst, vet faktisk ikke hva, men jeg våknet ganske lett etterpå. Merket absolutt ingenting. De dyttet bare på baby i følge samboer. 

Jeg kunne ikke føde i sete pga for smalt bekken, så det ble planlagt keisersnitt på meg også. 

Mener å ha hørt at vending ved seteleie sjelden er vellykket, men vet ikke hvordan det er ved tverrleie, skulle tro det var enklere? 

Anonymkode: c1022...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Min ene lå i tverrleie iuke 36-37, men snudde seg før fødselen. Eldstemann lå i seteleie en uke før termin, men snudde seg før fødselen han også.

Anonymkode: 61448...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...