Gå til innhold

Skal jeg dra i konfirmasjon 12. September på Sørlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i konfirmasjon siden jeg er fadder, og sitter nå og lurer på om jeg skal bestille flybilletter og reise avgårde 11. september.  

Jeg vet jo ikke hva som skjer i samfunnet pga Corona, og jeg har ikke så veldig lyst å menge meg med  masse ukjente folk, kanskje bli smittet eller kanskje sitte i karantene etterpå. 

Er jeg hysterisk? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Tough cookie skrev:

Jeg er invitert i konfirmasjon siden jeg er fadder, og sitter nå og lurer på om jeg skal bestille flybilletter og reise avgårde 11. september.  

Jeg vet jo ikke hva som skjer i samfunnet pga Corona, og jeg har ikke så veldig lyst å menge meg med  masse ukjente folk, kanskje bli smittet eller kanskje sitte i karantene etterpå. 

Er jeg hysterisk? 

jeg hadde reist ja, dem som holder konfirmasjonen har nok tenkt å holde noen smittevern instrukser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en hysteriker (etter utsagn her). Jeg hadde kommet til å bestille billetter, med avbestillingsforsikring. Du er jo fadder og det kan tenkes at foreldrene er blant de som velger å invitere faddere og absolutt nærmeste familie. I tillegg til å ta hensyn til avstand og hygiene. 

Anonymkode: 93795...b6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Tough cookie skrev:

Er jeg hysterisk? 

Ja. Du har da vel ikke tenkt å kline med konfirmanten? Normal håndhygiene og sjansen for å bli smittet er latterlig lav. Jeg forstår godt hvorfor så mange blir smittet - jeg arbeider i en middels stor bedrift og folk flest har et helt elendig begrep om normal hygiene. De sier «jeg er så redd for å få korona» og så tar de på bordet, døra, kaffemaskin OG avisen og så tar de seg i trynet. Du er ikke mye «redd» når du oppfører deg så toskete. 

Null problem å ha på maske fra egen bil (eller hus) via fly til hotellrom uten å ta den av eller ta seg i trynet. Da blir du ikke smittet på turen. I selskapet tar du deg ikke i ansiktet. Da blir du ikke smittet. Ikke verre. Og ikke la noen hoste deg i trynet, da. Men det antar en liksom at folk unngår på normalen..

Anonymkode: f7c0a...74d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist. Ikke som det ser ut i dag, hvor tallene øker grunnet reise. I september vil nok vertskapet forstå.

Anonymkode: df4e4...ca4

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Tough cookie skrev:

Er jeg hysterisk? 

Selvfølgelig reiser du i konfirmasjon når du er fadder. 

Noe annet ville vært hinsides frekt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke regne med at flyene går når smitten øker til høsten.

Anonymkode: 78cd3...e07

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Du har da vel ikke tenkt å kline med konfirmanten? Normal håndhygiene og sjansen for å bli smittet er latterlig lav. Jeg forstår godt hvorfor så mange blir smittet - jeg arbeider i en middels stor bedrift og folk flest har et helt elendig begrep om normal hygiene. De sier «jeg er så redd for å få korona» og så tar de på bordet, døra, kaffemaskin OG avisen og så tar de seg i trynet. Du er ikke mye «redd» når du oppfører deg så toskete. 

Null problem å ha på maske fra egen bil (eller hus) via fly til hotellrom uten å ta den av eller ta seg i trynet. Da blir du ikke smittet på turen. I selskapet tar du deg ikke i ansiktet. Da blir du ikke smittet. Ikke verre. Og ikke la noen hoste deg i trynet, da. Men det antar en liksom at folk unngår på normalen..

Anonymkode: f7c0a...74d

👍😷

• Opprett ny...