Gjest Anonym Bruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Norge har vert blandt dei land m/ laveste spredning med Covid-19 virus, og fleirtallet av befolkning har bidrat til ein stor dugnadsinnsats for å holde smitten ned. Nå er det grunn til å tro av smittebølgen er på veg oppatt som en følge av eit mindretall av befolkningen ikkje har tatt ansvar. Det handler om ta ansvar for andres mennesker liv som kan bli påført følgesykdomer på grunn av Covid- 19 viruset. Eit fellestrekk går troleg igjenn hos de fleste som ikkje tar oppfordringen fra myndighetene å holde avstand, og holde seg hjemme utan at de er pålagt samfunnskritiske oppgaver. De tenker kun på seg sjølve, og de ber preg av å ha en Egoistisk holdning. Endret 29. juli 2020 av Anonym Bruker
Drizzt Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jo mer samfunnet åpner, jo mer folk glemmer og jo mer de reiser og samles i grupper, jo større smitte blir det. Jeg tipper bølge nr.2 kommer i høst eller i vinter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Vi er jo ikke ferdig med bølge en engang! Anonymkode: 0d215...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Jo tror bølge en er ferdig. Har sett grafen Anonymkode: 30bbe...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Har egentlig ikke vært noe bølge nr 1 da ! Anonymkode: 9e20e...78b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 For kort tid siden, gikk man ut med at dersom folk i fortsettelsen var like flinke til å overholde råd og anbefalinger, kunne vi unngå en bølge nr to. Det er man vel ikke så opptimistiske på nå, etterhvert som man ser hvordan folk turer frem som de lyster. Slurver med vask og meteren. Anonymkode: 8cdf0...462 2
NorthernLight Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Ja bølge nr 2 kommer.. Eksakt når vet man ikke.. Folk har blitt så slappe på smittevern og avstand. Ikke anbefaler de munnbind/maske. Regjeringen har åpnet opp for reiser til/fra en rekke land midt i en pandemi... Det er sånn virus sprer seg... Men de kommer vel til å si... Ingen kunne forutse at bølge nr 2 kunne komme.... yeah right !!! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Ja bølge nr 2 kommer.. Eksakt når vet man ikke.. Folk har blitt så slappe på smittevern og avstand. Ikke anbefaler de munnbind/maske. Regjeringen har åpnet opp for reiser til/fra en rekke land midt i en pandemi... Det er sånn virus sprer seg... Men de kommer vel til å si... Ingen kunne forutse at bølge nr 2 kunne komme.... yeah right !!! Men det er helt normalt at virus kommer i bølger. Det er ikke noe å bli koko over. Anonymkode: 02673...211 2
Den Sagnomsuste Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Ja bølge nr 2 kommer.. Eksakt når vet man ikke.. Folk har blitt så slappe på smittevern og avstand. Ikke anbefaler de munnbind/maske. Regjeringen har åpnet opp for reiser til/fra en rekke land midt i en pandemi... Det er sånn virus sprer seg... Men de kommer vel til å si... Ingen kunne forutse at bølge nr 2 kunne komme.... yeah right !!! Vi kan i hvertfall bruke maske Nordlys ?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Om et par uker blir det totalt KAOS Anonymkode: 30bbe...3d9 4
NorthernLight Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Vi kan i hvertfall bruke maske Nordlys ? Har flere masker jeg. Beste jeg har er 3m aura 9332+gen3 . De bestilte jeg i januar .. Jeg skjønte risikoen med viruset. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Har flere masker jeg. Beste jeg har er 3m aura 9332+gen3 . De bestilte jeg i januar .. Jeg skjønte risikoen med viruset. Kn95 her har mye forskjellig, men den er den tryggeste! 1
NorthernLight Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Kn95 her har mye forskjellig, men den er den tryggeste! Jeg fulgte også Peak Prosperity på youtube. Han har sagt mye riktig siden januar. https://www.youtube.com/user/ChrisMartensondotcom
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 21 hours ago, Anonym Bruker said: Eit fellestrekk går troleg igjenn hos de fleste som ikkje tar oppfordringen fra myndighetene å holde avstand, og holde seg hjemme utan at de er pålagt samfunnskritiske oppgaver. De tenker kun på seg sjølve, og de ber preg av å ha en Egoistisk holdning. Kan du lenke til denne oppfordringen fra myndighetene? Dette var såvidt jeg husker ikke oppfordringen i mars en gang. Anonymkode: 68319...6dd 7
Jr.Garcon Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 På 29.7.2020 den 18.21, Anonym Bruker skrev: Norge har vert blandt dei land m/ laveste spredning med Covid-19 virus, og fleirtallet av befolkning har bidrat til ein stor dugnadsinnsats for å holde smitten ned. Nå er det grunn til å tro av smittebølgen er på veg oppatt som en følge av eit mindretall av befolkningen ikkje har tatt ansvar. Det handler om ta ansvar for andres mennesker liv som kan bli påført følgesykdomer på grunn av Covid- 19 viruset. Eit fellestrekk går troleg igjenn hos de fleste som ikkje tar oppfordringen fra myndighetene å holde avstand, og holde seg hjemme utan at de er pålagt samfunnskritiske oppgaver. De tenker kun på seg sjølve, og de ber preg av å ha en Egoistisk holdning. Tidligere i dag intervjuet tv2 reisende fra Brasil, Portugal, Spania, Usa osv ved ankomst på Flesland. Samtlige av de skulle ikke i noe karantene sa de og ingen hadde testet seg. De drar da rett ut i Norges gater, så ja, en bølge nr.2 bør man nok regne med at er like rundt hjørnet. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 14 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Tidligere i dag intervjuet tv2 reisende fra Brasil, Portugal, Spania, Usa osv ved ankomst på Flesland. Samtlige av de skulle ikke i noe karantene sa de og ingen hadde testet seg. De drar da rett ut i Norges gater, så ja, en bølge nr.2 bør man nok regne med at er like rundt hjørnet. Hvordan kan det skje at de IKKE skal i karantene, egentlig? Det er jo karantenekrav fra i hvertfall Spania nå? Anonymkode: f1b27...275 2
Jr.Garcon Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det skje at de IKKE skal i karantene, egentlig? Det er jo karantenekrav fra i hvertfall Spania nå? Anonymkode: f1b27...275 Nei, det lot de tydeligvis bare være 😕 Altså, de overholder ikke reglene da. Norge er så naive når de tror alle verdens reisende kommer hit og setter seg 10 dager i karantene.. Som de sa "nei, jeg er jo frisk jeg". Tragisk. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #18 Skrevet 31. juli 2020 Skulle vært påbudt med munnbind når en landet i Norge, og rett i karantene. Om en ikke gjorde det burde de blitt straffet. Vet om fler som er i røde land nå, jeg nekter å tro at de går i karantene. Folk stor er i smitteværnsregler. Så har du de som er forsiktige, men de kan fort bli smittet av de andre som driter i reglene. Så går nå denne personen som er forsiktig i god tro på jobb på sykehjemmet... Anonymkode: 0b8d7...764 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #19 Skrevet 31. juli 2020 4 timer siden, Jr.Garcon skrev: Nei, det lot de tydeligvis bare være 😕 Altså, de overholder ikke reglene da. Norge er så naive når de tror alle verdens reisende kommer hit og setter seg 10 dager i karantene.. Som de sa "nei, jeg er jo frisk jeg". Tragisk. Galskap! Anonymkode: e6923...1f5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 5 hours ago, Jr.Garcon said: Tidligere i dag intervjuet tv2 reisende fra Brasil, Portugal, Spania, Usa osv ved ankomst på Flesland. Samtlige av de skulle ikke i noe karantene sa de og ingen hadde testet seg. De drar da rett ut i Norges gater, så ja, en bølge nr.2 bør man nok regne med at er like rundt hjørnet. Sa de faktisk dette på tv? Kan man se det innslaget noe sted? Anonymkode: 68319...6dd 1
Anbefalte innlegg