AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Med nr 1 så ble jeg helt oppslukt av denne prøveperioden, og det ble ikke noe lettere når det tok to år før jeg ble gravid... det ble altoppslukende og veldig slitsomt å gå med bekymringene og tankene hver mnd... nå har vi akkurat begynt med nr to, begynner på vår 2 pp, og jeg kjenner at tankene begynner å komme, en slags stress for å få dette til. Der jeg tenker ofte på det og skulle helst blitt det igår! Har prøvd å unngå at disse følelsene skulle komme igjen som sist, og trodde de ikke skulle komme ettersom vi nå har et barn og ikke trenger å være redde for å bli barnløs som jeg var sist vi prøvde. Er ikke like sterke følelser over dette som sist ettersom vi nå er så heldige å ha et barn, men kjenner litt på den. Flere som brukte lang tid på nr en og kort tid på nr to? Noe du gjorde annerledes for at det gikk lettere? Har tenkt at nr en gikk så lang tid å få til fordi jeg stresset og tenkte hele tiden på det. Så kjenner jeg blir stressa av at stresset og tankene nok en gang kommer snikende, og redd det skal ta tid igjen fordi jeg tenker for mye på det😅 vil høre om nr to gikk raskere hos flere😃😃 Anonymkode: a41b5...307
Amatariel Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jeg er gravid med mitt fjerde barn nå og ble gravid i pp2. Det gikk så fort at jeg nesten ikke tror det... ikke gått opp for meg ennå. Brukte hhv. 13 og 14 måneder på våre to forrige. Hva jeg gjorde annerledes? En ting var at jeg sørget for å ikke gå på noe hormonprevensjon etter nr.3 kom til verden. Hadde allerede da ønsket om èn til, og hormonprevensjon kan ødelegge mye i systemet, iallefall har det vært en erfaring hos meg. Så holdt meg laaangt unna det. Så da vi var klare for å prøve var kroppen min "ren". Og ettersom jeg fikk medisinhjelp av Medicus (metformin) etterhvert på de forrige, så ventet jeg ikke med det nå. Allerede i pp1 ringte jeg dem og sa at vi var på'n igjen og ønsket resept på dette. Og så kartla jeg eggløsningen, tok vitaminer/urter. Masse sex. Føler jeg gjorde alt jeg kunne gjøre. Etter dette begrenser det seg hvor mye innvirkning man kan ha. Statistikken sier at det er 20% sjanse for å unnfange selv om man er helt frisk og gjør ALT riktig. Så en god dose flaks trenger man også. Vet du hvorfor det gikk så lang tid for dere sist?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Vi brukte også 2 år på første barn, måtte ha ivf for å få det til. Ble gravid på 1pp naturlig denne gang!!! Ganske kjapt etter forrige graviditet da (babyen vår er 7mnd) men aner ikke om det har en fordel? Er bare 7uker på vei enda. Hvor gammel er barnet ditt? Anonymkode: 3c6f7...3c7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 47 minutter siden, Amatariel skrev: Jeg er gravid med mitt fjerde barn nå og ble gravid i pp2. Det gikk så fort at jeg nesten ikke tror det... ikke gått opp for meg ennå. Brukte hhv. 13 og 14 måneder på våre to forrige. Hva jeg gjorde annerledes? En ting var at jeg sørget for å ikke gå på noe hormonprevensjon etter nr.3 kom til verden. Hadde allerede da ønsket om èn til, og hormonprevensjon kan ødelegge mye i systemet, iallefall har det vært en erfaring hos meg. Så holdt meg laaangt unna det. Så da vi var klare for å prøve var kroppen min "ren". Og ettersom jeg fikk medisinhjelp av Medicus (metformin) etterhvert på de forrige, så ventet jeg ikke med det nå. Allerede i pp1 ringte jeg dem og sa at vi var på'n igjen og ønsket resept på dette. Og så kartla jeg eggløsningen, tok vitaminer/urter. Masse sex. Føler jeg gjorde alt jeg kunne gjøre. Etter dette begrenser det seg hvor mye innvirkning man kan ha. Statistikken sier at det er 20% sjanse for å unnfange selv om man er helt frisk og gjør ALT riktig. Så en god dose flaks trenger man også. Vet du hvorfor det gikk så lang tid for dere sist? Så bra at det gikk så fort for dere😃 man vet kanskje litt hva man skal gjøre annerledes enn forrige gang man var prøver å det ikke gikk.. jeg har heller ikke hatt noe hormonprevensjon etter fødsel men det hadde jeg heller ikke hatt før vi begynte prøvingen, har tålt hormonprevensjon så dårlig at vi har brukt «hoppe av i svingen» metoden😅 sist vi brukte så lang tid, sjekket vi ut det meste. Men ingenting galt med noen av oss, så hvorfor det tok så lang tid, vet vi ikke. Ikke overvektig, kanskje heller det motsatte litt tynn. Så spent på hvor lang tid det tar denne gangen.. skal prøve å ikke bli for oppslukt i det denne gangen, men føler det allerede er på god vei til å bli det litt.. sist var det vell hakke verre men det er kanskje også for at det tok sånn tid.. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte også 2 år på første barn, måtte ha ivf for å få det til. Ble gravid på 1pp naturlig denne gang!!! Ganske kjapt etter forrige graviditet da (babyen vår er 7mnd) men aner ikke om det har en fordel? Er bare 7uker på vei enda. Hvor gammel er barnet ditt? Anonymkode: 3c6f7...3c7 ååå så godt å høre at det kan gå raskt andre gangen! Glad på deres vegne! For vet hvor mye bare nr en tærer på å ikke få til, så man trenger liksom ikke den runden om igjen, selv om det er hakke verre å ikke få til det første barnet. vårt barn er 2 år og 8 mnd. Føler vi absolutt skulle ha begynt tidligere ettersom det tok tid sist, men har liksom ikke passet før nå 😅 ja, jeg også tror at man blir lettere gravid om man prøver ganske raskt etter nr en... skulle gjort det vi også😑 Anonymkode: a41b5...307
Amatariel Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg også tror at man blir lettere gravid om man prøver ganske raskt etter nr en... skulle gjort det vi også😑 Det tror jeg ikke har noe å si... Når vi nå ble gravid i pp2 så er det 5 år siden jeg var gravid sist.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Jeg fikk høre etter min ma at man ble raskere gravid etter abort.. Velvel. Her sitter jeg med mensen etter 3 sykluser med letrozol etter aborten. Orker ikke mer jeg. Anonymkode: fa641...dd6
Irja Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Prøvde ett år med nr 1, med nr 2 gikk det på første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Vi brukte 3 år på nummer 2 og så er det 13 måneder mellom nummer 2 og 3. Overraskelse ja. Anonymkode: 804d9...419
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 7 år før å bli gravid første gangen. 3 år etter det prøvde vi på kr 2. Gravid på første forsøk. Mistet i sa i uke 7. Etter det tok det 2,5 år. Nettopp vært gravid, men mistet nylig pga ma i uke 9. Første og siste gangen fikk jeg letrozol for å booste eggløsningen. Da jeg ble satt på det gikk det på 3 forsøk begge gangene. Graviditet nr 2 tok jeg ikke noe. Nå har jeg begynt på letrozol igjen, i håp om at det går litt fortere, da tiden begynner å gå fra oss. Anonymkode: 9cf44...9fd
Forever22 Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Oh no! Vi brukte nesten 4 år på nummer 1. Vi ville ha et barn til så vi skulle begynne å prøve igjen når lille var rundt 8 mnd. Vi trodde det kom til å ta evigheter derfor ville vi begynne tidlig. vel, ble gravid 5-6 mnd etter fødsel med nummer 1😂😂 rakk ikke å vente til hun ble 8 mnd 😂 ble rimelig satt ut da kan du si😅
Eugenniee Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Det er ikke en selvfølge, tror jeg. Noen ganger er det bare tilfeldighet... Jeg ble gravid med mitt første etter bare en måned. Nå prøver vi å få nr 2, er i pp16 😒 Hadde to SA, snart 8 mnd etter den siste - ikke gravid enda. Aner ikke hvordan det ikke går. Har PCO, men fine blodprøver og el av meg selv. Da vi prøvde på nr 1, hadde jeg ustabile sykluser og mellomblødninger. Nå har jeg ikke det, alt ser fint ut, plus sunnere livsstil - men... Håper det klaffer fort for dere!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Nr. 1 satt på andre forsøk, nr. 2 brukte vi 16 mnd på, så tror ikke det er noen automatikk i at det blir likt hver gang, nei... Anonymkode: 028c4...296
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Så rart at det tar tid den ene gangen og den andre ikke, og motsatt synes jeg😒 er 20% sjanse hver gang, rart at man skal ha så uflax at det skal gå over et år og nærmere to på den ene graviditeten, som jeg ser flere her har opplevde😐 ser ut som flere har erfart at det gikk raskt en av to graviditeter her. Håper jeg da også kan være med i den statistikken og at det går raskt nå ettersom jeg allerede har en som har tatt tid bak meg.. er forresten 10 dpo idag, kjenner masse Stikkinger og strekninger fram nederst i magen på sidene, og mensmurringer bak på korsryggen noe jeg også gjorde veldig tidlig sist jeg ble gravid, men så klart kan vel være mensen som er på vei også.. men føler det annerledes da! Får bare vente å se! 😊 takk for alle svar! Håpe mitt for at det i beste fall ikke skal ta så lang tid denne gang er bedre nå etter å ha lest erfaringer her 👍🏻🤞🏻 ts Anonymkode: a41b5...307
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Brukte 18 måneder på å unnfange førstemann, andremann satt på PP0 (samme måned som jeg slutta på P-piller, hadde egentlig tenkt å vente en syklus før vi begynte prøvingen). Jeg tror det virkelig er noe i det å anstrenge seg for å treffe EL og styre med å ha sex etter kalenderen, i alle fall for vår del 😅 Nr. 1 kom nemlig da vi hadde gitt opp å prøve aktivt fordi vi var på venteliste for fertilitetsbehandlingen. Han kom den ene måneden jeg ikke hadde stålkontroll på når EL skulle være liksom. 😅🙈 Anonymkode: e3719...db4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Vi brukte to år før nr. to kom vet hjelp av IVF. Vi var uforklarlig infertile, og vet altså ikke grunnen til at det ikke gikk. Med nr. to ble jeg gravid på andre prøveperiode . Vi så for oss å sette i gang med søskenforsøk med IVF noen måneder seinere, men tenkte at vi kunne jo like gjerne prøve mens vi ventet. Jeg tempet og brukte eggløsningstester, mest fordi syklusen fortsatt var litt ustabil pga. amming av første barn. Men jeg prøvde det mens vi holdt på med nr. en også. Vi prøvde egentlig det meste da, så det var ikke noe nytt. Vi sa at første barn hadde tydeligvis gjort det litt hjemmekoselig i livmoren så en til fikk lyst å slå seg ned der. Anonymkode: 10b2d...c0e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 Prøvde 2mnd, ble gravid, hadde MA. Etter den tok det to år å bli gravid igjen. Vet ikke hvorfor det tok så lang tid. Ifølge gynekologen jeg var hos var det fordi jeg stresset for mye med det. Og når jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke trengte barn ble jeg gravid. Etter det tok det en mnd fra jeg prøvde å bli gravid til jeg ble det igjen. Anonymkode: a50a9...cbd
atropos Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 I brukte to år på nr en og to. (Èn SA en mnd før graviditet nr to.) så derfor slappet vi av og stresset ikke så mye på prevensjon før mannen skulle sterilisere seg. Så da gikk det 10 mnd før jeg var gravid igjen🙈😂 tre unger er gøy da 😅
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Jeg vet om flere som slet lenge med nr 1 og som ble gravid veldig fort med nr 2. Er jo også de som må ha ivf med første og så blir gravid naturlig neste gang. Min mor ble uplanlagt gravid med første barnet, andre gikk etter noen forsøk og nummer tre brukte hun over ett år. Hun var så vidt bikket 30 år, så hun var ikke gammel. Anonymkode: 91e6e...3cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå