Gå til innhold

Gravid mage - 4 år siden fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg gikk opp 20kg da jeg var gravid. Horribelt. 10 av dem sitter enda, 4 år senere!! Og de er på mage og lår. Når jeg går i trange klær ser jeg legit gravid ut. Små barn tror jeg har baby i magen.. 😂😭

Jeg vet ikke om dette passer best under trening eller kosthold, men har hørt at 80% kosthold 20% trening er nøkkelen til slankere kropp 🙈

Hvordan få vekk denne gravid-magen min??  

Ja, jeg har elendig kosthold, prøver meg på herbalife nå. En shake til frokost. Lunsj pleier å være bra da jeg spiser på jobben, og der får vi brødvarer og fersk pålegg. Kanskje bytte ut dette måltidet til herbalife også?  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut herbalife, kutt ut brød og spis skikkelig mat heller. Kutt karbohydrater og erstatt med fett. Spis rene ingredienser. 

Anonymkode: 15eca...fb8

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut herbalife, kutt ut brød og spis skikkelig mat heller. Kutt karbohydrater og erstatt med fett. Spis rene ingredienser. 

Ok! 

Hva er skikkelig mat? Jeg trodde skive med feks ost eller Skinke var skikkelig mat.. 

Hva betyr "rene ingredienser"? 

Å kutte karbohydrater og erstatte med fett, kan min 4åring spise alt jeg spiser også da? Kan du gi noen eksempler på mat som erstatter mat her? 

AnonymBruker
Skrevet

Visst kan 4-åringen din også spise det. Det er jo sunnere mat. Særlig korn er veldig usunt. Det inneholder mye karbohydrater som påvirker blodsukkeret veldig mye og så inneholder det antinæring som hemmer opptak av vitaminer og mineraler. 

Middag er ofte det beste måltidet i et norsk kosthold. Kjøtt, saus (helst laget uten mel), grønnsaker. 

Omelett 

Taco uten skjell eller lefser (bland alt sammen som en salat)

Salat med masse kjøtt og med en god, fet dressing

Biff med bearnaisesaus

Hamburger uten brødet (vær obs på ingrediensene i hamburgeren. Velg hamburgerkjøtt laget av ca 100% kjøtt)

Du trenger ikke å være redd for naturlig fett. Bruk fullfete produkter. Hold deg generelt borte fra alle light-produkter hvis du kan. Det er ikke lurt å drikke sukkerfri brus eller saft eller spise sukkerfri gele i hverdagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og mine nieser og nevøer spiser aldri så godt som når de spiser med meg. De spiser gjerne kjøttdeig stekt i smør med kun litt salt på. 2-åringen spiser ca 200 gram da, og hun er normalvektig og sunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler at du hører på ernæringsbiolog og matviter Marit Zinöcker på Tore Sagens podcast og tenker gjennom om du syns det hun sier høres fornuftig ut. Jeg syns i hvert fall det.

Anonymkode: b2903...0f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har en insta-konto også, forresten. Prinsippene bak å spise sunt og på en måte som gjør at man blir av med overflødige kilo, er såre enkelt, såfremt man holder seg til det, selvsagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kutt flytende kalorier. Drikk kun vann, svart kaffe eller usøtet te. Kutt ut snacks og godteri, evt erstatt med litt frukt eller en liten neve nøtter. Halver mengden karbohydrat du spiser til middag og erstatt med grønnsaker eller salat. Dersom du spiser mye til middag vurder å kutte på porsjonene. 

Anonymkode: 4a931...730

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har en insta-konto også, forresten. Prinsippene bak å spise sunt og på en måte som gjør at man blir av med overflødige kilo, er såre enkelt, såfremt man holder seg til det, selvsagt.

Takk. Skal sjekke ut :)

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt flytende kalorier. Drikk kun vann, svart kaffe eller usøtet te. Kutt ut snacks og godteri, evt erstatt med litt frukt eller en liten neve nøtter. Halver mengden karbohydrat du spiser til middag og erstatt med grønnsaker eller salat. Dersom du spiser mye til middag vurder å kutte på porsjonene. 

Anonymkode: 4a931...730

Takk for tips! 

Kan absolutt redusere porsjonene ja 👍

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær obs på at mage kan ha andre årsaker og, som delte magemuskler, hvis du har vært gravid.

Anonymkode: dc008...acb

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vær obs på at mage kan ha andre årsaker og, som delte magemuskler, hvis du har vært gravid.

Anonymkode: dc008...acb

Ville vell funnet ut av det innen 4år? 🤔

Skrevet
4 minutter siden, supernaturalfan skrev:

Ville vell funnet ut av det innen 4år? 🤔

Ikke nødvendigvis, man trenger ikke merke så mye til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette trenger ikke å være så komplisert. Du trenger ikke disse diett-shakene, og du trenger ikke kutte ut karbohydrater. Du trenger å spise litt færre kalorier. Om du gjør dette ved å spise det du pleier, men redusere mengdene. Eller setter deg inn i hvor mye kalorier ulike varer inneholder, og velger å spise deretter (feks vha appen Lifesum), er det samme. 

Anonymkode: 300dd...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...