Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger ammer/ gir du din baby på 9/10 mnd? Synes dette er vanskelig  , da han helst vil gjøre andre ting enn å amme nå. Jeg må amme i forbindelse med søvn,  og når han er litt sliten for at han skal ligge lenge og amme (20min)

Jeg ammer med en gang han står opp og før de to lurene om dagen,  pluss før han legger seg. Om natta er det 1-2 ganger. Så altså 4-5 ganger i døgnet.. Men usikker på om det er nok, og hvor mye han får i seg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 ganger. Morning, etter jobb og kveld før seng. Dette er i følge helsesøster nok.

Anonymkode: 5c4c4...365

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 ganger. Morning, etter jobb og kveld før seng. Dette er i følge helsesøster nok.

Anonymkode: 5c4c4...365

Okei:)  Jeg spurte min helsesøster og hun mente han skulle ha 6 dl melk i døgnet,  enda 😱 Synes det hørtes mye ut.. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres passelig ut, ammer ca det samme her men av og til oftere og av og til sjeldnere :) de skal helst ha mer enn 5dl melk i døgnet, men de får ut ganske mye når de er blitt så store, ammer mer effektivt, og det er også melk i kjøpe grøt feks :)

Anonymkode: 9dd54...9d1

AnonymBruker
Skrevet

Ammer så babyen vil!

Anonymkode: be0f0...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er eldre nå, men ammet 5-6 ganger om dagen og litt om natten i den alderen. Gikk ned til 3-4 ganger om dagen da han starta i barnehage og fortsatte sånn til ammeslutt, som var da han var 19 måneder.

Anonymkode: e4205...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi vanlig mat på dagtid og amme når hen skal legge seg

Anonymkode: 733ac...212

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det høres passelig ut, ammer ca det samme her men av og til oftere og av og til sjeldnere :) de skal helst ha mer enn 5dl melk i døgnet, men de får ut ganske mye når de er blitt så store, ammer mer effektivt, og det er også melk i kjøpe grøt feks :)

Anonymkode: 9dd54...9d1

Selvfølgelig 🙈 Jeg tenkte jo ikke på at det er melk i grøten og. Da får han sikkert det han skal ha om man tar med det, da han spiser to grøtporsjoner om dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 9 mnd og ammer 2-3 ganger i døgnet, han er ikke interessert i mer. Drikker ganske mye de gangene. Spiser endel fast føde, inkl 2 porsjoner grøt. Vi var hos barnelege da han var 6 mnd og hun sa at han trengte ca 5dl i døgnet og det var inkl grøten siden den er tilsatt mme. 

Anonymkode: 0e7e6...8bd

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Prelunia said:

Hvor mange ganger ammer/ gir du din baby på 9/10 mnd? Synes dette er vanskelig  , da han helst vil gjøre andre ting enn å amme nå. Jeg må amme i forbindelse med søvn,  og når han er litt sliten for at han skal ligge lenge og amme (20min)

Jeg ammer med en gang han står opp og før de to lurene om dagen,  pluss før han legger seg. Om natta er det 1-2 ganger. Så altså 4-5 ganger i døgnet.. Men usikker på om det er nok, og hvor mye han får i seg. 

4-5 ganger om dagen er nok.

Anonymkode: 0716e...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...