Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg selv at du har studert, du er stolt over det du har fullført, og nå gjenstår det kun å få i havn en arbeidsplass å jobbe i. 

Du sender flere søknader, men velger ikke å svare deg eller gi deg noen status. Hvordan føler du inni deg når det du har brukt tid på, funnet bedriften, sett for deg dette er en jobb jeg virkelig vil jobbe hos. Også får du ingen svar. Blir du oppgitt og motløs etter en sånn behandling?

Eller hvordan klare å motivere seg når bedrifter behandler deg og din søknad som at du er kun et luft, og et lite partikkel som vi ikke er interessert å vite at du eksisterer. 

Din erfaring?

Anonymkode: 4550f...e63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din erfaring?

Er midt i studier og vurderer å bytte navn før jeg starter å søke jobb. Det er ingen tvil om at jeg personlig har ganske enkelt for å havne i "Nei" boksen mtp navnet mitt så jeg skal sørge for at navn ikke blir grunnen til at jeg ikke blir innkalt til hvertfall et interview. 

Anonymkode: 2a980...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Du tar det for personlig. Ikke la selvmedlidenheten ødelegge for deg! 

Anonymkode: 8698d...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig med studiene mine denne våren og valgte å begynne å søke jobber fra februar. Fokuset mitt var å søke på flere relevante jobber og ikke legge fokuset på om jeg får intervju eller svar. Jo flere jobber jeg søkte på så økte også sannsynligheten med å få intervju og svar. Etterhvert så fikk jeg intervju og svar fra disse og fikk en jobb av seks søknader. Så det viktigste er å skrive gode søknader og sende til flere arbeidsgivere, og ikke tenke for mye på hvorfor man ikke får svar/intervju osv. Tilfeldigvis får man napp☺

Anonymkode: eda99...f21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er utdannelsen din og hvordan er jobbmarkedet for dere?

Anonymkode: c10a9...fc0

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ferdig med studiene mine denne våren og valgte å begynne å søke jobber fra februar. Fokuset mitt var å søke på flere relevante jobber og ikke legge fokuset på om jeg får intervju eller svar. Jo flere jobber jeg søkte på så økte også sannsynligheten med å få intervju og svar. Etterhvert så fikk jeg intervju og svar fra disse og fikk en jobb av seks søknader. Så det viktigste er å skrive gode søknader og sende til flere arbeidsgivere, og ikke tenke for mye på hvorfor man ikke får svar/intervju osv. Tilfeldigvis får man napp☺

Anonymkode: eda99...f21

Godt formulert. 

Anonymkode: 4550f...e63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...