Gå til innhold

Er denne kjolen for rød (bryllupsgjest)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere mener, siden jeg har lest at man helst ikke skal ha en rød kjole på seg som bryllupsgjest.
Jeg sliter å finne en farge som jeg mener kan passe meg, men liker denne kjole typen veldig mye. Hva mener dere med tanken på fargen?

1.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den er ikke for rød. 

Anonymkode: 9481c...221

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Den er ikke for rød. Den er mer dus over i plomme, så det skal gå fint. 

Anonymkode: fc74d...e11

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kjoler er for røde. Det er et nylig internett-påfunn. Oppslagsverket Skikk og bruk fra 1960-tallet nevner det ikke med ett ord. Bare unngå hvitt.

Anonymkode: cea98...70b

• Liker 11
Skrevet

Helt fin

• Liker 1
Skrevet

Nei det skal nok gå greit 👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊

• Liker 2
Skrevet

Den er ikke «rød» etter mitt syn. Med rødt i bryllup så menes den typisk skarpe røde fargen. 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på bildet at fargen heter "kanelrosa", så kjolen er ikke rød

Anonymkode: 8350e...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen og fargen er fin, men det er visst et-eller-annet med kirker og bare skuldre?  

Anonymkode: 46948...e20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kjolen og fargen er fin, men det er visst et-eller-annet med kirker og bare skuldre?  

Dette er i grunn bare tull, og noe jeg tror påstås av noen som ikke er spesielt kirkevante. Bare skuldre går helt fint i langt de fleste norske kirker.

Anonymkode: 3d97c...7c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I det siste bryllupet jeg var i hadde bruden bare skuldre, så ikke bekymre deg for å ha utildekkede skuldre i kirka! :)

Anonymkode: d7e80...644

AnonymBruker
Skrevet

Rød kjole betyr vel at man har ligget med brudgommen😂 Denne er ikke rød, da, så du kan godt bruke den! Kjempefin kjole🙂

Anonymkode: 12889...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er i grunn bare tull, og noe jeg tror påstås av noen som ikke er spesielt kirkevante. Bare skuldre går helt fint i langt de fleste norske kirker.

Anonymkode: 3d97c...7c0

Ikke (norsk) kirkevant, nei. 🙃 Referanserammen er primært kongelige bryllup på TV og hva "ekspertene" mener om gjestenes antrekk. Men husket noe med (imot!) bare skuldre, og tenkte at TS i alle fall kunne sjekke om det var Ok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fargen er fin, og det er bare på KG rød er en forbudt farge. Jeg har vært i 30 bryllup der det har vært mange røde kjoler, null stress. Men du må dekke skuldrene i kirken om den er så utringet. 

Anonymkode: 20b17...967

• Liker 3
Skrevet

Takk, jeg var ikke klar over det med skuldrene. Men skal ta med en liten pen jakke uansett, så da tenker jeg hvis jeg bruker den i kirken så går det greit. 

Veldig takknemlig for utfyllende svar her 😊

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lekker 😍 bruk den!

Anonymkode: 1f511...9b5

Skrevet

Jeg har aldri hørt at man ikke kan ha rød kjole i bryllup før. Og jeg hadde en mye rødere enn den der en gang. Ville brukt den der med god samvittighet - lekker 😍

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt morsomt det der med at man skal dekke skuldrene i kirken når 99% av norske brudekjoler de siste 15 årene har vært strapless. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt morsomt det der med at man skal dekke skuldrene i kirken når 99% av norske brudekjoler de siste 15 årene har vært strapless. 

Ganske vanlig at bruden (og kvinnelige gjester) har jakke/sjal/bolero på i kirken, som tas av etter vielsen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...