Kjetil E Skrevet 29. juli 2020 #1 Del Skrevet 29. juli 2020 Hei en ting jeg har undret på er at det i all hovedsak er menn som driver med hestesport på toppnivå? Enten det er ryttersport, trav eller galopp. For ellers så virker det jo ihvertfall som om det er mest jenter som driver med hest i ung alder. Men når man ser på de som konkurerer på toppnivå så er jo mennene helt klart i stort flertall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Del Skrevet 29. juli 2020 Er det det? Tradisjonelt sett ja, men nå er flest jenter blant ryttere. http://www.hestesport.no/web.aspx?page=105234&newsarticle=52829 Anonymkode: eacf7...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Del Skrevet 29. juli 2020 Mitt inntrykk fra sprangridning er at mange ungjenter holder på med hest mest for kosens skyld, mens gutta gjerne har mer ambisjoner om å gjøre det bra sportslig sett og er mer målrettede. Anonymkode: 4c77e...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk fra sprangridning er at mange ungjenter holder på med hest mest for kosens skyld, mens gutta gjerne har mer ambisjoner om å gjøre det bra sportslig sett og er mer målrettede. Anonymkode: 4c77e...396 Ja godt mulig, og fra galoppsporten som jeg kjenner litt til så er det mange jenter som jobber som stalljenter osv. Selv om det ikke er så veldig mange kvinnelige jockeys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det det? Tradisjonelt sett ja, men nå er flest jenter blant ryttere. http://www.hestesport.no/web.aspx?page=105234&newsarticle=52829 Anonymkode: eacf7...74f Nå snakker jeg på toppnivå og det er ikke mange kvinner/jenter på internasjonalt nivå i sprang. Og heller ikke som kusker i trav eller jockeyer på galoppbanen. Hvordan det er i dresur vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. juli 2020 #6 Del Skrevet 29. juli 2020 Jeg tror det er en kombinasjon av at menn er mer ambisiøse, og at de fleste "stalljentene" faller fra når de blir litt eldre og har kommet forbi "Pennyklubben"-stadiet. I beste fall fortsetter de med hest for kosens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå