Anglofil Skrevet 24. juli 2005 #21 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) 1: Kvinne Det at jeg er kvinne preger min hverdag annerledes, enn om jeg hadde vært mann. Jeg har andre interesser og er opptatt av andre ting enn hvis jeg ville vært mann. Men selvsagt kan menn og kvinner ønske det samme, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er en kvinne og preges av det. Jeg ses annerledes på fordi jeg er en kvinne, enn jeg om jeg hadde vært mann, sånn er det bare(dessverre kanskje, i enkelte tilfeller). 2: Norsk Jeg føler at det å være norsk har preget meg mer, enn at jeg er verdensborger. Det er i Norge jeg har tilegnet meg mine kunnskaper, normer, regler, etiske og moralske retningslinjer, formet meg til den jeg er. For å ikke snakke om den kulturarven som jeg er en del av. 3: Sosialist Mitt politiske ståsted farger også hvordan jeg ønsker å leve livet mitt, og preger meg i hverdagen siden jeg er aktiv politisk. 4: Lærerstudent(snart)/karateutøver(hvor jeg er både trener, dommer) Filosofien preger meg, men vil nok også gjøre det i studiet. Og ført til at jeg i mer eller mindre grad lever et ganske harmonisk liv. Det å være karateutøver har forsterket ønske om å bli lærer. 5: Enebarn Har gjort meg til det selvstendige mennesket jeg er, hvor de fleste av mine beslutninger har blitt tatt på egen hånd. Som enebarn har jeg utviklet et godt forhold til mine foreldre, som har gitt meg en god og trygg oppvekst, og gitt meg en god balast videre. Jeg har fått oppleve mye, og føler meg heldig for at jeg er født slik jeg er født. Jeg mener selv at jeg er en empatisk person, som er preget av å være enebarn. Det har gjort meg til den følsomme og kanskje litt sårbare jenta jeg er. Samtidig har det ført til at jeg er veldig engasjert og opptatt av det som skjer rundt meg. Mvh Yvonne Endret 24. juli 2005 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 25. juli 2005 #22 Del Skrevet 25. juli 2005 Vet ikke helt hvem jeg er, eller hvem jeg vil være enda, jeg da. Men disse faktorene utgjør størstedelen av grunnene til at jeg oppfører meg som jeg gjør, enten jeg vil eller ikke. 1. Jeg er dama til kjæresten min 2. Jeg er datteren til foreldrene mine 3. Jeg er et norsk enebarn 4. Jeg tenker mye 5. Jeg elsker musikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 25. juli 2005 #23 Del Skrevet 25. juli 2005 - Kone - Stemor - Innflytta nordlending - Norsk - Søster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jon are Skrevet 26. juli 2005 #24 Del Skrevet 26. juli 2005 1. eks-rusmisbruker 2. trygdet 3. eier til to flotte schaeferhunder 4.naturelsker 5. singel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. juli 2005 #25 Del Skrevet 30. juli 2005 - verdensrommet. jeg ble født på ullevaal sykehus som ligger i oslo, midt i skandinavia lengdegrad 60 c på den nordlige halvklode på Tellus som ligger det vi kaller solsystemet et sted ute i melkeveien, dvs jeg er fra verdensrommet. - Konsekvens av omgivelsene. alt det jeg har lært og oppleved er takket være tidspunktet jeg ble født, og disse hendelsene som er unike for meg vil heller aldri kunne gjenoppleves av den enkle grunn at tid er konstant og ikke sykletisk. - tanker og meninger formet. mine meninger og tanker er alle formet av tidligere erfaringer og opplevelser, dvs det jeg kan er det fordi andre har fortalt meg, og alt jeg har sett har jeg sett fordi det har vært der, vel blir jeg lurt av illusjoner og drømmer og ønsketenkninger, men usedvanlig kritisk er jeg nok. - gudetro er irrasjonelt og egoistisk. den eneste grunnen til at mennesker hengir seg til religion som f eks kristendom er redselen for å bli tilintetgjort etter sin død og veldig egoistisk med tanke på at man ønsker seg selv for andre i all fremtid. Hadde man levd evig alene hadde det vært en sak, men det at man skal leve evig sammen med andre, - ja den er litt for drøy. - mennesker er ikke troverdige. jeg bare antar at alt jeg vet er tull og tøys i den store sammenheng og for andre mennesker enn meg selv. Hvorfor skal en som ikke er meg forstå meg? slikt er irrasjonelt. mennesker som er enige i at staten skal straffe samtidig som de selv nekter på at de har noe med straff og gjøre er irrasjonelle mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå