Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har vært til legevakten med spørsmål om status migrenosus?

Ser at det anbefales behandling på sykehus for det, men ut ifra det jeg har hørt så virker det som at legevakter og allmennleger ofte ikke har hørt om dette.

Kan dere som forsøkte dette eller fikk behandling for det fortelle om hvordan dere gikk frem?

Må man få et notat fra nevrolog på forhånd slik at dersom man får en migrene som ikke går over, så kan man få hjelp. Litt rart. Dersom man skal få henvisning til offentlig nevrolog for dette på poliklinikk, så blir det litt rart fordi den typen utredning gjerne har 3-6 måneders ventetid. Slik jeg har forstått det så skal man helst få behandling for dette på sykehus og helst så raskt som mulig om man har det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte legen på dag fem og kom til legevakten. Ble ikke lagt inn. Fikk noen medisiner og dro hjem. Legen sa det ikke var vits. Sykepleieren lurte imidlertid på om jeg var i stand til det. Er glad jeg slapp innleggelse. 

Anonymkode: 32511...b66

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte legevakten, men fikk ikke komme innom. Fikk beskjed om å be om henvisning til avtalespesialist på telefon.

Hjalp medisinene? Hva fikk du om jeg kan spørre? Du kontaktet først fastlege?

Skrevet

Eller altså, fikk generell tilbakemelding om at dette må tas opp hos nevrolog. Fikk ikke henvisning. Dette var en telefonkonsultasjon med lege på legevakten.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, aporia91 skrev:

Jeg ringte legevakten, men fikk ikke komme innom. Fikk beskjed om å be om henvisning til avtalespesialist på telefon.

Hjalp medisinene? Hva fikk du om jeg kan spørre? Du kontaktet først fastlege?

Hvis du har uutholdelige smerter så må du jo få komme inn og få smertelindring?! 

Jeg var så kognitivt på bærtur at jeg klarte ikke kontakte lege før på dag fem. Vanligvis går det over etter tre dager. Da ringte fastlegen min meg opp igjen og sa at jeg måtte komme meg på legevakt og legges inn, for jeg kunne ikke gå slik. Så jeg kom meg på legevakt, men de ville ikke legge meg inn. Først ville legen gi meg Nozinan, slik st skulle få sove. Jeg sa at jeg gjør noe ikke noe annet enn å sove (og gråte når jeg er våken), dessuten har jeg fått den før og vet jeg besvimer av dem. Så jeg fikk aller nådigst noen paralgin forte. Det tok knekken på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt om du snakker om utredning, eller behandling for et anfall. 

Skrevet

Behandling for et anfall eller forsøk på smertelindring. Tenkte at det var mer å forsøke dersom det er det jeg har. Er kvalm, svimmel og uklar i hodet + hodepine, mest ensidig, men har også hatt noe mer global i bakgrunnen. Det varierer litt i intensistet, men ingen av smertestillende jeg har tatt har klart å dempe det nok. Har hodepine fra når jeg våkner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, aporia91 skrev:

Behandling for et anfall eller forsøk på smertelindring. Tenkte at det var mer å forsøke dersom det er det jeg har. Er kvalm, svimmel og uklar i hodet + hodepine, mest ensidig, men har også hatt noe mer global i bakgrunnen. Det varierer litt i intensistet, men ingen av smertestillende jeg har tatt har klart å dempe det nok. Har hodepine fra når jeg våkner.

Har du fått diagnose? Uansett må du jo bli sett til av lege. Akuttime hos fastlegen eller legevakt hvis det er uutholdelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om migrene over 3 dager så kan man vel komme på sykehus og få medisiner for å stoppe det? 

Men utover den akuttbehandlingen så må man nesten utredes og behandles for dette hos nevrolog.

Anonymkode: b906c...c60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...