AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Hei. Jeg har lenge lurt på hvorfor mennesker som på naturlig vis ikke klarer å få barn, på død og liv skal drive med IVF og så videre. Jeg beklager hvis dette er frekt formulert, og ønsker å formidle at jeg ønsker å forstå hvorfor, og ikke dømme noen. Selv så har jeg alltid tenkt at er jeg steril så er jeg steril (eller tilnærmet, da). Også får det gå som det går. Jeg lurer dermed på hva andre tenker, da jeg ikke klarer å sette meg inn i det. Hvorfor har du og dere valgt å gå veien med IVF++, istedenfor å bare akseptere at dere ikke kan få barn? Sette pris på alle svar. Anonymkode: c664f...fab
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Hvorfor skal de akseptere det når vitenskapen er kommet dit at vi kan hjelpe? Det er som å si at hvis du får kreft må du bare akseptere konsekvensene av dette selv om vi kunne hjulpet deg. Noen ønsker seg biologiske barn mer en noe annet, meg selv inkludert. Vi lever ikke i tiden før moderne medisin der man nærmest så til gud og tenkte at han har vel en plan for mitt liv selv om det ikke ble slik jeg ønsket. Vi forstår at enkelte er født med kropper som trenger litt hjelp og det er ikke noen sin feil, men de fortjener hjelp hvis vi har muligheten til å gi hjelp. Anonymkode: df3fb...2c5 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 ? Mener du at de som ser dårlig, bare skal godta det også, og gå rundt og myse i stedet for å gå til innkjøp av briller? At de som får kreft bare skal godta at de skal dø, uten å ta imot behandling? At de som mister et bein bare skal sette seg ned i en rullestol i stedet for å ta imot en protese? Jeg skjønner ikke hvorfor du mener man IKKE skulle tatt imot den helsehjelpen som finnes? Altså, hvorfor i alle dager skal man bare godta at nei, vi kan ikke få barn naturlig, og så la være å få barn, når det er mulig å FÅ barn med litt hjelp..? For et merkelig spørsmål! Anonymkode: 4f355...122 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Vet du i det hele tatt noe om hva årsaken til at det ikke går er? At det kan være at mye er dødt hos mannen etter at han har vært uheldig med infeksjon eller høy feber i barndommen, eller et hardt slag/traume mot utstyret? At kvinnen har en hormonforstyrrelse som enkelt kan behandles? At sykdom kan ha ført til tette eggledere? Om vi skal stoppe å hjelpe de som har sykdommer kan vi jo også stoppe behandling av kreftpasienter, droppe å behandle hull i tennene, ingen operasjon om du får revet av korsbåndet, og så videre. Og drit i alle Corona-smittevernsregler, og bare akseptere at det er slik at mange vil dø. Rett og slett la naturen gå sin gang. Anonymkode: eb319...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Nå har jeg ikke startet på IVF selv, men med endometriose og PCOS er jeg mentalt forberedt på å måtte gå den veien. Det er ikke min skyld at jeg har arvet disse sykdommene, er det? Jeg ble enebarn, mamma har sannsynligvis minst en av de to diagnosene. Hun strevde lenge for å få meg, dette var før IVF-ens tid. Jeg er glad for at det er mulig å få barn selv om det kan være vanskelig. Om jeg mot formodning får vite at jeg eller mannen bærer et farlig gen, eller lignende, da vil jeg la vær. Men hvorfor skal jeg la vær å få barn "bare" fordi jeg har to kvinnesykdommer som kompliserer det? Anonymkode: 95f75...550 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå