Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir lett gravid og ønsker ikke flere graviditeter. Jeg har reagert på 3 forskjellige p piller, cerazette, p sprøyte. Jeg ønsker å ha noe jeg ikke må huske på hver dag, jeg er ganske glemsk av meg. 

Hvilke spiral har du best erfaring med?

Anonymkode: be10e...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tåler ikke ppiller, men har fin erfaring med Kyleena spiral. Av ppiller har jeg blitt helt koko i hodet, tynne slimhinner som gjør vondt under sex osv osv. Gikk til en flink gynokolog for å få riktig prevensjon ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Hormon spiral er gull🤩. Jeg tåler heller ingen andre prevensjon! 

Anonymkode: 39857...8c3

Skrevet

Jeg foretrekker hormonspiral. Kobberspiral kan gi større blødninger, og menstruasjonssmerter. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hormon spiral er gull🤩. Jeg tåler heller ingen andre prevensjon! 

Hvordan reagerer du på feks p-piller? Jeg tåler ikke hormoner (blør konstant!). Har kobberspiral, men kunne tenkt meg å prøve hormonspiral.

Anonymkode: f75cd...ae3

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerer du på feks p-piller? Jeg tåler ikke hormoner (blør konstant!). Har kobberspiral, men kunne tenkt meg å prøve hormonspiral.

Anonymkode: f75cd...ae3

Hormonspiral har såpass lite hormoner at den tåler «alle». Jeg også blør på annen prevensjon, pluss at jeg blir kvalm og uvel. Husker ikke alle symptomene siden jeg har hatt hormonspiral de siste 6 årene før graviditet. 

Du må være forberedt på småblødninger i opp til 6 måneder etter insett! Men etter det blødde jeh nesten ikke mer heller. Brukte truseinnlegg i et par dager under «mensen» liksom🤪

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Veldig fornøyd med hormonspiral. Har prøvd både p-pille, minipille, p-plaster, p-ring, og fatter ikke hvorfor jeg ikke fikk anbefalt Mirena før alt dette andre.

AnonymBruker
Skrevet

Alle tåler ikke hormonspiral. Jeg ga opp etter ca 8 mnd og tok ut den igjen. Da hadde jeg blødninger 3 av 4 uker hver morgen, jeg ble hormonell, kroppen var tung på trening og alt føltes dritt. Gikk tilbake til meg selv igjen fort etter jeg tok den ut. Av min vennegjeng har flere måttet ta den ut etter ca et år grunnet mye av det samme. 

Anonymkode: be77b...b49

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle tåler ikke hormonspiral. Jeg ga opp etter ca 8 mnd og tok ut den igjen. Da hadde jeg blødninger 3 av 4 uker hver morgen, jeg ble hormonell, kroppen var tung på trening og alt føltes dritt. Gikk tilbake til meg selv igjen fort etter jeg tok den ut. Av min vennegjeng har flere måttet ta den ut etter ca et år grunnet mye av det samme. 

Hver måned skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hormonspiral (Mirena) var helt nydelig til jeg tok den ut og innså at den var grunnen til at jeg ikke hadde hatt hatt sexlyst på to år...

Anonymkode: b3dbb...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...