Gå til innhold

Myndighetene og FHI gambler med den vellykkede Corona dugnaden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Myndighetene og FHI setter den vellykkede Corona-dugnaden på spill, ved å åpne opp for turister og reiser til en drøss med land mitt i en pandemi! Ikke anbefaler de munnbind, og fortsatt har de en grense på 200 personer på arrangementer. Dette er alt for dårlig.  Dette burde vært mye strengere. Vi ser allerede nå at folk blir smittet på fester, nolduser som tar med smitte hjem fra ferie, folk som ikke gidder å holde avstand i butikker osv. At de ikke har strengere tiltak i en pandemi er for meg uforståelig. Jeg hører også fra flere eldre at de ønsker at munnbind skal bli anbefalt på butikker, buss osv. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du roe deg ned. Helt seriøst. 

Anonymkode: cdb08...654

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til Kina. Høres ut som om nedstengning av byer og plombering av dører er tingen for deg. 

Anonymkode: 5240c...ceb

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flytt til Kina. Høres ut som om nedstengning av byer og plombering av dører er tingen for deg. 

Latterlig kommentar.

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, NorthernLight skrev:

Latterlig kommentar.

Ikke overvurder dine medmenneskers intelligens NL. Er det noe jeg har fått bekreftet siden mars så er det at majoriteten av befolkningen er som kveg. Overlates de til sin egen høyst begrensede forstand vil de i 9 av 10 tilfeller løpe utfor et stup... faktisk var denne parallellen litt urettferdig overfor kyrene våre når jeg tenker meg om!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

FHI mener dagens tiltak er tilstrekkelige. De mener faktisk de er for strenge i forhold til reiser, regjeringen valgte en strammere linje enn den FHI og danskene var enige om. Jeg er så glad ikke KG styrer verden. 

Anonymkode: 2ebae...b2d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis KG styrte verden ville det vært borgerkrig, for det er ingen her som er enige om noe som helst. 

Unntatt at hun må dumpe han. 

Anonymkode: d25de...10c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis KG styrte verden ville det vært borgerkrig, for det er ingen her som er enige om noe som helst. 

Unntatt at hun må dumpe han. 

Anonymkode: d25de...10c

Tar av meg hatten for en fortreffelig presis analyse🎩

Anonymkode: 86721...53f

• Liker 1
Skrevet

Men vi har jo omtrent ikke smitte? Det må da bety at de gjeldende tiltakene holder mål?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Jdz skrev:

Men vi har jo omtrent ikke smitte? Det må da bety at de gjeldende tiltakene holder mål?

Men du må skjønne at det er "bølge to" vi må være hysteriske for. 

Jeg tror vi er tilbake på "om to uker" nå, etter at det var "til høsten" en stund. Muligens til og med "straks" etter hele 21 tilfeller i Moss over et-par uker. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du må skjønne at det er "bølge to" vi må være hysteriske for. 

Jeg tror vi er tilbake på "om to uker" nå, etter at det var "til høsten" en stund. Muligens til og med "straks" etter hele 21 tilfeller i Moss over et-par uker. 

Vi får håpe det. Føler at jeg har ventet på dommedag i månedsvis nå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du går ikke på butikken I EN PANDEMI 

Anonymkode: 7e0fc...01b

• Liker 1
Skrevet

Det er jo om å gjøre å finne en passende balanse mellom tiltak og økonomisk aktivitet. 

Nedstengningen i vår kunne ikke vare lenge. 

Hva som er rett balanse er det egentlig ingen som vet før i etterkant 

Nå får vi en del ny smitte, omtrent halvparten importert. Litt strengere krav til testing og karantene er kanskje rett tiltak. Så unngår vi repetisjon av det som skjedde på St Olav siste dagene. 

Greit at folk har vært i utlandet. Greit at de har blitt smittet. Men det er ikke greit at de smitter andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Det er jo om å gjøre å finne en passende balanse mellom tiltak og økonomisk aktivitet. 

Nedstengningen i vår kunne ikke vare lenge. 

Hva som er rett balanse er det egentlig ingen som vet før i etterkant 

Nå får vi en del ny smitte, omtrent halvparten importert. Litt strengere krav til testing og karantene er kanskje rett tiltak. Så unngår vi repetisjon av det som skjedde på St Olav siste dagene. 

Greit at folk har vært i utlandet. Greit at de har blitt smittet. Men det er ikke greit at de smitter andre. 

Plutselig et innlegg fra deg som jeg er helt enig i. Da kan alt skje i disse trådene 😅

Jeg har reist til utlandet. Og har testet meg for Korona før utreise, og etter hjemeise, samt forholdt meg rolig på hjemmekontoret noen dager. Samt at jeg utelukkende bruker privatbil. Det finnes virkelig en mellomting mellom å ha fri flyt uten hensyn, og det å gå i lock down i eget hjem. 

Det er ikke greit å dra rett på fest når man kommer hjem fra utlandet, eller Lofoten, eller prekestolen, i alle fall ikke om man har det minste snev av sår hals. 

Og jada, jeg vet at en tidlig test ikke fanger opp 100%, men kanskje 70-80%, og det hjelper jo ganske godt. Og jeg vet at inkubasjonstiden kan være lang, men for de fleste er den kort, så igjen hjelper det litt å bare ta noe ekstra hensyn noen dager og kjenne ekstra godt etter symptomer. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig et innlegg fra deg som jeg er helt enig i. Da kan alt skje i disse trådene 😅

Jeg har reist til utlandet. Og har testet meg for Korona før utreise, og etter hjemeise, samt forholdt meg rolig på hjemmekontoret noen dager. Samt at jeg utelukkende bruker privatbil. Det finnes virkelig en mellomting mellom å ha fri flyt uten hensyn, og det å gå i lock down i eget hjem. 

Det er ikke greit å dra rett på fest når man kommer hjem fra utlandet, eller Lofoten, eller prekestolen, i alle fall ikke om man har det minste snev av sår hals. 

Og jada, jeg vet at en tidlig test ikke fanger opp 100%, men kanskje 70-80%, og det hjelper jo ganske godt. Og jeg vet at inkubasjonstiden kan være lang, men for de fleste er den kort, så igjen hjelper det litt å bare ta noe ekstra hensyn noen dager og kjenne ekstra godt etter symptomer. 

Så fint vi er enige. 

Du beskriver akkurat slik jeg håper voksne oppfører seg. Hvis alle gjør dette kan vi gå høsten lyst i møte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal vi med myndigheter og FHI når vi har KG? Her er visst all ekspertise som verden kan ønske seg.

Anonymkode: 5d9b5...f43

• Liker 8
Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal vi med myndigheter og FHI når vi har KG? Her er visst all ekspertise som verden kan ønske seg.

Tror du FHI har den beste ekspertisen i hele verden?? De tippet 100 smittede til påske, og det ble flere tusen! De har også sagt at munnbind ikke hjelper, noe som er løgn.  Tror du mange land og eksperter anbefaler munnbind for moro skyld?? Og ja jeg vet mange av dere sier "Det er så lite smitte i Norge nå".  Men poenget er å holde smitten nede så man begrenser tilfeller av covid-19 fremover.. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Tror du FHI har den beste ekspertisen i hele verden?? Det tippet 100 smittede til påske, og det ble flere tusen! De har også sagt at munnbind ikke hjelper, noe som er løgn.  Tror du mange land og eksperter anbefaler munnbind for moro skyld?? Og ja jeg vet mange av dere sier "Det er så lite smitte i Norge nå".  Men poenget er å holde smitten nede så man begrenser tilfeller av covid-19 fremover.. 

Du får lese på nytt det jeg sa, og les rett. Stoler mer på FHI enn en random hysterikere her på KG.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får lese på nytt det jeg sa, og les rett. Stoler mer på FHI enn en random hysterikere her på KG.

Selv FHI, sier at folk slurver med å overholde rådene nå. Og at det er bekymringsverdig.

Anonymkode: 4ed97...9b8

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv FHI, sier at folk slurver med å overholde rådene nå. Og at det er bekymringsverdig.

Anonymkode: 4ed97...9b8

De sier også at de ikke tror det blir en ny bølge, men lokale utbrudd. 

Anonymkode: 2ebae...b2d

• Liker 3
  • Opprett ny...