AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Noen som har fått opplyst et kjønn på ordinær ultralyd, og så var det feil? Tenker at det kanskje var mer vanlig før i tiden? Anonymkode: c50b8...f15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jeg kjenner hele 3 stk som har fått feil, ja. Anonymkode: 936ea...632 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner hele 3 stk som har fått feil, ja. Anonymkode: 936ea...632 Oi, på ordinær ultralyd i uke 18?! Hva fikk de beskjed om og hvilket kjønn hadde babyen? Når var dette? Anonymkode: c50b8...f15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, på ordinær ultralyd i uke 18?! Hva fikk de beskjed om og hvilket kjønn hadde babyen? Når var dette? Anonymkode: c50b8...f15 Alle tre i løpet av de siste fem årene. To fikk beskjed om gutt, men fikk jente, en motsatt. Ja, på OUL. Anonymkode: 936ea...632
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle tre i løpet av de siste fem årene. To fikk beskjed om gutt, men fikk jente, en motsatt. Ja, på OUL. Anonymkode: 936ea...632 Wow🙊 trodde at når de så gutt så var det garantert gutt! At det var lettere å ta feil andre veien. Anonymkode: c50b8...f15
Amatariel Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Tror jenter har forstørret kjønnslepper på det tidspunktet, og det kan forveksles med en penis i feil vinken på UL eller noe. Jeg ville aldri stolt 100% på kjønn på OUL. Tok det med en klype salt den ene gangen jeg spurte etter kjønn. De to andre graviditetene mine sa jeg at jeg ikke ville høre noe om det på OUL. Heller SE selv med egne øyne etter fødsel. Det anbefales ♥ 1
stan Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Det kommer an på om det er mulig å se penis. Hvis fosteret ligger slik at det er vanskelig, så kan det se ut som jente. Men hvis man ser noe som ligner på penis, så ser det ut som gutt. Det er oftere at penis er vanskelig å se, enn at man ser en "falsk penis". Derfor er det vanligere at det ser ut som jente når det er gutt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Hun som gjennomførte OUL på meg sa de sjeldent gjør feil i dag, men for å være mest mulig sikker bør man de sjekke både nedenifra og fra siden. Tre linjer er for eksempel ikke nødvendigvis en garanti for jente da pung også kan opptre som tre streker i enkelte tilfeller. Men hvis man i tillegg sjekker fra siden og det ikke er noe som "stikker ut" så kan man være rimelig sikker. Spørs hvor grundig den som gjennomfører ultralyden er. Som sagt tar de sjeldent feil, men de vil aldri garantere kjønnet 100%. Kjenner ingen som har fått vite feil.. av sikkert 30++ venner/familiemedlemmer. Anonymkode: b9a9a...0ea
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Fikk beskjed om riktig kjønn (gutt) på tul, på ordinær ultralyd mente de at det så ut som en jente. Har hørt at nub theory (som brukes i uke 12-14 eller noe) faktisk er sikrere enn ultralyd i uke 18-20 med mindre man får opp et helt klart og tydelig bilde av genitalia. Anonymkode: 4d8b9...366 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Det kommer mye an på hvordan baby ligger på ultralyden. Begge mine skrevet velvillig, så det var lett å se både gutten og jenta 😅 både jeg og mannen så godt hva det var. Mens andre ganger ligger babyen vanskelig til og da kan man ikke være like sikkert. Det skal jo heller ikke brukes så mye tid på dette på OUL, så da kan det være man får beskjed om at det ser ut som en gutt eller ser ut som en jente, og så viser det seg ved fødsel å ikke stemme. Jeg var selv med på en venninnes ultralyd der de var veldig i tvil om kjønn, men de landet til slutt på gutt. Det stemte. Anonymkode: ad05e...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Tante opplevde det. Ultralyden sa det var jente, men fra treårsalder, så ville ungen være gutt. Han er nå 15 år og transperson Sikkert ikke det du mente, hehe Anonymkode: 22b76...b3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå