Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tendenser for noen uker siden også, men de siste par dagene er jeg skrubbsulten bare kort tid etter jeg har spist. Vokser embryo ekstra mye denne uken kanskje? 🤔 at det er derfor jeg trenger oftere mat?

Anonymkode: bd5b0...7ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt tendenser for noen uker siden også, men de siste par dagene er jeg skrubbsulten bare kort tid etter jeg har spist. Vokser embryo ekstra mye denne uken kanskje? 🤔 at det er derfor jeg trenger oftere mat?

Jeg er i uke 14. Tenker ikke på annet enn neste måltid, haha. Bra å lage noe sunt og mer mettende enn vanlig 

Anonymkode: e0ff2...414

AnonymBruker
Skrevet

Det er hormonene, ikke at du faktisk trenger mat. 

Ulvehunger er svært vanlig når man er gravid. Jeg var veldig plaget det med alle mine tre. Ekstremt sulten absolutt hele tiden, og ble i tillegg veldig kvalm om jeg ikke spiste. 

Du trenger bare ca 100 kcal ekstra for hvert trimester. Altså, om du til vanlig trenger x kalorier dagen, trenger du x+100 kcal første trimester, x+200 kcal andre trimester, osv. 

100 kcal er en banan.. 

Om jeg skulle spist for å slukke sulten, hadde jeg vært bælfeit allerede før uke 10. 

Pass på å drikke mye (det hjelper mot sulten), og spis kalorifattig mat (masse grønnsaker) for å fylle opp. Ikke fall for feilen å tenke at "jammen jeg spiser jo for to". 

Anonymkode: 4b1f1...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Gode tips fra AB over her! Dessverre er ulvehunger vanlig i graviditeten, det er derfor mange blir så voldsomt store og sliter med å gå ned i vekt etter å ha født. Det er veldig kjipt, men du må faktisk bare la være å spise selv om du føler deg sulten, så lenge du har sørget for å få i deg nok mat/næring. Det kan altså være lurt å ha en ca. oversikt over kaloriinntaket ditt.

Anonymkode: 3574d...94a

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke mer mat enn til vanlig nei. Ingenting spesielt som skjer. Eneste er at man trenger 100-300 kcal ekstra i 3. trimester. Spiser du konstant mer i første tri så vil du gå opp mange fler kg enn nødvendig. Som noen påpekte, er bare hormonelt, har ikke noe med faktisk behov å gjøre.

Anonymkode: 71ef2...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...