AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Hei! Har en baby på 10 uker som er veldig urolig gjennom dagen. Sutrer, klager og gråter mye. Vil bæres hele dagen, kun sove på oss, i bæresele eller vogn (om den trilles hele tiden). Med en gang jeg stopper å dytte vognen så våkner han. Om jeg forsøker å få han til å sove litt alene så våkner han etter max 20 min. Hele dagen går på å være, ha han sovende på meg eller å trille vognen. Får ikke gjort noe som helst, får ikke ordnet meg på badet uten at han hylskriker og må bæres. Han HATER bilstol. Hylskriker, så får ikke reist noe særlig. Han skriker med fulle lunger om vi ikke svarer på hans behov innen 10 sekunder. Heldigvis så sover han om natten. I egen seng ca 4 timer, før han kommer opp i min seng og sover av og på det. Han er også ekstremt skeptisk til andre mennesker. Hylgråter om noen andre enn meg og far bærer han. Kjenner meg så ekstremt sliten 🥺 får jo ingen pause i det hele tatt. Ser på termingrupper og lignende at baby sover hele natten uten å våkne. De liker vogn, bilstol og kan fint sove alene på dagtid. Hvorfor er min lille så sykt annerledes? Jeg orker ikke treffe folk pga det er vondt å se hvor chill de har det, der jeg går rundt med mitt urolige barn. Noen tips her? Skjønner ikke hvorfor han er så urolig. Den lille halvtimen om dagen han er fornøyd og ligger på babygym må jeg bruke effektivt på å ordne meg og spise litt.. Anonymkode: 74dea...35b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Prøv bæresjal så har du hendene fri. Ellers kan du jo snakke med jordmor/legen å sjekke at det ikke er noe galt. Noen barn er bare sånn og det er like normalt som rolige babyer. Anonymkode: 254cb...232 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Det du beskriver, er nok langt vanligere enn du har inntrykk av. Min var akkurat lik, bortsett fra at han sov dårlig om natten også. Det heter "Klistremerkebaby". De har et helt enormt behov for nærhet. Min hatet bæretøy, og skulle bare bæres over skulderen min, og hyyyylte om jeg satte meg ned, så jeg måtte gå og gå og gå og gå rundt i heimen mens jeg bar ham i armene.. Han tålte ligge i vognen, om den var i konstant bevegelse fremover, og ute. Kunne ikke slippe unna med å sitte inne og rugge, eller rugge på den ute. Måtte GÅ, og om jeg stoppet for rød mann, våknet han.. Forferdelig, forferdelig slitsomt og klaustrofobisk... Han hatet også bilstol, en måtte sitte og holde ham i hånden hver gang vi kjørte, og det betød jo at jeg ikke kom meg noe sted på dagtid uten at det var hylefest så jeg ble helt svett i ørene. Jeg hatet hele jævla babytiden, mye pga dette.. Jeg ble så fanget og låst. Barseltreff, babysang, babytrening, alt sånt utgikk, for mens de andre satt i ro og skravlet, måtte jeg gå og traske rundt med babyen i armene og det var da ikke akkurat så lett å være med i samtalen eller sangen.. Vår er 2,5 år nå, og fremdeles hater han bilstol og vi kjører ikke lenger enn vi MÅ.. Savner å reise på hytten, men en kjøretur som tar 3,5 timer uten barn tok oss 6 timer i sommer, og det med hyl og skrik og dritt.. Men, jeg vet om mange som har det sånn. Det er også mange som overhodet IKKE har det sånn, og som kommer med teite kommentarer om at "det er jo bare å bruke bæresele (nei, han hater det..), du må sove når babyen sover (nei, han sover kun når jeg triller! kan ikke trille i søvne), det er jo så koooooos å kose (nei, ikke når du får helt klaustrofobi og ikke engang får bæsjet uten å holde ungen i armene"... Anonymkode: 11bf9...db6 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har en baby på 10 uker som er veldig urolig gjennom dagen. Sutrer, klager og gråter mye. Vil bæres hele dagen, kun sove på oss, i bæresele eller vogn (om den trilles hele tiden). Med en gang jeg stopper å dytte vognen så våkner han. Om jeg forsøker å få han til å sove litt alene så våkner han etter max 20 min. Hele dagen går på å være, ha han sovende på meg eller å trille vognen. Får ikke gjort noe som helst, får ikke ordnet meg på badet uten at han hylskriker og må bæres. Han HATER bilstol. Hylskriker, så får ikke reist noe særlig. Han skriker med fulle lunger om vi ikke svarer på hans behov innen 10 sekunder. Heldigvis så sover han om natten. I egen seng ca 4 timer, før han kommer opp i min seng og sover av og på det. Han er også ekstremt skeptisk til andre mennesker. Hylgråter om noen andre enn meg og far bærer han. Kjenner meg så ekstremt sliten 🥺 får jo ingen pause i det hele tatt. Ser på termingrupper og lignende at baby sover hele natten uten å våkne. De liker vogn, bilstol og kan fint sove alene på dagtid. Hvorfor er min lille så sykt annerledes? Jeg orker ikke treffe folk pga det er vondt å se hvor chill de har det, der jeg går rundt med mitt urolige barn. Noen tips her? Skjønner ikke hvorfor han er så urolig. Den lille halvtimen om dagen han er fornøyd og ligger på babygym må jeg bruke effektivt på å ordne meg og spise litt.. Anonymkode: 74dea...35b Når jeg leste innlegget så var det som å lese om vårt barn da han var baby! Bortsett fra at vårt barn ikke sov bra om natten heller 😂 Hatet vogn, hatet bilstol, hatet bæresele, hatet vuggen, tok ikke smukke, hatet ALT som kunne gjort det litt lettere for oss 😂 Måtte bysses og bæres til armene var 3 meter lange. Måtte være inntil kroppen vår helst hele tiden. Alt handlet om å få han til å sove. Helt jævlig må jeg innrømme. Var aldri med på sosiale aktiviteter. Ble kjent for å være den som "aldri går ut" i barselgruppen (som jeg møtte to ganger). Han måtte bare vokse det ifra seg rett og slett. Du kan jo sjekke ut IG til Lilleminis. Mye gode tips fra henne 😊 Men vit at du er ABSOLUTT ikke alene! Og ting blir bedre! Anonymkode: ac4ef...363 2
Bubbahubba Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Haha herregud, bra dere forstår hva jeg går gjennom her! Gått rundt i huset i flere mnd nå. Møter ingen for hva er poenget? Blir bare stresset. Og en mamma sa "Lille Frida sover fra 20.00-07.00 uten å våkne. Deretter spises dette også sover 2 timer til. Har du prøvd å synge for han?" altsååå haha om jeg har prøvd å synge? Har prøvd alt mulig. Jeg er utslitt. Sitter fortsatt i pyjamas og gynger baby nå 13.00. Huset er helt jævlig og jeg spiser yoghurt mannen fikset for meg før han dro på jobb 07 😂 HELDIGVIS tar han smokk. Så er jo glad for det og at han sover om natten. Men fra 07 - 16 går jeg rundt inni huset og bærer og styrer på. Har bæresele og den brukes myee. Når kan jeg forvente at det blir litt bedre?? TS Endret 29. juli 2020 av Bubbahubba 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Det var ganske så likt her i gården i den alderen for oss også, men det skjedde mye de neste ukene. Fra å kun sove i bæresjal i 20 min, sover hun nå i egen seng i opp til 2 timer 🤯 Vogn ble bare helt plutselig greit. Bilstol gikk fra å være helt krise til at hun faktisk sovnet. Mindre og mindre gråting og mer og mer fornøyd. Klarte faktisk å møte en venninne på kafé her om dagen. Det kan bli bedre ganske så snart. Ta en dag om gangen og kjør status annenhver uke. Ting endrer seg litt og litt og ofte er det ikke så lett å se når man står oppi det. Men det er ikke unormalt altså, selv om jeg også følte «alle andre» hadde enkle babyer. Anonymkode: f8e12...881
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Husker ikke når ting ble bedre egentlig..det var små skritt over lang tid. Hos oss tok det laaang tid når jeg tenker meg om. Bilstol og vogn var ok når han var rundt 1 år. Byssingen måtte vi stoppe med fordi han var for tung..Dagduppingen ble en del bedre etter barnehageoppstart men det var først rundt 1.5-2år at han først slo til med 2 timers dupping. Han er 2.5 år snart og sover enda ikke natten igjennom. Ikke så mye oppløftende svar fra meg 😂 Joda; det er tusen ganger bedre nå men det har som sagt gått seg til sakte over tid 😊 Anonymkode: ac4ef...363
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Jeg pleier å si at vi fikk en baby for viderekomne 😁 Anonymkode: ac4ef...363
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Er det farlig å bare la han skrike så fremt alt er i orden? Nå har ikke jeg barn, men tenker han godt kan ligge i babystolen på badet de 10-15 min mens jeg dusjer. Da ser jo han meg også vet han han ikke er alene. Eller? Anonymkode: 20ed6...35e
Ingveis Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Jeg føler med deg! Har en baby på seks uker, og selv om hun heldigvis sover godt om natta er hun urolig og skikkelig «klistremerke» dagen lang. Jeg teller timer hver dag til pappaen kommer hjem fra jobb så jeg kan få litt avlastning. Er så lei alle kommentarer om at «det blir bedre», for det hjelper faktisk ikke en dritt akkurat nå 😅 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 For meg hjalp det veldig å lese dette. Jeg har hatt to sånne selv. Den første hakket mer krevende enn den andre. Hos begge to skjedde det mye ved tre måneder. Dagsøvnen skjedde det ikke mye med, da. Eldste var over 2 år før han kunne sove i stillestående vogn uten å våkne etter 30 min og yngste er 7 måneder nå og våkner fremdeles på slaget 30 min etter hun sovnet med mindre vogna er i bevegelse. Anonymkode: da084...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå