AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Vi har vært forlovet en stund, og har veldig lyst til å bli gift. Det vi ikke har så lyst til er å blakke oss fullstendig. Hadde vært supert å finne noen lure løsninger her slik at det ble en hyggelig dag for alle, ikke bare gjestene Må nevne at vi ikke har god råd. Vi har kortet ned gjestelisten til kun familie. Totalt blir vi 20 stk. Det rimeligste lokalet jeg har funnet skal de ha fem tusen for. Vil gjerne ned i pris her, da vi ikke er så mange, og det er kjedelig å betale for en stor festsal vi ikke bruker. Hvis noen vet om noe i Rogaland, hyl ut. Så for meg noe naturromantisk, men det er så dyrt... De skulle ha 10 000 for to dager, og det inkluderer ingenting. Jeg finner ingen kokk/catering som serverer ok mat uten at det vil ligge på 700 per person, ikke inkludert drikke. Dette er dra en treretters. Finnes det noen lure løsninger her? Jeg er ikke god på å lage mat, og jeg kommer IKKE til å spørre venner/familie om de kan gjøre dette. De er gjester, og skal slappe av for en gangs skyld. Fem av gjestene våre er barn mellom fem og ti år, og noen av dem er veldig kresne. Kjenner det er surt å kjøpe flott treretters til noen som bare vil pirke med gaffelen og spørre om de kan gå fra bordet Er der vanlig å bestille noe eget til barna? Jeg aner ikke hvordan dette foregår, så plis gi meg noen lure ideer. Andre måter jeg kan spare på uten at det blir kjipt? Anonymkode: 5cb48...892
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Hvis dere er 20 stk, kan det heller være aktuelt å leie stort bord i en restaurant? Vi er inne på den tanken. Tror ikke vi skal ha noe dans eller noe spesielt slikt, og vi ønsker oss ikke gaver, så det eneste vi er ute etter er god mat Ville gitt barna noe fra barnemeny ja. Anonymkode: 35c51...94a 2
rampeguri Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært forlovet en stund, og har veldig lyst til å bli gift. Det vi ikke har så lyst til er å blakke oss fullstendig. Hadde vært supert å finne noen lure løsninger her slik at det ble en hyggelig dag for alle, ikke bare gjestene Må nevne at vi ikke har god råd. Vi har kortet ned gjestelisten til kun familie. Totalt blir vi 20 stk. Det rimeligste lokalet jeg har funnet skal de ha fem tusen for. Vil gjerne ned i pris her, da vi ikke er så mange, og det er kjedelig å betale for en stor festsal vi ikke bruker. Hvis noen vet om noe i Rogaland, hyl ut. Så for meg noe naturromantisk, men det er så dyrt... De skulle ha 10 000 for to dager, og det inkluderer ingenting. Jeg finner ingen kokk/catering som serverer ok mat uten at det vil ligge på 700 per person, ikke inkludert drikke. Dette er dra en treretters. Finnes det noen lure løsninger her? Jeg er ikke god på å lage mat, og jeg kommer IKKE til å spørre venner/familie om de kan gjøre dette. De er gjester, og skal slappe av for en gangs skyld. Fem av gjestene våre er barn mellom fem og ti år, og noen av dem er veldig kresne. Kjenner det er surt å kjøpe flott treretters til noen som bare vil pirke med gaffelen og spørre om de kan gå fra bordet Er der vanlig å bestille noe eget til barna? Jeg aner ikke hvordan dette foregår, så plis gi meg noen lure ideer. Andre måter jeg kan spare på uten at det blir kjipt? Anonymkode: 5cb48...892 Ville i deres tilfelle ordnet noe spesielt til barna, men hør med foreldrene om hva de kan tenkes å like som passer i et bryllup. Er mye bedre om de får i seg mat i stedet for å bli survete av å være sultne. Da vi giftet oss var det en lekeplass ute i tilknytning til lokalet. Det var genialt med tanke på barna vi inviterte, da hadde de noe å gjøre. Plaser gjerne barna slik at de kan gå til og fra bordet slik at det ikke forstyrrer. Ha en liten tegnekrok eller noe slik at de kan aktivisere seg selv ltit. Er ikke kjent i Rogaland, men det finnes ikke noe forsamlingslokale på bygda et sted som går an å leie?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis dere er 20 stk, kan det heller være aktuelt å leie stort bord i en restaurant? Vi er inne på den tanken. Tror ikke vi skal ha noe dans eller noe spesielt slikt, og vi ønsker oss ikke gaver, så det eneste vi er ute etter er god mat Ville gitt barna noe fra barnemeny ja. Anonymkode: 35c51...94a Støtter denne, et chambre separee som har plass til 20 gjester på en restaurant. Da sparer dere leiekostnad, «alt» er inkludert (duker, dekketøy, servering, kokk etc.), og det dere sparer kan dere bruke på mat. Dere kan bestille en barnevennlig variant til de yngste og drikkepakke til de voksne (om dere skal ha alkohol, ellers har fler og fler restauranter tilpassede alkoholfrie drikkepakker). Jeg feiret min 40-årsdag på den måten, 16 gjester, kom på ca 15000 + tips. Da var det aperitiff, 4-retters meny og drikkepakke til alle på en god restaurant i Oslo. Hadde en egen vert som passet på oss, jeg slapp å følge med på at alle hadde mat og drikke til enhver tid, fantastisk kveld. Anonymkode: 2a44b...8c8 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 15 voksne, 5 barn, kun familie? Tja, jeg ville ta det som et utfordring - du og forloveden må lære å lage mat før det kan bli bryllup. Svennestykket er bryllupsmiddagen. Bare et forslag, forstås, men det er veldig mange penger å spare på maten. En uformell grillaften er en annen mulighet. Da trenger man ikke gjøre så mye mer "matlaging" enn å blande en salat, koke pasta/ris/poteter og varme bagetter. Anonymkode: 2f281...287 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Har dere ikke noen venner med stort hus? Jeg hadde gjerne lånt ut huset mitt til bryllupsfest til nære venner:) (såfremt de vasket og ryddet etter seg;)). Hva med buffet middag? Og igjen, jeg er sikker på at venner hjelper med å lage til mat i forkant. Og så leier dere et par ungdommer til å servere:) Jeg var i lavbudsjett bryllup for mange år siden, og det var helt supert! Anonymkode: 033c1...899 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Koldtbord. Det er langt billigere, og jeg synes også mye bedre. Da er det mye å velge i, og lettere at alle finner noe de liker, også barna. Evt kan dere jo ha grillmat (går fint å grille i partytelt utenfor om været er så som så) Kan dere ha det hjemme, evt hjemme hos en av gjestene som har stort hus? 20 stk er ikke så mange. Anonymkode: d488e...786 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Vi inviterte 19 stk og dro på restaurant. Hadde 7 retter og vinpakke, barnemeny til 2 barn på 7 år. Kom på rett under 30.000kr. Det lønte seg for oss, for som du sier bare lokale er noen tusenlapper og mat får du stort sett ikke noe rimeligere om du ikke vil at gjester ordner og heller ikke lager noe selv. Anonymkode: f1a01...280 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi inviterte 19 stk og dro på restaurant. Hadde 7 retter og vinpakke, barnemeny til 2 barn på 7 år. Kom på rett under 30.000kr. Det lønte seg for oss, for som du sier bare lokale er noen tusenlapper og mat får du stort sett ikke noe rimeligere om du ikke vil at gjester ordner og heller ikke lager noe selv. Anonymkode: f1a01...280 Hørtes utrolig billig ut. Var det China -restaurant eller liknende? Anonymkode: 5763b...38e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Hva med å kontakte en lokal restaurant og spørre om de kan stille med en slags buffet? Dere kan også gi gjestene beskjed om at dere ønsker dere penger i gave. Anonymkode: 6e40f...2b0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hørtes utrolig billig ut. Var det China -restaurant eller liknende? Anonymkode: 5763b...38e Nei, det var en liten koselig restaurant med enkel gourmet. Maten der er vanligvis rett under 900 kr per pers og tilhørende vin på rett under 800 kr per pers. Vi fikk litt rabatt fordi vi var så mange. Anonymkode: f1a01...280
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Tapas, finnes masse god tapas! Catering som ordna så klart. Vi bestilte det, ble en plass mellom 250-300kr per pers. Trenger også ikke betale for servitør når folk forsyner seg selv, må bare finne noen som kan hjelpe å sette frem og rydde. Anonymkode: f11fb...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå