AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har gått lei av å bruke prevensjon etter alle disse årene. Jeg reagerer negativt på hormoner og blør altfor mye av kobberspiral. Jeg har sagt at mannen må sterilisere seg, eller fikse prevensjon selv. Han vil ikke sterilisere seg, men han liker heller ikke kondom. Vi ender opp med å hoppe av i svingen for det meste. Noen som vet hvor sikkert dette er? Noen synspunkter? Jeg har sagt at jeg ikke tar skylden hvis jeg skulle bli gravid. Anonymkode: 3ffac...7f6
pia mater Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt at jeg ikke tar skylden hvis jeg skulle bli gravid. Anonymkode: 3ffac...7f6 Altså, it takes two to tango. Dere er begge ansvarlige for prevensjon, noe å "hoppe av i svingen" ikke er. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Han vil ha muligheten åpen til å få flere barn med noen andre dersom dere skiller dere en dag. Derfor vil han ikke sterilisere seg. Anonymkode: ff001...5ca 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Han er en j**** pingle Anonymkode: 4fc20...225 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Har valgt å steriliserer meg. Det er enklere for meg å gjøre det enn henne. Var litt skeptisk og det gikk helt fint. I etterkant syns jeg det bare er digg å ha gjort det. Helt toppers. Lag en tråd hvor du vil høre fra menn som har sterilisert seg. Du får sikkert flere svar. Så lar du mannen lese. Det som ikke hjelper er at du bestemmer eller tvinger ham, da blir han bare mer motstridig. Du har heller ikke rett til å bestemme over hans kropp. Avgjørelsen må han ta selv. Forøvrig er du like ansvarlig om du skulle bli gravid som ham - det er ikke sånn at du kan frasi deg alt ansvar bare fordi du ikke får det som du vil. Dersom dere ikke er enig i hvordan dere løser problemet må dere avstå fra å ha sex. Dersom han har lyst å snakke med andre menn om saken kan han sende meg et pm. Jeg svarer gjerne.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han er en j**** pingle Anonymkode: 4fc20...225 Absolutt ikke. Man bestemmer ikke over andres kropp. Er det ok for deg at noen bestemmer at du skal feks ta abort eller gjøre et inngrep du ikke selv ønsker?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil ha muligheten åpen til å få flere barn med noen andre dersom dere skiller dere en dag. Derfor vil han ikke sterilisere seg. Anonymkode: ff001...5ca Nja. Han er veldig tydelig på at han ikke vil ha flere barn. Jeg ønsker heller ikke å sterilisere meg. Anonymkode: 3ffac...7f6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 jeg forstår deg; har selv opplevd konsekvenser av hormoner i prevansjon. men det er begge sin feil om du blir gravid. syns rådene over er gode☺️ Anonymkode: cd263...ae8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Kjøp en pakke kondomer. Vil han ha sex får han jaggu ta å kle på seg, nå er det hans tur! Her steriliserte mannen seg for han ville ikke at jeg skulle proppe i meg masse unødvendige hormoner som kroppen min ikke har godt av. Frem til han steriliserte seg, brukte vi kondom. Selvfølgelig. Vi ville ikke ha fler barn. Anonymkode: 8143f...d2c 3
rampeguri Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått lei av å bruke prevensjon etter alle disse årene. Jeg reagerer negativt på hormoner og blør altfor mye av kobberspiral. Jeg har sagt at mannen må sterilisere seg, eller fikse prevensjon selv. Han vil ikke sterilisere seg, men han liker heller ikke kondom. Vi ender opp med å hoppe av i svingen for det meste. Noen som vet hvor sikkert dette er? Noen synspunkter? Jeg har sagt at jeg ikke tar skylden hvis jeg skulle bli gravid. Anonymkode: 3ffac...7f6 siden du reagerer på hormoner hadde jeg nok nekta sex om han ikke som minimum brukte kondom. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja. Han er veldig tydelig på at han ikke vil ha flere barn. Jeg ønsker heller ikke å sterilisere meg. Anonymkode: 3ffac...7f6 Hadde han virkelig ønsket å sterilisere seg så hadde han gjort det for lengst. Anonymkode: ff001...5ca 1
Humle Brumle Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Så uansvarlig av han! Hoppe av i svingen er ikke akkurat prevensjon og sånnt man gjør hvis det ikke er så farlig hvis man skulle bli gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Jeg ville kjøpt en pakke kondomer, og sagt at jeg begynner ikke på hormonprevensjon igjen, nå har jeg tatt ansvar for prevensjon i mange år. Hvis jeg blir gravid, blir det ikke abort. Da ligger ballen i hans hjørne. Synes det er tull at damen skal alltid ta ansvar på mannens vegne. Han må ansvarliggjøres. Hvis han ser at det er 4 tydelige veier foran ham og 1av dem blir det uansett, så bevisstgjøres han på valget. Avstå, Baby, Kondom, Sterilisere. Hvilken luke vil han ha? Anonymkode: 6e4ec...cc5 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 Min kropp liker ikke hormon prevensjon, og jeg hater kondom. Jeg brukte en sånn maskin som måler temperatur og på den måten beregner sikre perioder. Fungerte fint, og jeg ble ikke gravid før nå hvor det var planlagt:) kan være verdt for deg å sjekke ut. Anonymkode: 867aa...0b5 1
Hulderen Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 Pessar. Jeg bare nevner det. Ikke like trygt som hormonprevensjon, men mye tryggere enn å hoppe av i svingen. Og man slipper fomlingen med kondom underveis. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 Hoppe av i svingen er faktisk helt trygg prevensjon. Hvis mannen vet at han klarer å trekke seg ut i tide er det null problem. Det er en myte at de dråpene som kommer ut før mannen kommer inneholder sæd. Jeg og mannen lurte selv på dette for noen år siden da vi brukte denne metoden mye, og etter en god del reasearch fant vi ut at det er helt trygt så lenge mannen har kontroll. Hvis han ikke har det og kommer i deg er det jo ikke trygt såklart. Men hvis han ikke har kontroll så må han bruke kondom. Han må også ta ansvar for trygg prevensjon. Anonymkode: 5dd3c...66b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 Du slutter på prevensjon, og sier klart fra til ham. Da får han velge mellom kondom, sterilisering, mulighet for graviditet, eller ikke sex. Skjønt, kan jo være han tåler det siste bedre enn deg, og at det er du som gir etter. Anonymkode: 570d4...240 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 Jeg hadde nok snakket mer med mannen om sterilisering, og hvis han fortsatt sto på sitt så hadde jeg sterilisert meg selv. Jeg ønsker ikke flere barn og abort er bare teit når man er i forhold og det er vilje til prevensjon det skorter på. (Om prevensjon feiler er det selvfølgelig noe helt annet) Eksen min var ferdig med barn og han sa selv at det er bedre at han steriliserer seg enn at jeg propper kroppen full av hormoner, det var jeg veldig takknemlig for. I ettertid har jeg sterilisert meg - mest fordi legen nekter meg hormonprevensjon etter blodpropp. Jeg har så mye bedre sex nå, uten å være redd for at jeg blir gravid med påfølgende abort osv. siden jeg ikke skal ha flere barn. Anonymkode: 4b739...e74
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hoppe av i svingen er faktisk helt trygg prevensjon. Hvis mannen vet at han klarer å trekke seg ut i tide er det null problem. Det er en myte at de dråpene som kommer ut før mannen kommer inneholder sæd. Jeg fikk tvillinger av det. Han kom ikke. Anonymkode: 47dce...cc0 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kropp liker ikke hormon prevensjon, og jeg hater kondom. Jeg brukte en sånn maskin som måler temperatur og på den måten beregner sikre perioder. Fungerte fint, og jeg ble ikke gravid før nå hvor det var planlagt:) kan være verdt for deg å sjekke ut. Anonymkode: 867aa...0b5 Denne metoden benytter vi også, og det fungerer utrolig bra! Jeg var kjempelei av bivirkningene hormonell prevensjon gav meg, og hadde prøvd det meste av p-piller og p-stav. Vurderte p-ring og spiral også en periode, men så ikke noen grunn til at dette skulle fungere bedre på meg. Jeg kunne heller aldri hatt et sexliv hvor kondom var en permanent løsning. Det avhenger jo så klart av hvor regelmessig syklus man har, men selv jeg som har en syklus som kan avvike noen dager har vi funnet en måte som fungerer kjempefint for oss begge. Og det er null stress å foreta disse målingene, jeg synes kun det er interessant. I tiden før eggløsning pleier vi å bruke "hoppe av i svingen"-metoden (altså kun når det ikke foreligger noen reell fare for å bli gravid, men dersom han tilfeldigvis skulle vise seg å ha en eller annen supersæd som kan overleve i det uendelige haha). På de helt usikre dagene, rett rundt eggløsning, bruker vi kondom. I tiden etter eggløsning kommer han inni meg. Anonymkode: e504a...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå