Gå til innhold

Ungdom og godt voksne menn. Hva feiler folk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et innlegg her inne forteller om en på snart 40 som kysser ei jente på 17 år som sitter på fanget hans. Nesten 70 personer har plusset kommentaren under, hvor brukeren skriver at det ikke er ulovlig og TS bør la de være i fred.

Jeg er nysgjerrig på hva slags mennesker dette er, om det er menn eller kvinner. Alder osv. 

Jeg mener, ethvert normalt oppegående menneske vet at dette er veldig feil. En 17-åring vil alltid være sårbar ovenfor en godt voksen mann. 

Hvorfor syns så mange her inne at det er greit? 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg kontekst og bakgrunn her, men mener du at det alltid og i enhver situasjon vil være galt med en romantisk eller seksuell relasjon mellom en på 17 og en på 40?

Skrevet

Æsj! Det er jo bare ekkelt.

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, herzeleid skrev:

Nå kjenner ikke jeg kontekst og bakgrunn her, men mener du at det alltid og i enhver situasjon vil være galt med en romantisk eller seksuell relasjon mellom en på 17 og en på 40?

Ja, det mener jeg. Jeg vet ihverfall ikke om en situasjon hvor det er greit

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Æsj! Det er jo bare ekkelt.

Ja. Det er ekkelt. Og når nesten 70 personer plusser, kan en lure på hva slags mennesker noen er her inne

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker at på kg så er det mye rart (slik som det er ellers er i verden :P ) og det er der de plussene kommer fra. 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, det mener jeg. Jeg vet ihverfall ikke om en situasjon hvor det er greit

Jeg tror det er mange unge gutter på 17 som vil være uenig med deg, og forutsatt at dette er noe begge parter virkelig ønsker har jeg litt vondt for å se problemet, i alle fall med mindre en har en holdning om at sex er mer ‘hellig’ og mellom to som skal dele livet, noe en gjerne kan ha.

Det slår meg som paradoksalt at i en tid der en gjerne ‘prediker’ at ‘det er bare sex’, ‘frigjorthet’ er et ideal og det å bry seg om partnerens fortid er tabu, har vi på noen områder utviklet en ganske voldsom puritanisme, bla. når det gjelder enkelte aspekter ved påstått ‘makt’ og uønsket oppmerksomhet. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg tror det er mange unge gutter på 17 som vil være uenig med deg, og forutsatt at dette er noe begge parter virkelig ønsker har jeg litt vondt for å se problemet, i alle fall med mindre en har en holdning om at sex er mer ‘hellig’ og mellom to som skal dele livet, noe en gjerne kan ha.

Det slår meg som paradoksalt at i en tid der en gjerne ‘prediker’ at ‘det er bare sex’, ‘frigjorthet’ er et ideal og det å bry seg om partnerens fortid er tabu, har vi på noen områder utviklet en ganske voldsom puritanisme, bla. når det gjelder enkelte aspekter ved påstått ‘makt’ og uønsket oppmerksomhet. 

Du må tro hva du vil du. Jeg syns det er helt utrolig at en faktisk må protestere fordi så mange syns det er greit med sex mellom godt voksne menn og 17-åringer. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du må tro hva du vil du. Jeg syns det er helt utrolig at en faktisk må protestere fordi så mange syns det er greit med sex mellom godt voksne menn og 17-åringer. 

Nå kan jeg ikke se at du kommer med noe rasjonelt for å underbygge at det er ‘ikke greit’, og all den tid refleksjonsnivået bak ‘protestene’ så langt i tråden ikke virker å overstige ‘æsj’ og ‘sårbar’ uten videre argumentasjon kan jeg ikke si jeg synes disse virker så veldig velfunderte. 

• Liker 4
Skrevet

Voksne mennesker burde da forstå at dette ikke er ok!

• Liker 11
Skrevet
42 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja. Det er ekkelt. Og når nesten 70 personer plusser, kan en lure på hva slags mennesker noen er her inne

Det er dessverre mange ekle folk her, jeg blir ikke lengre sjokkert over hva folk skriver. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, herzeleid skrev:

Nå kan jeg ikke se at du kommer med noe rasjonelt for å underbygge at det er ‘ikke greit’, og all den tid refleksjonsnivået bak ‘protestene’ så langt i tråden ikke virker å overstige ‘æsj’ og ‘sårbar’ uten videre argumentasjon kan jeg ikke si jeg synes disse virker så veldig velfunderte. 

Men herregud menneske. En 17-åring har veldig lite erfaringer og kunnskap om den voksne verden. Som regel er de avhengige av voksne som fremdeles tar vare på dem, og beskytter dem. De fleste 17-åringer bor hjemme hos foreldrene for en eller flere gode grunner. Det er da ikke så vanskelig å forstå hvorfor voksne menn ikke skal misbruke dem? Eller? Men jeg skjønner jo at noen har litt vondt for det.

Når *Frekkulf* her skriver at det *selvfølgelig* er 18-årsgrense for å motta nakenbilder, og samtidig syns det er helt ok med fysisk sex. Da kan en virkelig begynne å lure. Men jeg tror jo og så at noen troller her og gjør seg dumme. Ganske typisk under visse tema

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Voksne mennesker burde da forstå at dette ikke er ok!

En skulle tro det. Men nei. Dessverre 

• Liker 5
Skrevet
47 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg tenker at på kg så er det mye rart (slik som det er ellers er i verden :P ) og det er der de plussene kommer fra. 

Jeg vil gjerne vite om du ser noe liknende på andre forum eller nettsteder  

Skrevet (endret)

Sex mellom to med så stor aldersforskjell er en ting. Ekkelt for de fleste, men tross alt lov.

Jeg har mer problemer med å forstå at noen har et forhold til en som er veldig mye yngre/eldre. Man er på helt forskjellig plass i livet, og kan umulig ha samme interesser så fremt det ikke er noe alvorlig galt med den ene (eller begge).

Endret av Brunello
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men herregud menneske. En 17-åring har veldig lite erfaringer og kunnskap om den voksne verden. Som regel er de avhengige av voksne som fremdeles tar vare på dem, og beskytter dem. De fleste 17-åringer bor hjemme hos foreldrene for en eller flere gode grunner. Det er da ikke så vanskelig å forstå hvorfor voksne menn ikke skal misbruke dem? Eller? Men jeg skjønner jo at noen har litt vondt for det.

Når *Frekkulf* her skriver at det *selvfølgelig* er 18-årsgrense for å motta nakenbilder, og samtidig syns det er helt ok med fysisk sex. Da kan en virkelig begynne å lure. Men jeg tror jo og så at noen troller her og gjør seg dumme. Ganske typisk under visse tema

Men en 17-åring har lov til å utforske sin seksualitet med andre over seksuell lavalder, så lenge det er frivillig fra begge parter. 

For min del er det ikke uten videre noen selvfølge at det er helt greit at gutten på 17 har sex med alle de andre uerfarne 17-åringene som er avhengig av beskyttelse av voksne, mens om han får oppfylt fantasien med en eldre kvinne så er dette misbruk og ‘ikke greit’. 

Det virker som dette er et veldig følelsesladd tema for en del, der følelsen av at det er ‘æsj’ ofte er mer dominerende enn noen refleksjon rundt temaet. Jeg tror de fleste av oss kan kjenne på ‘æsj’ når andre gjør ting vi synes er ekkelt, og gjerne forbinde ‘æsj’ og ‘galt’, men jeg tror de fleste av oss kan ha godt av å reflektere litt over hvorvidt handlingene faktisk skader noen. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, herzeleid skrev:

Men en 17-åring har lov til å utforske sin seksualitet med andre over seksuell lavalder, så lenge det er frivillig fra begge parter. 

For min del er det ikke uten videre noen selvfølge at det er helt greit at gutten på 17 har sex med alle de andre uerfarne 17-åringene som er avhengig av beskyttelse av voksne, mens om han får oppfylt fantasien med en eldre kvinne så er dette misbruk og ‘ikke greit’. 

Det virker som dette er et veldig følelsesladd tema for en del, der følelsen av at det er ‘æsj’ ofte er mer dominerende enn noen refleksjon rundt temaet. Jeg tror de fleste av oss kan kjenne på ‘æsj’ når andre gjør ting vi synes er ekkelt, og gjerne forbinde ‘æsj’ og ‘galt’, men jeg tror de fleste av oss kan ha godt av å reflektere litt over hvorvidt handlingene faktisk skader noen. 

Jeg har reflektert over det før. Hallo Tror du dette temaet er nytt eller? 

Og hva er feil med at det er følelsesladd? Du skjønner vel grunnen til det. Eller må du bli forklart det også?? 

Jeg vet om og kjenner de som har vært svært unge når de har hatt sex med voksne. Samtlige fikk problemer da de nådde en viss alder og forsto hva som egentlig hadde skjedd.

Men greit. Det er min erfaring, og det er sikkert ikke alle som vil slite med det. Men de fleste vil fordi det er ren utnyttelse av ungdom 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du har din moral, mens andre har sin moral. Jeg er enig i at en aldersforskjell på 17 og 40 er for høyt, og det hadde vært fullstendig uaktuelt for min del, men jeg aksepterer allikevel at andre har en annen moral og andre verdier enn det jeg har. Det at noen belyser eller debatterer flere sider av en sak betyr ikke nødvendigvis at man er enig eller forsvarer de synspunktene.

Poenget er at en debatt ikke er så svart-hvit som jeg får inntrykk av at mange her inne føler at den er.

Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det finnes mange mennesker med merkelige verdier og meninger, og de ser ut til å komme lettere frem på KG enn andre debattsider.

Endret av Gibralfaro
AnonymBruker
Skrevet

Grisne pedoer er det mer enn nok av i verden. Ikke overrasket over dette i det hele tatt. 

Anonymkode: 8d060...767

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grisne pedoer er det mer enn nok av i verden. Ikke overrasket over dette i det hele tatt. 

Anonymkode: 8d060...767

Jeg tror det er greit å være saklige her, for ellers mister man poeng. Det er ikke snakk om pedofile når det er ungdom. Vi snakker 16 og 17 år. Det er forkastelig ja, men ikke bruk ordet pedofili. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...