Gå til innhold

Folk som ikke drikker og selv kommenterer når andre drikker alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å irritere meg litt og lurer på om flere tenker likt eller ikke? 

Har opplevd flere ganger, av ulike personer at de påpeker "Det er Ikke nødvendig drikke alkohol", "hvorfor gjør du det, er du ikke trygg på deg selv?", "det må kunne gå an å ta en fest/sosial kveld uten alkohol". 

Dette har jeg også opplevd vilt fremmede si...skjedd med meg, men også overhørt andre. 

Hva sier man til disse personene? Jeg er aldri overstadig beruset, men liker å drikke noen glass vin på fest eller sosiale sammenkomster. Det gjør jo flertallet. Hvorfor blander de seg? Er det liksom vi som drikker som gjør noe feil? Burde vi holdt oss edru fordi noen mener vi ikke alltid bør drikke? 

Kanskje noen er som personene beskrevet? Og kan fortelle hvorfor det er nødvendig å påpeke at andre drikker og at det ikke burde være nødvendig?

Anonymkode: 8aac3...4f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendig å si noe som helst til slike mennesker, de er antageligvis ikke helt oppegående.

Anonymkode: 463ff...9eb

• Liker 5
Skrevet

De tar igjen for maset om å drikke da de var på fest.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et poeng. Jeg maser ikke på andre, men tenker slik . 

Anonymkode: 7b083...b91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mer motsatt. Jeg har blitt mast mye på hvorfor jeg IKKE drikker. Jeg tenker at, hvorfor kan ikke folk bare gjøre som de vil, uten at andre skal blande seg. Samme hvilken vei det gjelder

Anonymkode: 25f68...570

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Slowpoke skrev:

Dette! Nå drikker jeg selv, men det irriterer meg at enkelte som drikker alltid skal gjøre et nummer av de som ikke drikker med kommentarer som "er du religiøs?" eller "er du gravid?".

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Da skulle du bare ha visst hvor nye mas det er fra dere som drikker om hvorfor vi andre ikke drukke og ikke bare kan ta oss et glass!

Veldig fint om dere får kjent litt på hvordan det er!

Anonymkode: 4344f...45b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Slowpoke skrev:

1 minutt siden, Jdz skrev:

Dette! Nå drikker jeg selv, men det irriterer meg at enkelte som drikker alltid skal gjøre et nummer av de som ikke drikker med kommentarer som "er du religiøs?" eller "er du gravid?".

Kan godt hende det er slik, men jeg kommenterer aldri slikt. Også vært i mindre selskaper/fester og likevel opplevd dette maset om de som drikker, og da uten at de selv har fått spørsmål om hvorfor de ikke drikker. 

Anonymkode: 8aac3...4f2

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg ikke opplevd at noen blir spurt det du beskriver her, men opplever hele tiden at folk må forsvare hvorfor de ikke drikker. Det er liksom ikke greit å ikke ville drikke alkohol uten å ha en god grunn for dette. 

Jeg synes generelt at det er en uting å skulle påpeke eller blande seg i hva andre gjør eller ikke gjør, og mener at begge deler er totalt unødvendig. 

Anonymkode: 6ba90...046

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et problem!

For hver gang du har fått det spørsmålet, så har vi som ikke drikker fått motsatt spørsmål minst 500 ganger.

Anonymkode: 2b442...127

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd maset den veien. Andre veien, derimot. 

Jeg drikker tilnærmet lik ikke. Jeg var totalavholds frem til jeg var 30.. Og herreGUD så mye kommentarer DET ga opphav til.. "Hvorfor drikker du ikke", "Du blir ikke full av EN, kom igjen, ikke vær så kjedelig, du kan da drikke bare EN"... gaaahhh..

Jeg ville kontret sånne kommentarer med "Fordi jeg har lyst", "Det er ikke nødvendig å drikke kaffe eller brus heller", osv. Eller bare sagt rolig at de kan passe sine egne saker. 

Det var sånn jeg håndterte drikkepresset. "Jeg drikker det jeg har lyst til", og nektet å diskutere videre, og reiste meg og gikk om folk plaget meg. 

Anonymkode: 31af6...255

• Liker 4
Skrevet

Det som irriterer meg er fordømmelsen av et moderat alkoholkonsum fra puritanerne.

Det er IKKE skadelig å drikke moderat, f.eks å ta seg noen glass i helgene. Det er skadelig å drikke seg drita eller å drikke store mengder alkohol hver dag. Om noen velger å ikke drikke er det selvfølgelig helt greit, men vedkommende skal ikke innbille seg eller late som å være noe bedre, sunnere eller mer korrekt enn de som drikker litt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, isw skrev:

Det som irriterer meg er fordømmelsen av et moderat alkoholkonsum fra puritanerne.

Det er IKKE skadelig å drikke moderat, f.eks å ta seg noen glass i helgene. Det er skadelig å drikke seg drita eller å drikke store mengder alkohol hver dag. Om noen velger å ikke drikke er det selvfølgelig helt greit, men vedkommende skal ikke innbille seg eller late som å være noe bedre, sunnere eller mer korrekt enn de som drikker litt. 

Dette må da være et minimalt problem. I og med at det er flertallet som drikker. Det motsatte derimot, er nok som sagt et myyyye større problem

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette må da være et minimalt problem. I og med at det er flertallet som drikker. Det motsatte derimot, er nok som sagt et myyyye større problem

Ikke her på forumet i alle fall.

Her kryr det av mennesker som angivelig ikke drikker og hvis noen tar seg et par glass vin blir man fordømt som alkoholiker. 

Det er lov å ikke drikke (selvfølgelig). Men det som ikke er lov er å framheve seg selv som så mye bedre fordi man ikke gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler det er de samme personene som sier dette, som også påpeker lignende "feil" med andre i andre situasjoner.

Føler gjengangere da er kosthold / vegan/vegetarian/ trening osv. Jeg respekterer andres personlige valg og meninger, men forstår ikke hvorfor andre skal poengtere hvorfor sine personlige valg er bedre enn andres. Ja, mange burde spise mer frukt, grønt og fisk, og trene mer, men vennligst ikke la hele samtalen bli fokusert rundt hvor rett dere har, og hvor feil andre har :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare "jeg drikker ikke fordi når du begynner å bli drita og gjør dumme ting så vil jeg klare å filme det og legge ut". Det klapper dem igjen rimelig raskt. De drikker også mindre, noen ganger. Folk jeg sier sånt til spør ikke igjen for å si det sånn lmao. 

Men dette er meg da, jeg er ikke redd for å bli mislikt av folk jeg selv ikke liker. Play with fire, get burnt 🔥 

Anonymkode: 4deba...b26

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sier bare "jeg drikker ikke fordi når du begynner å bli drita og gjør dumme ting så vil jeg klare å filme det og legge ut". Det klapper dem igjen rimelig raskt. De drikker også mindre, noen ganger. Folk jeg sier sånt til spør ikke igjen for å si det sånn lmao. 

Men dette er meg da, jeg er ikke redd for å bli mislikt av folk jeg selv ikke liker. Play with fire, get burnt 🔥 

Når folk maser på hvorfor jeg ikke drikker, altså. Fikk visst ikke det med der 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå svarer du på motsatt problemstilling.. TS snakker om folk som IKKE drikker som maser på dem som drikker. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå svarer du på motsatt problemstilling.. TS snakker om folk som IKKE drikker som maser på dem som drikker. 

Haha ja jeg vet, leste de andre innleggene og ser at det ts skriver ikke skjer halvparten så ofte som det jeg skriver om

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et problem!

For hver gang du har fått det spørsmålet, så har vi som ikke drikker fått motsatt spørsmål minst 500 ganger.

Anonymkode: 2b442...127

2 timer siden, Slowpoke skrev:

Nettopp, er vel ingen land i verden som er verre når det kommer til drikkepress enn norge.

Slike mennesker kutter jeg helt ut.

Anonymkode: 9db10...1c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...