Petitecherie Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Hei :) jeg fødte barn i november og i mai ble jeg voldsomt kvalm og spøy ofte. Jeg tok en graviditetstest selv om mensen ikke var tilbake enda. Den var negativ. Så jeg dro til legen for kvalmen, som sa jeg bare måtte se an. Jeg fortsatte å være kvalm lenge og en annen lege ville utelukke graviditet ved at jeg tok en test. Igjen negativ. Så vi sjekket magen via gastroskopi for hvorfor jeg var kvalm: ingen ting. så tiden går og jeg begynner å kjenne små bevegelser i magen. Jeg tenker dette er luft eller lignende. Så vokser magen bittelitt. Men jeg tenker det er sjokoladen jeg har spist litt ekstra av i det siste. Men nå har bevegelsene blitt så store at man kan se magen rører seg. Flere ganger om dagen.. tok enda en test, men den var negativ. Mensen har heller ikke kommet enda, så sannsynligheten for en graviditet er jo så ekstremt lav. kan man bli gravid uten at hcg tester fanger det opp? Eller er dette umulig?
Baker Harepus Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Det skal ganske mye til at tre tester etter hverandre er negative. En falsk negativ kan forekomme, men tre høres veldig lite sannsynlig ut. Tror neppe du er gal heller, bare at noe annet gjør at du ser/kjenner bevegelser i magen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Det er veldig usannsynlig at du er gravid etter så mange negative tester. Jeg har innimellom problemer med luft i magen, og da kan jeg faktisk SE bevegelser når det bobler inni der.. Men om du skulle være så gravid at du kan se bevegelser, og ikke stoler på testene, kan du jo bestille en privat ultralyd, for da ser de jo om det er en baby inni der. Anonymkode: 71750...5ba
Anjatapinjata Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 En kollega av meg hadde mens som vanlig, men la på seg gradvis mer og mer. Fler spurte om hun var gravid, men hun hadde testet å var ikke gravid. Hun spurte meg om tips til trening og kosthold da jeg på den tiden drev mye med det, hun følte så på den magen hun hadde fått. Så spurte jeg henne om hun var sikker på at hun ikke var gravid, nei hun hadde mensen og tatt flere tester. Noen dager senere fortalte hun at jo hun var gravid i 6mnd! Legen hadde sendt hun på ultralyd. Gå til legen igjen, be om bedre undersøkelse 😊 film evt magen når du ser bevegelse 😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå