Gå til innhold

Jeg håper at Norges stenges ned igjen, og at vi får hermetisk lukket samfunn igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser i media at nå er smittspetahkelet på vei opp igjen. Dette pga folk bare gir blanke alt som de blir fortalt og sagt en skal gjøre.

Siden folk er så korka dumme så mener jeg det er på sin plass at norge innfører stengte grenser, stengte skoler og arbeisplasser. 

Nå når ALLE MÅTTE HA SOMMERFERIE, ALLE MÅTTE UT PÅ FARTEN FOR DE KLARER IKKE VÆRE HJEMME, VI MÅ PÅ HYTTA ,MÅ DITT OG TATT.....så tror jeg at vi kommer til å få en ny runde med korona her i Norge. Eneste som hjelper på at dette roer seg ned er rett og slett at hele samfunnet stenges ned. Og en ting til grensekontroll med smittesjekk er også helt topp. 

Nei, vi i Norge har nok mye vi må lære av dette. Dette er bare helt idioti at folk ikke klarer å hold seg i ro. 

Til dere som har vært i utlandet eller i Norge som har fått smitten tilbake. Tusen takk for at dere setter samfunnet ut av spill, og være så snill å bruk hodet, men det er vel en mangelvare på.

Ha en god dag!

J.

Anonymkode: fa0ed...292

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På grunn av en mild influensa?

Anonymkode: be79a...96b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mild influensa??????? Her er et eksempel på hvor kroka det går ann å være...

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da bare mure deg inne. Ingen som tvinger deg ut.

Anonymkode: f5173...b5f

• Liker 22
Skrevet

Det er ganske typisk at folk glemmer litt hva det er som faktisk foregår nå. Vi i Norge slipper som vanlig billig unna, og lever i vår egen lille boble, trygg fra resten av verdens farligheter. Lett å gi litt faen da.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Lite nyansert og veldig generaliserende. 
Sitter på hytta, og har ikke sett et menneske annet enn familien siden vi kom. Handlet på min vanlige lokale butikk før vi dro, har bare stoppet for å fylle på bilen. 

Det er mulig å bevege seg utenfor døra si med vettet og fornuften i behold, og de fleste gjør nettopp det.

Anonymkode: 92546...22a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke for fri ferdsel og normale vaner igjen, men myndighetene har løsnet på reglene med en forventning om at smitten ville øke. Vi har kapasitet til det til et visst punkt, så så lenge den ikke øker for fort, så går dette bra. Norge har valgt en slå-ned-strategi, for å senere kunne kontrollere spredningen. Det er mer humant enn strategien om å ofre befolkningen for å oppnå flokkimmunitet. Jeg tror ikke noen har hatt en forventning om at vi kom til å gå gjennom det her uten noe mer spredning. 

Anonymkode: 57346...187

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser i media at nå er smittspetahkelet på vei opp igjen. Dette pga folk bare gir blanke alt som de blir fortalt og sagt en skal gjøre.

Siden folk er så korka dumme så mener jeg det er på sin plass at norge innfører stengte grenser, stengte skoler og arbeisplasser. 

Nå når ALLE MÅTTE HA SOMMERFERIE, ALLE MÅTTE UT PÅ FARTEN FOR DE KLARER IKKE VÆRE HJEMME, VI MÅ PÅ HYTTA ,MÅ DITT OG TATT.....så tror jeg at vi kommer til å få en ny runde med korona her i Norge. Eneste som hjelper på at dette roer seg ned er rett og slett at hele samfunnet stenges ned. Og en ting til grensekontroll med smittesjekk er også helt topp. 

Nei, vi i Norge har nok mye vi må lære av dette. Dette er bare helt idioti at folk ikke klarer å hold seg i ro. 

Til dere som har vært i utlandet eller i Norge som har fått smitten tilbake. Tusen takk for at dere setter samfunnet ut av spill, og være så snill å bruk hodet, men det er vel en mangelvare på.

Ha en god dag!

J.

Ta deg en bolle, når sykepleiere som jobber på de store sykehusene blir smittet, selv om de ikke har hatt ferie eller omtrent vært utenfor huset sitt hva sier det deg? Ja koronavirus smitter lett og er av samme type som influensa osv som vi aldri før har vært i nærheten av å klare å stoppe.

Slutt å skylde på folk som har vært på ferie, dette smitter uansett, hold avstand og god hygiene så begrenser vi det men det vil smitte noe uansett

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, ikke bruk ordene: mild influensa. Det er for dumt .

Anonymkode: c14a7...8aa

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter på hytta, og har ikke sett et menneske annet enn familien siden vi kom. Handlet på min vanlige lokale butikk før vi dro, har bare stoppet for å fylle på bilen. 

Det er mulig å bevege seg utenfor døra si med vettet og fornuften i behold, og de fleste gjør nettopp det.

Trur du snakker for døve ører, noen ser bare seg selv og sine egne meninger. Men du har helt rett;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hytta har fått ufortjent kjeft. Har vært på hytta vi også, og der er det ikke mye trengsel. Hadde alle dradd på hytta hadde det vært færre i byene, og det hadde vært bra. 

Jeg er hovedsakelig bekymret for sydenturister og harry-handlere. For det sprer ikke smitte i et område uten smitte, men importsmitte snur dette. Ingen kan overbevise meg om at svenskehandel er verdt det. Trygden er den samme i hele landet. Hvorfor skal de på østlandet leve på bacon, Pepsi Max, andebryst og smågodt, alkohol og sigaretter?

Anonymkode: 306e0...c4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig, som opplever det slik. Her hvor jeg bor er det kaos. Norske og utenlandske turister gir blankt faen. Både de som er på hyttene og de som kommer kun for turistattraksjonene. Butikkene fortviler, for det er trengsel og de må be folk oppføre seg hele tiden. Ingen bruker antibac som er satt frem osv. Vi må bo her. Har hytte , men da må vi kjøre over halve Norge, med diverse stopp og overnattinger,vfor å komme dit. Så tenkte det var best for alle om vi holdt oss hjemme. 

Håper dette feriemarerittet snart er over. Steng grensene igjen. Det er det eneste fornuftige.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke for fri ferdsel og normale vaner igjen, men myndighetene har løsnet på reglene med en forventning om at smitten ville øke. Vi har kapasitet til det til et visst punkt, så så lenge den ikke øker for fort, så går dette bra. Norge har valgt en slå-ned-strategi, for å senere kunne kontrollere spredningen. Det er mer humant enn strategien om å ofre befolkningen for å oppnå flokkimmunitet. Jeg tror ikke noen har hatt en forventning om at vi kom til å gå gjennom det her uten noe mer spredning. 

Anonymkode: 57346...187

Men her er det en del som ofrer, befolkningens helse, for å feriere som de lyster. Det var heller ikke det som var meningen.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Her var besvis på noen som er kloke og andre stein dumme folk.

Ja, vi kan legge skylda på feriefolket at de SKAL ut og MÅ ha ferie koste hva koste vill. Jeg håper at de får litt å tenke på dersom Norge blir stengt ned igjen..... for eksempel var det så lurt å reise bort på den turen som vi hadde til syden eller på rundreise i Norge. 

Jeg mener at siden det er snakk om så alvorlig dette er så må folk bruke hode og ikke bare gi blaffen. Tenk om dette var noe som var enda verre enn dette. Jeg er redd for at dette er bare et varsel på noe som kan komme som er enda verre, og da blir mitt spørsmål hva skal vi gjøre da? Skal vi bare drite i alt og si at det er helt ok at flere blir offer for pandemi?

Også er det et spørsmål til jeg enda ikke har fått svar på som kanskje de som vet alt, og som ikke er redde kan svare på:

Dersom Norge igjen blir igjen lukket, og folk må holde seg hjemme fra både skoler, jobb, kulturarr. og ikke minst denne forbasket fotballen, hva vil de gjøre da? Vil de si at ja det var verdt det å åpne samfunnet igjen, eller vil de heller si at det var grisedumt av vi gikk så fort frem...

Jeg er lei av alle som liksom bare tro at de vet alt og si at dette er bare en bagatell, for det er det ikke. Dette er alvor og det er som jeg skrev før innlegget at dette er bare et forvarsel på noe som kan bli mye mye verre...

Mvh

J.

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: be79...96b

Er du mindre begavet? Eller sier du dette for å provosere?

• Liker 7
Skrevet

Hvor vanskelig skal det være å bare holde seg unna utlandet akkurat nå? Jeg skjønner ikke...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Her var besvis på noen som er kloke og andre stein dumme folk.

Ja, vi kan legge skylda på feriefolket at de SKAL ut og MÅ ha ferie koste hva koste vill. Jeg håper at de får litt å tenke på dersom Norge blir stengt ned igjen..... for eksempel var det så lurt å reise bort på den turen som vi hadde til syden eller på rundreise i Norge. 

Jeg mener at siden det er snakk om så alvorlig dette er så må folk bruke hode og ikke bare gi blaffen. Tenk om dette var noe som var enda verre enn dette. Jeg er redd for at dette er bare et varsel på noe som kan komme som er enda verre, og da blir mitt spørsmål hva skal vi gjøre da? Skal vi bare drite i alt og si at det er helt ok at flere blir offer for pandemi?

Også er det et spørsmål til jeg enda ikke har fått svar på som kanskje de som vet alt, og som ikke er redde kan svare på:

Dersom Norge igjen blir igjen lukket, og folk må holde seg hjemme fra både skoler, jobb, kulturarr. og ikke minst denne forbasket fotballen, hva vil de gjøre da? Vil de si at ja det var verdt det å åpne samfunnet igjen, eller vil de heller si at det var grisedumt av vi gikk så fort frem...

Jeg er lei av alle som liksom bare tro at de vet alt og si at dette er bare en bagatell, for det er det ikke. Dette er alvor og det er som jeg skrev før innlegget at dette er bare et forvarsel på noe som kan bli mye mye verre...

Mvh

J.

Da sier de: ikke vår feil , for det var ikke forbudt. De har fortsatt ikke forstått hva: anbefaler ikke, betydde.

• Liker 2
Skrevet

Folk som på død og liv må reise. Folk som trenger seg sammen som en flokk sauer, er så jævla ego og tette i nøtta. Jævla smittebefengte rotter dere er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At ikke alle som må (!) til utlandet ikke skal i karantene for egen regning er galskap. Det er det som kommer til å velte lasset. Å reise innad i områder uten smitte er bonusen for at vi har gjort en god jobb. Nå setter et mindretall det i fare. Det er fryktelig synd. 

Anonymkode: 306e0...c4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at grensene må være åpne, men hvorfor kan vi ikke fortsett ha obligatorisk karantene for alle utenlandsreisende? 

Anonymkode: 5f895...ed8

• Liker 5
  • Opprett ny...