AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #81 Skrevet 30. juli 2020 5 minutter siden, K.B. skrev: Utrolig teit å ikke kunne klare å utsette bryllupet litt. Nå var vel dette i et minoritetsmiljø og vi har vel flere rapporter på at informasjon om Covid-19 ikke har nådd frem i disse miljøene på samme måte som i majoriteten av befolkningen. Jeg kan ikke skjønne at ikke FHi kan alliere seg med forskjellige trossamfunn, slik at presten, imamen osv kan bruke litt tid på å informere før og etter forsamlingen. Jeg er 100 prosent enig! Er rystet over mangel på informasjon til innvandrermiljøet. De er mest utsatt også, med tanke på hva mange av de jobber med, de bor trangt og tett. Er ikke så vanskelig å oversette informasjon og ha egne kampanjer. Anonymkode: 8933b...912 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #82 Skrevet 30. juli 2020 55 minutter siden, K.B. skrev: Utrolig teit å ikke kunne klare å utsette bryllupet litt. Nå var vel dette i et minoritetsmiljø og vi har vel flere rapporter på at informasjon om Covid-19 ikke har nådd frem i disse miljøene på samme måte som i majoriteten av befolkningen. Jeg kan ikke skjønne at ikke FHi kan alliere seg med forskjellige trossamfunn, slik at presten, imamen osv kan bruke litt tid på å informere før og etter forsamlingen. Hvorfor har ikke informasjonen nådd frem til disse miljøene? Det virker ellers ikke som om informasjon om rettigheter hos nav har problem med å nå frem. Anonymkode: cbef1...8e8 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #83 Skrevet 30. juli 2020 Jeg håper virkelig arrangøren av denne bryllupsfesten blir straffet med bøter for brudd på smittevernreglene (maks 50 deltakere) de fikk fra kommunen. Ellers er det forskjellsbehandling ute å går. Jeg kjenner selv folk som fikk 20 K i bot for brudd på smittevernregler. Skal man behandle folk annerledes fordi man er redd for rasisme mot minoritetsmiljøer? Nå er det kommer frem at det var laaangt flere enn 50 som var på denne tilstelningen. Det blir for dumt når arrangøren skylder på at det kom flere som hadde ekstra barn osv. Det burde de hatt kontroll og oversikt over. Anonymkode: f8691...ebe 13
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #84 Skrevet 30. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig arrangøren av denne bryllupsfesten blir straffet med bøter for brudd på smittevernreglene (maks 50 deltakere) de fikk fra kommunen. Ellers er det forskjellsbehandling ute å går. Jeg kjenner selv folk som fikk 20 K i bot for brudd på smittevernregler. Skal man behandle folk annerledes fordi man er redd for rasisme mot minoritetsmiljøer? Nå er det kommer frem at det var laaangt flere enn 50 som var på denne tilstelningen. Det blir for dumt når arrangøren skylder på at det kom flere som hadde ekstra barn osv. Det burde de hatt kontroll og oversikt over. Anonymkode: f8691...ebe 100 prosent enig! Anonymkode: 8933b...912 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #85 Skrevet 30. juli 2020 Jeg tror egentlig ikke særlig mange, hverken i innvandrer- eller andre miljøer, etter all denne tiden, kan ha unngått å få med seg hva som skjer i samfunnet, og har gjort det i flere måneder nå. De første månedene ja, men ikke nå. De ser vel tv om ikke annet. Og kanal fra landet de har utvandret fra kanskje. Må jo lure på hvorfor alle flyr rundt med munnbind osv. Antibac i butikker plutselig osv osv. Da blir vel de fleste såpass nysgjerrige at de søker litt info selv. Og at 100 stk møtes, og fire forskjellige bryllupsfester, og ingen kan noen av coronarestriksjonene og anbefalingene. Beklager, nekter å tro det. Synes det er å undervurdere andre, å tro at de er så lite oppegående. Anonymkode: 0a8d4...c13 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #86 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig arrangøren av denne bryllupsfesten blir straffet med bøter for brudd på smittevernreglene (maks 50 deltakere) de fikk fra kommunen. Ellers er det forskjellsbehandling ute å går. Jeg kjenner selv folk som fikk 20 K i bot for brudd på smittevernregler. Skal man behandle folk annerledes fordi man er redd for rasisme mot minoritetsmiljøer? Nå er det kommer frem at det var laaangt flere enn 50 som var på denne tilstelningen. Det blir for dumt når arrangøren skylder på at det kom flere som hadde ekstra barn osv. Det burde de hatt kontroll og oversikt over. Anonymkode: f8691...ebe Og hvorfor drar ingen igjen, når de ser det kommer så mange? Anonymkode: 0a8d4...c13 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #87 Skrevet 30. juli 2020 Er det ikke på tide vi slutter å kalle dette et bryllup, og heller bruker betegnelsen smittehendelse? 100 personer, i et lokale for 50, men arrangøren av smittehendelsen har levert gjesteliste for kun 25. Gjester som ikke tar telefonen når smittesporere ringer. Arrangert tre smittehendelser i Moss og Oslo, og nå dukker det plutselig opp en fjerde i Fredrikstad, som tydeligvis arrangøren ikke har informert om. Er det i det hele tatt noe som helst samarbeid med kommunen fra denne arrangøren? Anonymkode: 948b0...12d 6
Den Sagnomsuste Skrevet 30. juli 2020 #88 Skrevet 30. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke på tide vi slutter å kalle dette et bryllup, og heller bruker betegnelsen smittehendelse? 100 personer, i et lokale for 50, men arrangøren av smittehendelsen har levert gjesteliste for kun 25. Gjester som ikke tar telefonen når smittesporere ringer. Arrangert tre smittehendelser i Moss og Oslo, og nå dukker det plutselig opp en fjerde i Fredrikstad, som tydeligvis arrangøren ikke har informert om. Er det i det hele tatt noe som helst samarbeid med kommunen fra denne arrangøren? Anonymkode: 948b0...12d Jeg visste faktisk ikke at smittevernloven var valgfri å overholde...? Man lærer visst noe nytt hver dag 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #89 Skrevet 30. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke på tide vi slutter å kalle dette et bryllup, og heller bruker betegnelsen smittehendelse? 100 personer, i et lokale for 50, men arrangøren av smittehendelsen har levert gjesteliste for kun 25. Gjester som ikke tar telefonen når smittesporere ringer. Arrangert tre smittehendelser i Moss og Oslo, og nå dukker det plutselig opp en fjerde i Fredrikstad, som tydeligvis arrangøren ikke har informert om. Er det i det hele tatt noe som helst samarbeid med kommunen fra denne arrangøren? Anonymkode: 948b0...12d Det er overhodet ikke greit! Dette bør få konsekvenser for de som har arrangert dette. Også for at folk skal forstå alvoret i situasjonen. Med tanke på at kommende eventer, hvor det er vanlig at store folkemengder samles. Anonymkode: 8933b...912 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #90 Skrevet 30. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så dem skal ha id feiring nå under korona? Anonymkode: 4f6ba...890 Har ikke id akkurat vært? NRK hadde sending og greier? Anonymkode: bee93...e56 2
Sansa20 Skrevet 30. juli 2020 #91 Skrevet 30. juli 2020 På 29.7.2020 den 15.38, AnonymBruker skrev: Konfirmasjon er jo virkelig det minst viktige ritualet vi har. 101% av ungdommene gjør det for å få gavene som følger med. Gi tenåringen pengene og dropp festen. Ingen bryr seg. Anonymkode: 3724e...551 Mange Ungdommene bryr seg . Mange venter åra før konfirmasjonen
nord og ned Skrevet 30. juli 2020 #92 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, solietta skrev: Mange Ungdommene bryr seg . Mange venter åra før konfirmasjonen Venter på gavene ja. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #93 Skrevet 30. juli 2020 I dette tilfellet er det vel ikke snakk om flyktninger son har vært kort tid i landet og ikke fått med seg informasjon, men om pakistanere som antakelig har bodd i Norge i foere generasjoner. Anonymkode: 70c4e...713 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #94 Skrevet 30. juli 2020 Problemet med enkelte religioner, kristendommen inkludert, er at folk legger alt i Guds hender. Det er håpløst. I India har de (hinduene) ikke én Gud, men tusenvis, og der er det kastesystemet (infiltrert i hinduismen pluss i kulturen) og troen på en slags skjebne og «karma» (som effektivt bok holder fattigfolk på sin plass og undertrykker store deler av folket). Da er det jo ikke noe vits i å gjøre noe, siden Gud eller gudene eller skjebnen har en masterplan uansett. Dette ser man også blant karismatiske kristne i Norge. I Norge er det sterk sammenheng mellom ortodoks religiøsitet og utdannelsesnivå, og det gjelder også for kristne frimenigheter ig sekter som Jehovas Vitner, mormonere etc. Jeg tror utdannelse er mye av nøkkelen. Hvem klumpet seg sammen med 300 andre på Plumbokonsert i Moss? Neppe folk med doktorgrad i filosofi. Hvem harryhandler og flakser til Spania? Neppe de med doktorgrad i fysikk eller akademikere for øvrig. Corona har gått fra å være øvre skikt (skiferie i Alpene) til det motsatte (uutdannede religiøse og Harryhandlere-for-enhver-løssnuspris), Anonymkode: 3caac...2ad 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #95 Skrevet 30. juli 2020 Og ps, jeg tenker kulturell og akademisk utdannelse, ikke økonomisk kapital. Rike økonomer og aksjemeglere har nå gjenget seg sammen på golfbaner i Marbella. Regler gjelder jo ikke for dem, såklart, de er jo rike. Men dumme som brød. Anonymkode: 3caac...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #96 Skrevet 30. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet med enkelte religioner, kristendommen inkludert, er at folk legger alt i Guds hender. Det er håpløst. I India har de (hinduene) ikke én Gud, men tusenvis, og der er det kastesystemet (infiltrert i hinduismen pluss i kulturen) og troen på en slags skjebne og «karma» (som effektivt bok holder fattigfolk på sin plass og undertrykker store deler av folket). Da er det jo ikke noe vits i å gjøre noe, siden Gud eller gudene eller skjebnen har en masterplan uansett. Dette ser man også blant karismatiske kristne i Norge. I Norge er det sterk sammenheng mellom ortodoks religiøsitet og utdannelsesnivå, og det gjelder også for kristne frimenigheter ig sekter som Jehovas Vitner, mormonere etc. Jeg tror utdannelse er mye av nøkkelen. Hvem klumpet seg sammen med 300 andre på Plumbokonsert i Moss? Neppe folk med doktorgrad i filosofi. Hvem harryhandler og flakser til Spania? Neppe de med doktorgrad i fysikk eller akademikere for øvrig. Corona har gått fra å være øvre skikt (skiferie i Alpene) til det motsatte (uutdannede religiøse og Harryhandlere-for-enhver-løssnuspris), Anonymkode: 3caac...2ad Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og ps, jeg tenker kulturell og akademisk utdannelse, ikke økonomisk kapital. Rike økonomer og aksjemeglere har nå gjenget seg sammen på golfbaner i Marbella. Regler gjelder jo ikke for dem, såklart, de er jo rike. Men dumme som brød. Anonymkode: 3caac...2ad Men, de er jo etnisk Norske? De skal vel ikke henges ut for slik idiotisk oppførsel? Dette har de da vitterlig rett til å gjøre ? Anonymkode: 8933b...912 1
Anglofil Skrevet 30. juli 2020 #97 Skrevet 30. juli 2020 Tråden er ryddet for diskriminerende, nedsettende og hatefullt innhold, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, krenkende og hetsende utsagn, samt svar til dette. Anglofil (teamleder)
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #98 Skrevet 30. juli 2020 On 7/29/2020 at 8:39 AM, AnonymBruker said: Hvis personen var asymptomatisk eller presymptomatisk ville de ikke visst at de burde holde seg hjemme for å unngå å smitte andre. Det er ingenting som tilsier at regler ikke ble fulgt. Jeg ser sarkasmen i det du skriver, men jeg svarer seriøst likevel. Nå er jeg temmelig streng når det kommer til smittevern, men både jeg og de aller fleste synes det er greit med slike sammenkomster så lenge alle regler og anbefalinger blir fulgt. Anonymkode: 75dba...ba2 Bortsett fra at en drøss personer ble smittet. Anonymkode: b36d1...bab 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #99 Skrevet 30. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ikke informasjonen nådd frem til disse miljøene? Det virker ellers ikke som om informasjon om rettigheter hos nav har problem med å nå frem. Anonymkode: cbef1...8e8 Hva forventer du av religiøse egentlig? Har du sett kristne i USA? De tror at gud kurerer alt... Bare ved å tenke på Gud, vil kurere dem... Anonymkode: 4f6ba...890 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #100 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet med enkelte religioner, kristendommen inkludert, er at folk legger alt i Guds hender. Det er håpløst. I India har de (hinduene) ikke én Gud, men tusenvis, og der er det kastesystemet (infiltrert i hinduismen pluss i kulturen) og troen på en slags skjebne og «karma» (som effektivt bok holder fattigfolk på sin plass og undertrykker store deler av folket). Da er det jo ikke noe vits i å gjøre noe, siden Gud eller gudene eller skjebnen har en masterplan uansett. Dette ser man også blant karismatiske kristne i Norge. I Norge er det sterk sammenheng mellom ortodoks religiøsitet og utdannelsesnivå, og det gjelder også for kristne frimenigheter ig sekter som Jehovas Vitner, mormonere etc. Jeg tror utdannelse er mye av nøkkelen. Hvem klumpet seg sammen med 300 andre på Plumbokonsert i Moss? Neppe folk med doktorgrad i filosofi. Hvem harryhandler og flakser til Spania? Neppe de med doktorgrad i fysikk eller akademikere for øvrig. Corona har gått fra å være øvre skikt (skiferie i Alpene) til det motsatte (uutdannede religiøse og Harryhandlere-for-enhver-løssnuspris), Anonymkode: 3caac...2ad Nice, men du antar at alle som ikke er akademikere er dumme? Jeg har ikke høyere utdanning, men tar viruset seriøst likevel, går ikke ut osv. Anonymkode: 4f6ba...890 1
Fremhevede innlegg