AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #41 Skrevet 29. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er nettopp derfor man IKKE GIFTER SEG UNDER EN PANDEMI.. Anonymkode: ee272...633 Man kan fint gifte seg under en pandemi, men om man MÅ gjøre det, så kanskje dra på tinghuset med kun helt nødvendige folk (brudeparet + vitner). Det er festen som kanskje ikke er nødvendig akkurat nå Anonymkode: e044f...449 7
Thyra Skrevet 29. juli 2020 #42 Skrevet 29. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var en stor grunn til at min søster ville flytte bryllupet et år! Er ekstremt egoistisk å arrangere et bryllup midt oppi utbruddet. Søsteren min var veldig utålmodig, men tanken på alle som kan bli alvorlige syke, fikk henne til å skifte mening, heldigvis! Anonymkode: 57dbe...6d4 Ikke sikkert det er noe bedre til neste år...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #43 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, solietta skrev: konfirmasjon er jo det året man blir 15 /16 år . Neste år blir det jo nye ungdommer som skal gjennom det . Tvile på at det blir slått sammen med neste års pulje. Det blir ikke utsatt til neste år nei. Vi har fått beskjed om at dette var siste utsettelsen. Vi kan jo allikevel ha festen men jeg synes det er en vanskelig avgjørelse. Alle rundt oss skal ha konfirmasjon så å si til ungdommen at hun blir den eneste i klassen som ikke får er vanskelig så lenge myndighetene sier man kan samles med en meter mellom. Anonymkode: 72fd2...226 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #44 Skrevet 29. juli 2020 Det må ha vært i et slags miljø eller? Hvor ofte er det førfest med så mange kvinner fra ulike kommuner? Anonymkode: d402b...b6d 2
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #45 Skrevet 29. juli 2020 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke utsatt til neste år nei. Vi har fått beskjed om at dette var siste utsettelsen. Vi kan jo allikevel ha festen men jeg synes det er en vanskelig avgjørelse. Alle rundt oss skal ha konfirmasjon så å si til ungdommen at hun blir den eneste i klassen som ikke får er vanskelig så lenge myndighetene sier man kan samles med en meter mellom. Anonymkode: 72fd2...226 Dere må la deres ungdom få lov til å holde sin planlagte konfirmasjon. Kan ikke være den eneste i klassen som ikke får konfirmere seg. Stakkars jenta. Endret 29. juli 2020 av solietta 2
Mezinchaleft Skrevet 29. juli 2020 #46 Skrevet 29. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sukk.... Flere som kjenner at de begynner å miste motet? Er så forbanna på denne pandemien! Tenk hvor hjelpesløse folk følte seg under spanskesyken, sikkert enda verre.... Anonymkode: 4f6ba...890 Spanskesyken var jo faktisk farlig, det kan jo ikke sammenlignes med covid-19. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #47 Skrevet 29. juli 2020 33 minutter siden, Mezinchaleft skrev: Spanskesyken var jo faktisk farlig, det kan jo ikke sammenlignes med covid-19. Selvfølgelig kan det sammenlignes. Vi sammenligner jo hele tiden. Forskjellen er at Spanskeysken rammet unge mennesker hardest, mens covid-19 rammer eldre og syke hardest. Og det er ikke så farlig om "noen 80-åringer eller tjukke diabetikere dør" (ref vanlig holdning til de som avdramatiserer pandemien) Anonymkode: 5c058...1c1 4
Mezinchaleft Skrevet 29. juli 2020 #48 Skrevet 29. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan det sammenlignes. Vi sammenligner jo hele tiden. Forskjellen er at Spanskeysken rammet unge mennesker hardest, mens covid-19 rammer eldre og syke hardest. Og det er ikke så farlig om "noen 80-åringer eller tjukke diabetikere dør" (ref vanlig holdning til de som avdramatiserer pandemien) Anonymkode: 5c058...1c1 Har du ikke lært at du ikke skal sammenligne covid-19 med influensa? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #49 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, solietta skrev: Dere må la deres ungdom få lov til å holde sin planlagte konfirmasjon. Kan ikke være den eneste i klassen som ikke får konfirmere seg. Stakkars jenta. Ja men jeg synes det er vanskelig å stå inne for at vi samler 50 mennesker når jeg selv jobber ved en intensivavdeling. Jeg har bare en dårlig følelse på hele greine. Anonymkode: 72fd2...226 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #50 Skrevet 29. juli 2020 7 timer siden, solietta skrev: Hva med alle konfirmasjoner som blir holdt til høsten no ? Blir jo risiko for smitte der også . Det er vel ikke så vanlig at folk drikker seg fulle og glemmer alt som heter koronaregler i konfirmasjoner. Anonymkode: ee272...633 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #51 Skrevet 29. juli 2020 Ingen flere bryllupsfeiringer nå. Det kan vi fortsette med igjen når vaksinen er på plass. Anonymkode: 948b0...12d 3
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #52 Skrevet 29. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men jeg synes det er vanskelig å stå inne for at vi samler 50 mennesker når jeg selv jobber ved en intensivavdeling. Jeg har bare en dårlig følelse på hele greine. Anonymkode: 72fd2...226 Det vil mest sannsynlig gå bra . Hva om dere skriver i invitasjonen at alle må teste seg innen konfirmasjonen ?
Gjest Lasox Skrevet 29. juli 2020 #53 Skrevet 29. juli 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Der ja. Første bryllup som endte opp som korona-bombe og risikerer å ødelegge for resten av landet: https://www.dagbladet.no/nyheter/bryllupsfest-knyttes-til-utbrudd---pissredde/72697244 Håper brudeparet som på DØD OG LIV måtte gjennomføre er fornøyde med at det er dette de kommer til å bli husket for. Håper alle brudepar framover har dette hengende over seg når de likevel velger å drite i alt og alle. Det viktigste er jo selvfølgelig FØRST MEG SELV OG SÅ MEG SELV. Så lenge jeg får giftet meg spiller det ingen rolle, pandemi schmandemi. Anonymkode: ee272...633 Ikke overraskende! Det som overrasker meg er at familien på faren min sin side skal absolutt ha familieselskap i September med to av sine familier. Vi blir mellom 50-100 personer og har pent takket nei til invitasjonen pga. pandemien og begrunnet med det. Jeg har personlig avslått flere invitasjoner og skulle ha hatt to reiser i sommer, men som jeg endte med å droppe pga. pandemien. Direkte uansvarlig å ha slike selskaper i disse tidene. Det virker litt bortkastet når dem nå skal absolutt møtes! Selv om man ikke nødvendig har noen symptomer til viruset så kan man allikevel være smittet. Det kan gå opptil to uker før man får noen symptomer! Better to be safe then sorry! Endret 29. juli 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #54 Skrevet 29. juli 2020 https://www.nrk.no/osloogviken/her-var-bryllupsfesten-som-forte-til-smitteutbruddet-i-moss-1.15104449 Selve bryllupet skal ha funnet sted i Oslo denne helgen. Men helgen før ble det gjennomført en «førfest» i et forsamlingslokale i Sarpsborg. Det forteller en kvinne som var i ett av de tre selskapene som ble arrangert til NRK. Hun forteller videre at det var nærmere 100 kvinner til stede på festen i Sarpsborg. ... Fjærvik sier at de selv har satt en grense på 50 personer i lokalet for å kunne opprettholde én metersregelen. Anonymkode: 1a975...14a 4
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #55 Skrevet 29. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men jeg synes det er vanskelig å stå inne for at vi samler 50 mennesker når jeg selv jobber ved en intensivavdeling. Jeg har bare en dårlig følelse på hele greine. Anonymkode: 72fd2...226 Sett en del smittevern regler da . nr 1 folk teste seg like før store dagen , munnbind . Ellers så må jo jenta snart få vite det det du tenker , må jo bli så skuffa stakkars.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #56 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må ha vært i et slags miljø eller? Hvor ofte er det førfest med så mange kvinner fra ulike kommuner? Anonymkode: d402b...b6d Ja. Innvandrer miljø. Muslimsk henna. Ifølge nyhetene i går. Anonymkode: ac5f5...5c9 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #57 Skrevet 29. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Er det ok med konfirmasjon? Ser mange planlegger nå til høsten. Vi utsatte(skulle hatt i mai,) og fått ny dato i høst. Arrangøren har satt inn mange forslag til forholdsregler men jeg er usikker. Anonymkode: 72fd2...226 7 hours ago, solietta said: ja det må være ok. Dette er noe man ikke kan vente med til senere . Høst konfirmasjoner kan komme til å bli utsatt de og, hvis smittetilfellene blomster opp igjen. Og ja, selvfølgelig kan man utsette konfirmasjoner til neste år. Skulle ha mai i år, så til høsten men har utsatt til mai neste år da vi gidder ikke å ha konfirmasjon midt i corona/influensa sesong. Anonymkode: b5466...c8b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #58 Skrevet 29. juli 2020 Vi skulle egentlig giftet oss i juni, men har utsatt til neste sommer. Leit, men vil ikke at andre skal risikere å bli syke pga en feiring. (skulle uansett vært lite, 15 stk, men likevel). Er det like ille til neste år, gifter vi oss uten noen til stede. Anonymkode: 20373...5bd 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #59 Skrevet 29. juli 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3kbAr/kommuneoverlege-i-moss-vi-har-ikke-komplette-gjestelister-fra-bryllupet – Arrangøren kan ikke gi oss et tall. Vi har ikke komplett gjesteliste over de ulike selskapene i forbindelse med bryllupet. På den første listen vi fikk, som gjaldt det første selskapet, stod det 25 navn. Det har vært flere gjester til stede. Så ved hjelp av å ringe til alle som er på listen vil vi få oversikt, sier kommuneoverlege Kristian Krogshus til VG. Disse muslimene ønsker tydeligvis ikke å bidra til smittesporingen. Er det fordi de allerede har brutt regelen om avstand og at de hadde dobbelt så mange deltakere enn hva lokalet tillot? Anonymkode: 1a975...14a 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #60 Skrevet 29. juli 2020 De brukte antibac, ja. Haha, sier jeg bare. Antibac hjelper jo kun mot kontaktsmitte, ikke luftsmitte. Hvis flere folk et samlet på et begrenset område, spesielt inne, er det sjans for å bli smittet. Helt utrolig at folk tror antibac er en sikkerhet. Anonymkode: ecc12...a82 3
Fremhevede innlegg