Gjest Villfisker Skrevet 29. juli 2020 #21 Skrevet 29. juli 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner bare ikke hva dem taper på å ha litt mer avstand mellom der folk sitter?... Anonymkode: 4f6ba...890 Skjønner meg heller ikke på det. Å sitte så tett, er jo ikke koselig uten smitte engang. Man får jo ikke ha en privat samtale, og det blir mye støy rundt. Skulle nesten tro mange av disse menneskene klemte seg sammen på trass, og har bestemt seg for at smittevern bare er noe regjeringen har funnet på. Kun for å kunne gripe enda mer inn i folks hverdag. Litt sånn som en furt unge, fratatt godteposen. Endret 29. juli 2020 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #22 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, Villfisker skrev: Skjønner meg heller ikke på det. Å sitte så tett, er jo ikke koselig uten smitte engang. Man får jo ikke ha en privat samtale, og det blir mye støy rundt. Skulle nesten tro mange av disse menneskene klemte seg sammen på trass, og har bestemt seg for at smittevern bare er noe regjeringen har funnet på. Kun for å kunne gripe enda mer inn i folks hverdag. Litt sånn som en furt unge, fratatt godteposen. HAha, ikke sant... er nesten merkelig... Fordi nordmenn er jo kjent for å like mye ''pesronal space'' , men nå i pandemien er det som det har snudd... Hva i alle dager 😄 Anonymkode: 4f6ba...890 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #24 Skrevet 29. juli 2020 Jeg synes det er vanskelig å kalle 15-30 nye tilfeller for en ny bølge eller oppblomstring. Vi er over 5 mill mennesker. Vi åpnet samfunnet igjen fordi det går dårlig for økonomien når samfunnet er stengt. Nye smittetilfeller er en ørliten pris å betale. Anonymkode: 54be0...26a 20
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #25 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg har forstått det var det ikke et utdrikningslag, men mer av typen samling der kvinnene møtes for å kose seg med god mat, og godt samvær, men uten alkohol. (for å trekke en sammenligning, jeg har forstått det slik at denne sammenkomsten var mer lik samlinger indiske kvinner har før et bryllup enn det amerikanske "bridal shower", eller norske utdrikningslag) Og de hadde tatt forholdsregler med antibac og fokus på smittevern. Av og til kan man gjøre "alt" riktig, men så blir det galt likevel. Anonymkode: 75dba...ba2 Og det er nettopp derfor man IKKE GIFTER SEG UNDER EN PANDEMI.. Anonymkode: ee272...633 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #26 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er vanskelig å kalle 15-30 nye tilfeller for en ny bølge eller oppblomstring. Vi er over 5 mill mennesker. Vi åpnet samfunnet igjen fordi det går dårlig for økonomien når samfunnet er stengt. Nye smittetilfeller er en ørliten pris å betale. Anonymkode: 54be0...26a Må du ikke ødelegge for koronapolitiet da. De har jo ventet på det her siden de ble født! Anonymkode: acf4f...4e3 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #27 Skrevet 29. juli 2020 Det kunne jo gått bra, mendet kan fortsatt gå dårlig. Her er et eksempel på det. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/70bA54/ny-virusboelge-i-india-100-bryllupsgjester-testet-positivt-nygift-mann-doede Jeg tror jeg hadde vært litt i villrede om jeg var invitert i bryllupet nå. Har vært i bursdag, men det var med riktig antall mennesker og ble feiret utendørs. Anonymkode: acd27...a41 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #28 Skrevet 29. juli 2020 Kvinner ja.... Anonymkode: 8a9ff...071 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #29 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er vanskelig å kalle 15-30 nye tilfeller for en ny bølge eller oppblomstring. Vi er over 5 mill mennesker. Vi åpnet samfunnet igjen fordi det går dårlig for økonomien når samfunnet er stengt. Nye smittetilfeller er en ørliten pris å betale. Anonymkode: 54be0...26a Enig. Her sitter folk og tror at det er mulig å utrydde korona bare alle sitter like isolerte i sine stuer som dem. Og så glemmer de at det på sikt vil gå kraftig utover trygda som de er så vant med at bare kommer av seg selv, og at noe smitte i samfunnet nødvendigvis vil måtte forekomme fordi man faktisk ikke kan isolere verdensbefolkningen hvis vi skal overleve økonomisk (og helsemessig, for den saks skyld). Selvsagt vil det komme noen smitteklynger her og der. Vi har massevis av kapasitet til å håndtere det. Anonymkode: 3bbb1...0d4 14
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #30 Skrevet 29. juli 2020 Hva med alle konfirmasjoner som blir holdt til høsten no ? Blir jo risiko for smitte der også . 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #31 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, solietta skrev: Hva med alle konfirmasjoner som blir holdt til høsten no ? Blir jo risiko for smitte der også . Det blir sikkert lite slikt til høsten, barnebursdag går nok også ut dessverre. Slik er det noe folk må over grensen for å handle, og i ettertid opptrer tankeløst. Bryllup kan man utsette, konfirmasjon og barnebursdag er det verre med. Anonymkode: acd27...a41
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #32 Skrevet 29. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir sikkert lite slikt til høsten, barnebursdag går nok også ut dessverre. Slik er det noe folk må over grensen for å handle, og i ettertid opptrer tankeløst. Bryllup kan man utsette, konfirmasjon og barnebursdag er det verre med. Anonymkode: acd27...a41 De fleste skal nok holde konfirmasjoner til høsten 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #33 Skrevet 29. juli 2020 Smitten kom b.la fra to forskjellige selskaper i Oslo. Jeg var der på lørdagen, og så det var noen bryllupsgjester som holdt på med å ta bilder inni et kvartal ved en eldre bygning. Litt rart å tenke på at de kan ha vært fra et av disse selskapene.. Anonymkode: 5ba8d...2f1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #34 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er nettopp derfor man IKKE GIFTER SEG UNDER EN PANDEMI.. Anonymkode: ee272...633 Er det ok med konfirmasjon? Ser mange planlegger nå til høsten. Vi utsatte(skulle hatt i mai,) og fått ny dato i høst. Arrangøren har satt inn mange forslag til forholdsregler men jeg er usikker. Anonymkode: 72fd2...226
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #35 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det ok med konfirmasjon? Ser mange planlegger nå til høsten. Vi utsatte(skulle hatt i mai,) og fått ny dato i høst. Arrangøren har satt inn mange forslag til forholdsregler men jeg er usikker. Anonymkode: 72fd2...226 ja det må være ok. Dette er noe man ikke kan vente med til senere . 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #36 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, solietta skrev: ja det må være ok. Dette er noe man ikke kan vente med til senere . Hvorfor ikke det, hvis man skal måtte vente med bryllup? Hvorfor er konfirmasjon viktigere? Anonymkode: 4f336...66d 6
Sansa20 Skrevet 29. juli 2020 #37 Skrevet 29. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke det, hvis man skal måtte vente med bryllup? Hvorfor er konfirmasjon viktigere? Anonymkode: 4f336...66d konfirmasjon er jo det året man blir 15 /16 år . Neste år blir det jo nye ungdommer som skal gjennom det . Tvile på at det blir slått sammen med neste års pulje. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #38 Skrevet 29. juli 2020 Konfirmasjon er jo virkelig det minst viktige ritualet vi har. 101% av ungdommene gjør det for å få gavene som følger med. Gi tenåringen pengene og dropp festen. Ingen bryr seg. Anonymkode: 3724e...551 32
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #39 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, solietta skrev: konfirmasjon er jo det året man blir 15 /16 år . Neste år blir det jo nye ungdommer som skal gjennom det . Tvile på at det blir slått sammen med neste års pulje. Det vil jo hope seg opp med brylluper også, hvis man må utsette dem. I likhet med bryllup tar konfirmasjon bare en dag. Det er helger nok i året til at man kan utsette dem i flere tiår, hvis man bruker 1-2 helger pr årskull. Anonymkode: 4f336...66d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #40 Skrevet 29. juli 2020 Kjenner det er helt greit at jeg og forloveden planlegger svært lite bryllup til neste år. Det blir nok kjipe tider fremover for alle som vil ha stort bryllup. Anonymkode: e044f...449 1
Fremhevede innlegg