AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Der ja. Første bryllup som endte opp som korona-bombe og risikerer å ødelegge for resten av landet: https://www.dagbladet.no/nyheter/bryllupsfest-knyttes-til-utbrudd---pissredde/72697244 Håper brudeparet som på DØD OG LIV måtte gjennomføre er fornøyde med at det er dette de kommer til å bli husket for. Håper alle brudepar framover har dette hengende over seg når de likevel velger å drite i alt og alle. Det viktigste er jo selvfølgelig FØRST MEG SELV OG SÅ MEG SELV. Så lenge jeg får giftet meg spiller det ingen rolle, pandemi schmandemi. Anonymkode: ee272...633 20
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Dette var en stor grunn til at min søster ville flytte bryllupet et år! Er ekstremt egoistisk å arrangere et bryllup midt oppi utbruddet. Søsteren min var veldig utålmodig, men tanken på alle som kan bli alvorlige syke, fikk henne til å skifte mening, heldigvis! Anonymkode: 57dbe...6d4 22
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Se der ja, så kan bryllupsskam føyes til listen over skam. "En slags førfest for kvinner" går jeg ut fra betyr utdrikningslag, så det er nok fylla som har skylda denne gangen også. Hva med å heller la folk være edru i et år, og ellers gjøre som de vil. Anonymkode: ab288...7d3 33
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se der ja, så kan bryllupsskam føyes til listen over skam. "En slags førfest for kvinner" går jeg ut fra betyr utdrikningslag, så det er nok fylla som har skylda denne gangen også. Hva med å heller la folk være edru i et år, og ellers gjøre som de vil. Anonymkode: ab288...7d3 Slik jeg har forstått det var det ikke et utdrikningslag, men mer av typen samling der kvinnene møtes for å kose seg med god mat, og godt samvær, men uten alkohol. (for å trekke en sammenligning, jeg har forstått det slik at denne sammenkomsten var mer lik samlinger indiske kvinner har før et bryllup enn det amerikanske "bridal shower", eller norske utdrikningslag) Og de hadde tatt forholdsregler med antibac og fokus på smittevern. Av og til kan man gjøre "alt" riktig, men så blir det galt likevel. Anonymkode: 75dba...ba2 23
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Det eneste som hjelper er at syke folk holder seg hjemme. Dette har ingenting med brudeparet å gjøre, den handler om den ene som ikke fulgte reglene. Anonymkode: 79852...88c 19
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg har forstått det var det ikke et utdrikningslag, men mer av typen samling der kvinnene møtes for å kose seg med god mat, og godt samvær, men uten alkohol. (for å trekke en sammenligning, jeg har forstått det slik at denne sammenkomsten var mer lik samlinger indiske kvinner har før et bryllup enn det amerikanske "bridal shower", eller norske utdrikningslag) Og de hadde tatt forholdsregler med antibac og fokus på smittevern. Av og til kan man gjøre "alt" riktig, men så blir det galt likevel. Anonymkode: 75dba...ba2 Kose seg? Enda verre. Noen bare måå kose seg, kan vi ikke klare oss uten kos i noen år? Anonymkode: ab288...7d3 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper er at syke folk holder seg hjemme. Dette har ingenting med brudeparet å gjøre, den handler om den ene som ikke fulgte reglene. Anonymkode: 79852...88c Er ikke sikkert hun hadde symptomer? Derfor viktig å holde 1 m avstand og ikke klemme. Anonymkode: 6d453...c24 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Altså, det er jo ikke brudeparet sin feil.. Det er den syke personen som møtte opp, som er problemet. Det er plenty av bryllup som går av stabelen i år, med antibac og god avstand til gjestene. Men når man arrangerer noe som helst, så må man nesten be gjestene ta ansvar og ikke komme om de kan være smittet. Det er jo det samme som på jobben, det.. Det er ikke større smittefare i et bryllup enn det er på jobben min. Jeg må ta buss til jobb - der sitter vi skulder ved skulder. Jeg sitter i åpent kontorlandskap - der sitter vi knappe meteren fra hverandre. Jeg spiser i kantinen - der er det masse folk som sitter like tett som i et bryllup. Det er de som ikke holder seg hjemme når de kan være smittet som er problemet, ikke de som arrangerer ting og gjør det på en forsvarlig måte med fokus på hygiene og god nok plass. Anonymkode: 41bdd...3b1 21
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper er at syke folk holder seg hjemme. Dette har ingenting med brudeparet å gjøre, den handler om den ene som ikke fulgte reglene. Anonymkode: 79852...88c Hvis personen var asymptomatisk eller presymptomatisk ville de ikke visst at de burde holde seg hjemme for å unngå å smitte andre. Det er ingenting som tilsier at regler ikke ble fulgt. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kose seg? Enda verre. Noen bare måå kose seg, kan vi ikke klare oss uten kos i noen år? Anonymkode: ab288...7d3 Jeg ser sarkasmen i det du skriver, men jeg svarer seriøst likevel. Nå er jeg temmelig streng når det kommer til smittevern, men både jeg og de aller fleste synes det er greit med slike sammenkomster så lenge alle regler og anbefalinger blir fulgt. Anonymkode: 75dba...ba2 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Vi får bare bare håpe på at de ble lykkelige gift, og de får vi håpe at de lære kraftig av dette. Hallo, det er mange som har satt ut at de skulle gifte seg til neste år. Anonymkode: 5fc23...da1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Det er jo allerede en annen tråd om dette. Gammelt nytt. Anonymkode: ac5f5...5c9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Til døden skiller oss ad. Anonymkode: 3724e...551 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Uff. Skal egentlig i bryllup på lørdag men kvier meg ekstra for det nå merker jeg. Er bare min side av slekten som skal, hvorav halvparten av de har jeg daglig kontakt med (vi bor alle sammen et minutt fra hverandre) men nå vet jeg ikke. Usikker på om arrangementet skal være ute eller inne også. Kanskje bare dra i kirken og dra hjem igjen. Anonymkode: f1e60...e17 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 Sukk.... Flere som kjenner at de begynner å miste motet? Er så forbanna på denne pandemien! Tenk hvor hjelpesløse folk følte seg under spanskesyken, sikkert enda verre.... Anonymkode: 4f6ba...890 4
Gjest Villfisker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper er at syke folk holder seg hjemme. Dette har ingenting med brudeparet å gjøre, den handler om den ene som ikke fulgte reglene. Anonymkode: 79852...88c Man kan ha smitte uten å ha symptomer. Derfor er det dumt å samle mange mennesker.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sukk.... Flere som kjenner at de begynner å miste motet? Er så forbanna på denne pandemien! Tenk hvor hjelpesløse folk følte seg under spanskesyken, sikkert enda verre.... Anonymkode: 4f6ba...890 Det fine er at hvis det går helt til helvete, hvis folk blir liggende og dø i resepsjonen på Ullevål, så kanskje folk begynner å ta det alvorlig da. Kanskje. Noen vil sikkert fortsette å mene at det er som en mild forkjølelse. Anonymkode: 3724e...551 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fine er at hvis det går helt til helvete, hvis folk blir liggende og dø i resepsjonen på Ullevål, så kanskje folk begynner å ta det alvorlig da. Kanskje. Noen vil sikkert fortsette å mene at det er som en mild forkjølelse. Anonymkode: 3724e...551 Kanskje det ja... Jeg skjønner ikke etter å ha sett bilder av lastebiler som kjører døde mennesker og hele den Italia situasjonen at folk enda kan tro at det bare er en forkjølelse... Wtf... Mennesker ass... Anonymkode: 4f6ba...890 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 Se på menneskehavet da.. Og dette skal liksom forestille social distansiering? sitte tettest mulig? https://www.vg.no/nyheter/i/zGdQG5/smitteekspert-etter-lokale-utbrudd-kan-se-konturene-av-en-ny-boelge Anonymkode: 4f6ba...890 7
Gjest Villfisker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se på menneskehavet da.. Og dette skal liksom forestille social distansiering? sitte tettest mulig? https://www.vg.no/nyheter/i/zGdQG5/smitteekspert-etter-lokale-utbrudd-kan-se-konturene-av-en-ny-boelge Anonymkode: 4f6ba...890 Sånn er det her også. Lite smitte her foreløpig, men det kan fort endre seg. Selv unngår jeg å omgås folk uten at det er nødvendig. Holder fremdeles kontakt på telefon, men er møkklei koronaen nå.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, Villfisker skrev: Sånn er det her også. Lite smitte her foreløpig, men det kan fort endre seg. Selv unngår jeg å omgås folk uten at det er nødvendig. Holder fremdeles kontakt på telefon, men er møkklei koronaen nå. Jeg skjønner bare ikke hva dem taper på å ha litt mer avstand mellom der folk sitter?... Anonymkode: 4f6ba...890 1
Anbefalte innlegg