Gå til innhold

Kollegaer som syns vi er for gamle for barn nummer tre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pauserommet i går :

En kollega til meg " dere skal ikke prøve å få en gutt nå da?" (har to jenter fra før) 

Jeg: " Jo det hadde vært stas med et barn til (bryr meg ikke om hvilket kjønn) men da føler jeg vi må sette igang ganske snart. 

Annen kollegaen på pauserommet (kun damer foresten )

" Ja er ikke du 33 og mannen snart 40 da? (vi er 33 og 38) Ja da syns jeg nesten det er forsent jeg altså." 

Og det vittige her er at alle andre damene (7 stk ) slengte seg med og var helt fullstendig enig med hun som sa at vi er for gamle. Det haglet med kommentarer som at det ikke er kjekt med eldre foreldre, og man kan da ikke bli pappa når man er snart 40 ,nei huff det er aaaalt for gammelt. 

Kjenner jeg ble litt overrasket, spesielt siden vi alle jobber i barnehage og her er de fleste foreldre i 30 årene og en del i slutten av 30 årene. 

Så hva syns dere, er far altfor gammel hvis han får nummer tre det året han fyller 39 eller 40? Og jeg da, føler meg ikke særlig gammel når jeg er 33 liksom.. Jaja, jeg ble litt overasket jeg.. Og paff, visste ikke helt hva jeg skulle svare. Hun som spurte om vi skulle ha nummer tre var den eneste som syns vi kunne kjøre på.. 

Hilsen gamla, med steingammel samboer tydeligvis 🙊😅

Anonymkode: 62546...cd8

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud hvor gamle er disse kollegaene dine da? 🙈.

Dette må du bare glatt ignorere! Er jo helt tullete🙈.

Vi er 37 og han blir straks 40 og vi venter nummer 3. Ikke fått noen reaksjoner på at vi er for gamle og føler oss overhode ikke for gamle!

Nå for tiden er det jo nesten vanlig å starte MEF barn langt inni 30 årene . 

Anonymkode: 69ac2...327

Skal også sies at vi var i 20 årene når vi fikk de andre barna, og føler oss mye mer rustet og moden for baby denne gangen🤩

Anonymkode: 69ac2...327

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For dumt. Vi var like gamle når vi fikk nr 2..

Anonymkode: 66b4f...b49

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 33 og 37 ( ble 34 og 38) da vi fikk tvillinger som nr 4 og 5. Følte meg ikke så veldig gammel verken da eller nå, 3 år senere. Aldersmessig kunne jeg godt fått en til, men siden vi har 5 syns jeg det holder. Skal rekke over alle og. 

Anonymkode: 28602...574

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Jeg syns ikke du er for gammel. Jeg er 39 år, jeg hadde aldri i verden fått nr to nå for å si det sånn. Jeg føler meg alt for gammel. 

Anonymkode: ac905...f51

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk nr tre da jeg var 34. Det gikk helt fint. Du har rare kollegaer!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Woopsi. Jeg er 31 med ett barn nå og vil gjerne ha to til hvis det går, men i følge kollegene dine er jeg visst for gammel snart. Får vel bare legge vekk babyplanleggingen og finne frem rullatoren da 🥴

Anonymkode: ec2ca...42d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen hjernedøde kolleger du har... og ikke minst uhøflige og ufine! Jeg hadde blitt rasende. 

Det er helt normalt å få barn til man er oppunder 40, og til og med OVER 40. Ikke bare nå til dags, men også for et par generasjoner siden. Bestemødrene mine fikk begge barn til de var 40, og det var faktisk helt normalt på den tiden. 

Selv var jeg 36 og 39 da jeg fikk barn. 

Klarer kroppen å produsere barn? Da er man ikke for gammel til å få barn. Punktum. 

Forskning viser også at barn av eldre foreldre faktisk er lykkeligere enn barn av yngre foreldre. Forskning viser også at mødre som får barn seint i livet, har lengre gjennomsnittlig levealder enn de som får barn i tyveårene. 

Anonymkode: 04a12...c55

• Liker 19
Skrevet

Vi får nøyaktig motsatte svar når samboeren på 40 synes han er for gammel til å få barn. Alle sier at det absolutt ikke er for sent. 

Min bror på 39 fikk forøvrig sin første i fjor. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hører jeg må forte meg å finne meg en mann før jeg tørker helt inn 😂😂 jeg er snart 30 år. 

Folk får barn senere og senere. Vi er en annen generasjon. Min mor var 30 år da hun fikk meg (jeg var nr 4). Min søster fikk sistemann da hun var 39år. 

Så lenge man har helsa og overskudd så ser jeg ikke noe i veien å få barn, uansett alder. 33 år og 39 år er ikke gammelt. 

Anonymkode: c0ebe...f10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, jeg så overskriften og tenkte "Det er sikkert en som har nådd den høye alder av 33, eller der omkring." Og så var det 33!

Ts, det er bare på KG 33 er høy alder å få barn nr 3 (!). Utenom KG er gjennomsnittsalderen første barn nesten 30 og mange er rundt 33 når de begynner å tenke på barn. 3 barn før du er 35 er usedvanlig tidlig, jeg kjenner ingen som har fått så mange barn så tidlig.

Anonymkode: c100c...30a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk førstemann rett før jeg fylte 33 😂

Men; Jeg har inntrykk av at folk som tar (relativt korte) utdanninger rett etter videregående og så går rett i jobb får barn tidligere enn de av oss som ikke er ferdig utdannet og i full jobb før i slutten av 20-årene, så hvis du spør folk i et annet miljø så har de nok en annen mening enn kollegaene dine i barnehagen ;) 

Anonymkode: 7f11d...4b1

• Liker 3
Skrevet

Her var vi 34 og 42 når vi fikk barn, første barnet for hans del. Aldri fått noen reaksjoner/kommentarer på at vi er gamle foreldre altså 😆 (og skal kanskje ha en til, etterhvert) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå og er 39 år. Fikk første da jeg var 37. Føler meg ikke for gammel 😊

Anonymkode: 08de1...c0e

• Liker 12
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Er de kanskje 20 år? Da er jo alt over 30 kjempegammelt😂😂😂

Skrevet

Folk bryr seg altså med så mye rart 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel de samme som mener at man er for gammel for et nytt parforhold i en alder av 35 år (etter å ha blitt skilt som 34-åring). Man kan jo ikke ha et sexliv etter 35 år liksom, da er man ALT for gammel. 

Anonymkode: 14318...9c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart! Her jeg bor er det nesten vanligere å være over 35 når man får barn.

Anonymkode: a33d4...7eb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så tullete. Å få barn i slutten av 30-årene er vanlig, og har faktisk alltid vært det. Min bestemor fikk nr 5 som 40. 

Anonymkode: 2a61c...530

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...