Gå til innhold

Hvorfor føles alt etter 2009 dystopisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg eller føles tiden spesielt etter 2009-10, som nesten dystopisk? ER det dette som kalles postmodernisme?

Føles livet var annerledes på den tiden, folk såg til fremtiden med håp , men nå er det bare ''hva kommer til å skje denne måneden? nuclear war? lol'' folk er liksom ikke overrasket lenger over noe...

i 2009 var jeg bare en tenåring, men hadde aldri trodd at livet og verden skulle endret seg sånn....

Anonymkode: 28dcc...30d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før gjorde folk gode gjerninger uten noen å forvente noe tilbake. Idag må alt filmes og opplastes til facebook for å vise hvor god man er !!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler det var slik etter ca 2016 og utover og ihvertfall nå. Jeg føler ikke fremtiden blir positiv og bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Trish skrev:

Jeg føler det var slik etter ca 2016 og utover og ihvertfall nå. Jeg føler ikke fremtiden blir positiv og bedre.

Hvorfor 2016 spesielt? Vel, etter 2009-10 ish, så begynte også mange orginal konsepter å dø ut.

Vi fikk masse nye bølger med musikk, tv-serier, osv...

AnonymBruker
Skrevet

smarttelefoner, sosiale plattformer på internett som er veldige "uniforme" (facebook, instagram, snapchat, messenger, etc) vs. gamle nettsteder hvor du kunne pimpe alt slik du selv ville (myspace, livejournal, MSN/AIM, hjemmesider etc. ). Ikke at dette er GRUNNEN men jeg tror seriøst smarttelefoner er mer godt enn vondt. Sosiale plattformer som bombarderer folk med inntrykk om alt mulig hele tiden. Jeg brukte internett til underholdning før. Nå får jeg nyheter hamret inn i trynet uansett hvilken app jeg åpner. Det blir for mye. Jeg blir bare deppa av det.

Enig i et 2016 var et år som startet mye dritt også.

Anonymkode: 2d669...e0d

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor 2016 spesielt? Vel, etter 2009-10 ish, så begynte også mange orginal konsepter å dø ut.

Føler bare at det var tiden da vi ble mer og mer bombardert av nyheter om alt ille som foregikk, og det ble mer "press" om at vi var nødt å tenke på alt som foregikk hele tiden. Og man ble vel mindre håpefull om fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trump vant valget i USA 2016. Det har brakt så mye godt med seg, mener jeg da. Kanskje det har noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 91106...195

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trump vant valget i USA 2016. Det har brakt så mye godt med seg, mener jeg da. Kanskje det har noe med det å gjøre. 

Også ? Hva har det med oss i Norge å gjøre? Nei, å sørge over Trump gidder jeg ikke bruke tiden på.

Han blir sannsynligvis ikke president veldig lenge, mannen er over 70..

Men ja, ting har også blitt veldig politisk... Politikk skal trøkkes inn i alt av man ser nå plutselig... Til og med spill.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også ? Hva har det med oss i Norge å gjøre? Nei, å sørge over Trump gidder jeg ikke bruke tiden på.

Han blir sannsynligvis ikke president veldig lenge, mannen er over 70..

Men ja, ting har også blitt veldig politisk... Politikk skal trøkkes inn i alt av man ser nå plutselig... Til og med spill.

Visste ikke at vi kun snakket om oss i Norge. Men jeg tror nå dette har hatt innvirkning på oss også. Hele verden følger jo med på hva han sier og gjør, og han har jo virkelig ikke noe filter, men gjør bare som han vil. Det tror ikke jeg er helt bra, i og med at han har så mye makt. Min mening. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har IKKE brakt mente jeg. Må ha vært litt trøtt når jeg skrev dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...