Gå til innhold

Godt kjent i byen, men sliter med å planlegge Oslo-date!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal komme til selve poenget og problemstillingen: 

Har snakka med en fyr over flere uker. Han er seriøs og har klar intensjon om å bli kjent med formål om ekteskap. 

Han er godt kjent i Oslo, er oppvokst i Oslo, han vet hva jeg liker å spise (vi liker mange av de samme matrettene og har mye til felles), han vet at jeg er glad i å gå turer og er åpen som person, men han sliter allikevel med å komme med et forslag til hva vi kan finne på, på første date!! 

Når jeg sa med humor; "Overrask meg", så var det beste han kunne foreslå være å kjøre sparkesykkel i byen..! Mens jeg foreslo å gå tur i tillegg.. jeg ønsket jo gjerne at han skulle legge litt tanke bak første møtet iom at han var så investert i samtalene med meg, at det skulle jo bare mangle.. er jo bare hyggelig, og han vet at det er noe jeg setter pris på, at mannen legger litt tanke i det.. 

da vi snakket på tlf dagen etter så sa han "nervøst" at han følte litt på presset om å planlegget første date og at han trengte litt hjelp fra meg iom at han ikke har gjort dette på lenge.. men er man kjent i oslo så er man også kjent med noen restauranter liksom.. 

Ila tidligere samtaler ble han begeistret over at jeg ikke nevnte restaurant og café som typisk "drømmedate" fordi han syntes liksom at sånt var kjedelig. Og så sa han "ikke at jeg ikke har råd til det, men det er noe helt annet å finne på noe sammen ute i det frie" .. Ja.. men det er normalt at folk tar seg en matbit ikke sant... 

Han har jo vært i forhold før, har vært singel i et par år, og har ikke datet på et år.

Syns dette var litt spesielt. I tillegg til det, så syns jeg tlf samtalene er nogenlunde tunge å føre.. føler at jeg må ofte lede samtalen frem, og flere ganger sier han "hvis du har no spørsmål må du bare spørre" .. samtidig er han dyktig på chatting, og jeg føler at han går for fort frem med flørting, komplimenter og forhold-aktig søtprat.. uten å prøve å være ordentlig venner først.. 

Han er jo over gjennomsnittet kjekk og attraktiv, har en fin jobb og vennekrets.. så jeg skjønner ikke helt greia rundt en enkel 1.date i byen *med mat som de fleste gjør* 

Så totalt sett, er dette noe man bør definere som dårlige tegn, eller..? ble litte grann fortvilet.. 

Anonymkode: 5ad2a...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ila tidligere samtaler ble han begeistret over at jeg ikke nevnte restaurant og café som typisk "drømmedate" fordi han syntes liksom at sånt var kjedelig. Og så sa han "ikke at jeg ikke har råd til det, men det er noe helt annet å finne på noe sammen ute i det frie" .. Ja.. men det er normalt at folk tar seg en matbit ikke sant... 

Jeg er ingen datingekspert (tvert om), men her er jeg enig med ham, det ER noe annet å finne på noe gøy sammen og man blir kjent på en bedre måte enn man gjør over en middag. Sistnevnte blir fort litt oppstyltet for meg, selv om jeg også er enig med deg at det er helt normalt å ta seg en matbit sammen. Du skriver at han er seriøs, så kanskje han virkelig ønsker å bli kjent med deg i en litt mindre kunstig setting enn på restaurant, hvor man som regel ikke kommer særlig inn på hverandre. Men igjen, jeg er absolutt ingen ekspert, og du må følge magefølelsen. 

Anonymkode: b262f...fa6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke truffet hverandre og derfor er det viktigste i en førstedate bare å kunne tilbringe litt tid sammen for å kjenne litt på kjemien. Det er ikke så viktig hva dere gjør syns jeg, og hadde også fått skikkelig problemer om noen ba meg om å overraske de og gjøre noe ut av første daten. Egentlig får jeg på følelsen av at dere er av en annen kultur så blir litt vanskelig å sette seg inn i som traust norsk.

Men... jeg hadde aldri avskrevet han for noe så pittepittelite:) Dere vet jo foreløpig ingenting om hverandre og da blir det som å kjøpe gave til noen man ikke kjenner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synest en lager mye styr utav ingen ting. Dere har ikke en gang truffet hverandre. Drømmedate? Altså, treff hverandre på Aker Brygge, ta en is og kaffi. Le, ha det morsomt.

Anonymkode: d282d...c0b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta med et par ølbokser opp på Akershus festning? Trenger da ikke være så komplisert. Resten kan improviseres.

Anonymkode: 1b1cc...bdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja men det er akkurat det. han liker ikke Aker Brygge. Han liker ikke Nasjonaltheateret. Hhehe:P igjen som sagt; det var han som spurte meg om drømmedate. jeg bare forklarte. og HAN var enig. vi er ENIGE om at restaurant og caffe er jo kjedelig. Vi har mye til felles. Og når jeg foreslo tur ; så tenkte jeg at ok siden han er er littegrann pirkete på oslo så skal han få lov til å få sjansen til å foreslå sted vi kan hvertfall bare gå en tur, trenger ikke å spise  - igjen som sagt! ;) Og da han foreslo sparkesykkel etc; så trodde jeg vi hadde en grei plan, og at vi tar det litt som det kommer; men på tlf viste han fortsatt at han trenger at jeg hjelper han med forslag heheh... så da ble vi enige om å møtes i sentrum og dra sammen... så jeg tror jeg satser på å leke litt dum jeg nå; at jeg ikke overplanlegger og så tar vi det derfra. Så enkelt. 

Har jo gått på flere dates før, og mannfolka trives jo med å komme med plan fom første date. Men det går helt fint. Jeg liker han kjempegodt for det ;)

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synest en lager mye styr utav ingen ting. Dere har ikke en gang truffet hverandre. Drømmedate? Altså, treff hverandre på Aker Brygge, ta en is og kaffi. Le, ha det morsomt.

Anonymkode: d282d...c0b

7 timer siden, visp skrev:

Dere har ikke truffet hverandre og derfor er det viktigste i en førstedate bare å kunne tilbringe litt tid sammen for å kjenne litt på kjemien. Det er ikke så viktig hva dere gjør syns jeg, og hadde også fått skikkelig problemer om noen ba meg om å overraske de og gjøre noe ut av første daten. Egentlig får jeg på følelsen av at dere er av en annen kultur så blir litt vanskelig å sette seg inn i som traust norsk.

Men... jeg hadde aldri avskrevet han for noe så pittepittelite:) Dere vet jo foreløpig ingenting om hverandre og da blir det som å kjøpe gave til noen man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo over gjennomsnittet kjekk og attraktiv, har en fin jobb og vennekrets.. så jeg skjønner ikke helt greia rundt en enkel 1.date i byen *med mat som de fleste gjør* 

Litt av en fasade.

Anonymkode: 25dee...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor i Oslo er han fra? Hva pleier han å gjøre i byen egentlig? 

Altså det å ta en matbit, kaffe eller et glass vin er jo det normale for en første date. Man får en litt lunere stemning et hyggelig sted, og man får anledning til å prate sammen. Det er en grunn til at det er en vanlig førstedate.

Selvsagt er det rom for å finne på en aktivitet også, men jeg synes ikke det MÅ være det. Og da får han jo finne på noe. Synes det virker som han legger voldsomt mye i dette, nesten så jeg selv hadde blitt irritert. 

Er selv fra Oslo, og mine første dater har vært f.eks.: glass vin på Litteraturhuset eller Kunstnernes hus, en øl på The Broker, en kaffe på Fuglen, middag på Taco Republica, Delicatessen eller Kverneriet. 

Aktiviteter har jeg mer gjort på annen eller tredje date. Utstilling på Astrup Fearnley, kino på Cinemateket, minigolf på Oslo Camping.

Hvis han bor i Oslo og bruker byen, er det ikke verre enn at man tar med daten på noe man selv liker å gjøre. 

Anonymkode: cd935...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke = forventninger - realitet.

Dumt å planlegge drømmedaten. Bedre å "stikke ut" å gjøre noe som er litt kjekt og ta det derifra.

Også dumt å legge masse i det før man har møttes. Er jo så stor forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg iskald, kravstor og kreativ...så it's a no from me. Hvis ikke han klarer å planlegge en date i en by han selv bor i, da har ikke han egenskapene jeg personlig ser etter. "Hjelp" fra deg til å planlegge en enkel date? Nei, altså... Stusselig. Én ting er å spørre deg hva du liker å f.eks. spise, gjøre, se - men dette? Nei. Neste. 

Anonymkode: ed07d...acb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå en tur i Frognerparken eller på Bygdøy, ta en kaffe eller lunsj etterpå... hvor vanskelig kan det være? Formålet er vel å bli litt kjent for å se om det er noen kjemi der. Dumt å planlegge et heldagsopplegg som man ikke kommer ut av. 

Anonymkode: 1be0e...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jo alt ødelagt, når man lager masse greiet ut av ting. Skaper store forventninger....jo mer, jo verre.

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå en tur i Frognerparken eller på Bygdøy, ta en kaffe eller lunsj etterpå... hvor vanskelig kan det være? Formålet er vel å bli litt kjent for å se om det er noen kjemi der. Dumt å planlegge et heldagsopplegg som man ikke kommer ut av. 

Anonymkode: 1be0e...f4d

Nettopp!! Ikke legg for mye i det!! 🙂 

Anonymkode: 25dee...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...