AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Del Skrevet 28. juli 2020 Jeg strikker for tiden denne genseren: https://www.sandnesgarn.no/media/publicfiles/1413-12.pdf Raglansfellingen står beskrevet på følgende måte «Fell til raglan på hver side av merkem slik: Strikk *1 r (= merkem), 1 vr, 2 r sm, strikk til det gjenstår 3 m før merkem, ta 1 m r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 vr*, gjenta fra *-* i alt 4 ggr (= 8 m felt). Slik jeg leser det skal jeg strikke følgende: merkemasken, 1 vrang, 2 rett sammen, også strikke til det gjenstår 3 masker før neste merkemaske(som det er totalt fire av) også ta 1 maske løst av, strikke 1 rett, trekke den løse masken over, også strikke 1 vrang. Jeg forstår ikke hvordan prosessen kan gjentas fire ganger på en omgang, da jeg bare har fire merkemasker, og beskrivelsen ovenfor nevner to merkemasker. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: d4bba...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 29. juli 2020 #2 Del Skrevet 29. juli 2020 Du skal felle før og etter merkemasken, så det blir 8 fellinger på en runde. Først strikker du til tre masker før merkemasken, så tar du en maske løst av strikker en, og tar den løse over så strikker du 1 vrang. Deretter strikker du merkemasken. Så strikker du 1 vrang og 2 rett sammen. Ga det mening? For dette skal du gjøre ved hver merkemaske = 8 fellinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Diamant20 skrev: Du skal felle før og etter merkemasken, så det blir 8 fellinger på en runde. Først strikker du til tre masker før merkemasken, så tar du en maske løst av strikker en, og tar den løse over så strikker du 1 vrang. Deretter strikker du merkemasken. Så strikker du 1 vrang og 2 rett sammen. Ga det mening? For dette skal du gjøre ved hver merkemaske = 8 fellinger. Hei! Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Det du skriver forstår jeg, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan være før og etter merkemasken når oppskriften sier «Strikk *1 r (= merkem), 1 vr, 2 r sm, strikk til det gjenstår 3 m før merkemaske». Hvordan kan det være før og etter merkemasken når merkemasken dukker opp to ganger i forklaringen sånn? Igjen: Takk for at tar deg tid! (Beklager forskjellig skriftstørrelse, fikk ikke fikset det fra mobil) Anonymkode: d4bba...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 29. juli 2020 #4 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Det du skriver forstår jeg, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan være før og etter merkemasken når oppskriften sier «Strikk *1 r (= merkem), 1 vr, 2 r sm, strikk til det gjenstår 3 m før merkemaske». Hvordan kan det være før og etter merkemasken når merkemasken dukker opp to ganger i forklaringen sånn? Igjen: Takk for at tar deg tid! (Beklager forskjellig skriftstørrelse, fikk ikke fikset det fra mobil) Anonymkode: d4bba...3e1 Har du prøvd? For da gir mye mening. Forklaringen som står i oppskriften forklarer at du feller først etter en merkemaske, så strikker du x antall masker frem til neste merkemaske, der har oppskriften forklart hvordan du skal felle før merkemasken. Så feller du som de har forklart i begynnelsen etter merkemasken. Der det står «strikk til 3 masker før merkemasken» strikker du altså maskene på bol/arm. Ga dette mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frukthage Skrevet 29. juli 2020 #5 Del Skrevet 29. juli 2020 4 timer siden, Diamant20 skrev: Har du prøvd? For da gir mye mening. Forklaringen som står i oppskriften forklarer at du feller først etter en merkemaske, så strikker du x antall masker frem til neste merkemaske, der har oppskriften forklart hvordan du skal felle før merkemasken. Så feller du som de har forklart i begynnelsen etter merkemasken. Der det står «strikk til 3 masker før merkemasken» strikker du altså maskene på bol/arm. Ga dette mening? Tusen takk🤩🤩🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå