AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hei! Jeg er i uke 30 og trener, samt er aktiv i hverdagen. Dette er min tredje graviditet og har løpt fram til fødsel med de to første. Denne gang har løping føltes ubehagelig etter uke 25, og jeg har derfor trent alternativt. I dag tok jeg ei intervalløkt med blanding av styrke og høy puls, men kun egen kroppsvekt. Har etter denne fått veldig nedpress og vonde kynnere, og kjenner nå meg litt engstelig. Har blitt fortalt flere ganger av jordmødre og fødselsleger at man ikke kan sette i gang fødsel med trening, men at kroppen setter i gang når den er klar(uavhengig av aktivitetsnivå). Hvorfor skjer dette da, egentlig? Burde jeg likevel ta kontakt med sykehuset? Anonymkode: 079f6...831
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Jeg får det samme når jeg ikke er flink nok til å ta det med ro. Tror det er kroppen sin måte og gi beskjed om at den trenger hvile. Er i uke 37 nå (og begynner å bli flinkere til å ta det med ro;)). Jeg har hatt vonde kynnere hele veien, men det står jo spesifikt at man skal ta kontakt om man opplever det (jeg har nevnt det ifm kontroll hos lege og jordmor). Når du i tillegg føler deg engstelig ville jeg tatt kontakt med sykehus/din lege. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite! Anonymkode: 0e15f...bea
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Det er et tegn på at du har tatt i for hardt. Det er ganske vanlig å få kynnere om man anstrenger seg litt for mye. Kynnere og nedpress trenger overhodet ikke bety at du starter fødselen. Ta det som et tegn på at du ikke må trene annerledes neste gang. Anonymkode: a8cdc...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå