Antiviruset Skrevet 30. juli 2020 #41 Skrevet 30. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke at det er ok, men man er ikke utro ved å være den noen er utro med. Det er ikke den personen som har lovt noe og så går bak ryggen på partneren. Man er med på selve handlingen som gjør at den andre er utro, men de er utro har allerede havnet i et tankesett som gjør at de er være utro. Og den som noen er utro med, har ikke ansvaret for at den som er utro har havnet i dette tankesettet. Det er helt og fullt deres eget ansvar. Det har du bestemt? Du lager dine egne moralske lover! Og de er sannhet. Jeg er så enkel at jeg forholder meg til vår kristne kulturarv. I følge Bibelen er begge parter som driver hor, altså den som er utro mot sin kone, og den han er utro med om vedkommende vet om dette skyldige i hor og utroskap. Dette er en universell lov som gjelder helt inni evigheten. Den gjelder deg også selv om du ikke er troende. Du vil bli dømt av denne når den tid kommer. Er det ikke sant? Altså Gud eksisterer ikke? Da betyr det jo ikke noe som helst. Ingenting betyr noe som helst da. Alle kan egentlig gjøre som de vil, og eneste risiko er straffen fra staten om du bryter de lovene. Er det sant? Da har du et enormt problem 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #42 Skrevet 30. juli 2020 Kan noen definere det å være utro? Anonymkode: 5b7fb...eed 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #43 Skrevet 30. juli 2020 Ja, naturligvis er alle menn i hele verden utro. Inkludert din far. Og dine brødre. Det finnes ikke en mann i verden som klarer å holde snoppen sin i buksen, eller til ei dame. Ikke én. Virkelig. Fakta. True story. Ehm, forresten ... nei. Det har seg slik at alle er forskjellige, så det er ikke mulig å dra samme kam over hvert eneste menneske, eller hver eneste mann eller dame i hele verden. Anonymkode: fdfe2...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #44 Skrevet 30. juli 2020 25 minutter siden, Antiviruset skrev: Det har du bestemt? Du lager dine egne moralske lover! Og de er sannhet. Jeg er så enkel at jeg forholder meg til vår kristne kulturarv. I følge Bibelen er begge parter som driver hor, altså den som er utro mot sin kone, og den han er utro med om vedkommende vet om dette skyldige i hor og utroskap. Dette er en universell lov som gjelder helt inni evigheten. Den gjelder deg også selv om du ikke er troende. Du vil bli dømt av denne når den tid kommer. Er det ikke sant? Altså Gud eksisterer ikke? Da betyr det jo ikke noe som helst. Ingenting betyr noe som helst da. Alle kan egentlig gjøre som de vil, og eneste risiko er straffen fra staten om du bryter de lovene. Er det sant? Da har du et enormt problem Å være utro betyr jo nettop det å ikke være tro mot et løfte, om jeg ikke tar feil. Det er det jo partneren som er, ikke den andre? Det er bare definisjonen på utroskap vi egentlig er uenige om her. Jeg har ikke et enormt problem som du sier, for jeg er jo helt enig i at det også er galt å være den noen er utro med. Jeg lager ikke mine egne moralske lover, men følger min egen samvittighet. Hvorfor er det så galt? Anonymkode: a3964...c21
Tiuren Skrevet 30. juli 2020 #45 Skrevet 30. juli 2020 Når man leser statistikken så er det ikke noen stor forskjell på menn og kvinner når det gjelder om de har vært utro (tar man hensyn til at menn gjerne over rapporterer og kvinner underrapporterer blir det enda mindre forskjell), men jeg tror nok menn tenker tanken oftere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #46 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, Antiviruset skrev: Det har du bestemt? Du lager dine egne moralske lover! Og de er sannhet. Jeg er så enkel at jeg forholder meg til vår kristne kulturarv. I følge Bibelen er begge parter som driver hor, altså den som er utro mot sin kone, og den han er utro med om vedkommende vet om dette skyldige i hor og utroskap. Dette er en universell lov som gjelder helt inni evigheten. Den gjelder deg også selv om du ikke er troende. Du vil bli dømt av denne når den tid kommer. Er det ikke sant? Altså Gud eksisterer ikke? Da betyr det jo ikke noe som helst. Ingenting betyr noe som helst da. Alle kan egentlig gjøre som de vil, og eneste risiko er straffen fra staten om du bryter de lovene. Er det sant? Da har du et enormt problem Drit i gud og hold deg til fakta🙄 Anonymkode: 99d68...402 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #47 Skrevet 30. juli 2020 Damer er like mye utro. Anonymkode: 13e0e...40c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #48 Skrevet 30. juli 2020 På 29.7.2020 den 0.34, AnonymBruker skrev: ja det lurer jeg på? blodomløpet til snabelen virker, men ellers kortslutning🤭nei jeg er ikke en forsmådd dame som skriver. bare lurer på hvorfor vi gidder utsette oss for hjertesorg, depresjon, kjønnssykdommer og økonomisk problem. Anonymkode: 8fb8f...7db Jeg er en skikkelig bra mann. Aldri vært utro. Snabelskapet virker og ingen kortsluttning.Har vært gift i mange mange år og vært sammen med kona over halve livet. Kjekk er jeg også. Jeg bidrar til et godt samliv og vi har det fint sammen Jeg er et catch og hennes venninner skulle ønske de var gift med meg. Det finnes mange bra menn der ute. Slutt å klage og still litt krav til de mennene som dere er interessert i. Ikke hopp til køys før du vet at mannen er bra og absolutt noe du kan satse på. Selvfølgelig er han ute etter det samme som deg - et meningsfyllt forhold som gjør begge godt. Kvinner: Bruk tid på utvelgelsen og slutt med å ta det dere kan få eller faller for av utseende. Og vent med sex. Sett krav og respekter deg selv. Anonymkode: 1ebd0...342
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #49 Skrevet 30. juli 2020 Jeg tror både kvinner og menn er tilbøyelig til å tenke tanken, uten at det nødvendigvis betyr at det kommer til å resultere i utroskap. Det vil kanskje være vanskeligere for en alfamann å holde slangen i buret hvis tilgang på attraktive damer er stor. Det er ikke til å skyve under en stol at menn er svake for smiger. Så lenge forholdet er sterkt og solid (at partnerne føler seg verdsatt og får sine emosjonelle og fysiske behov oppfylt) så tror jeg sjansen for utroskap er lavere enn i et mer usikkert forhold. Anonymkode: 8a80a...dd3
Mæn40 Skrevet 30. juli 2020 #50 Skrevet 30. juli 2020 Jeg var utro for ca 24 år siden og lærte meg vel egentlig at jeg ikke hadde samvittighet til å gjøre noe sånt. Nå som jeg er i et langvarig forhold ser jeg ikke etter noe eller oppsøker situasjoner hvor det kan bli aktuelt heller. Men hvis en jente eller dame skulle legge seg etter meg, så er jeg usikker på hvordan jeg hadde reagert.
Antiviruset Skrevet 30. juli 2020 #51 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Drit i gud og hold deg til fakta🙄 Anonymkode: 99d68...402 Fakta? Hvem er de som bestemmer fakta da du, neida jeg driter heller i hva du sier for fra deg kommer det ikke et eneste fornuftig ord i denne saken
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #52 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner: Bruk tid på utvelgelsen og slutt med å ta det dere kan få eller faller for av utseende. Og vent med sex. Sett krav og respekter deg selv. Halloen.. De rådene der kan virke i den første perioden av samlivet, men etterpå gjelder det å jobbe med forholdet, ikke ta noe for gitt, ikke vær den som avslutter sexlivet først, etc. Anonymkode: cf480...ad2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå