AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #21 Skrevet 29. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannfolkene som er utro må nødvendigvis ha en like stor idiot av en dame å være utro med. Så dessverre er det nok jevnt fordelt når det gjelder folk med lav moral. Heldigvis ser vi i trådene her at mange er sterkt imot utroskap, så det er heldigvis ikke alle som synker så lavt. Anonymkode: c0d68...ef2 Kanskje, men ikke nødvendigvis. Man er ikke utro hvis man er singel, og hvis for eksempel en mann i et forhold er utro med en singel dame, da er det jo bare han som har vært utro. Anonymkode: a3964...c21
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #22 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man utsetter seg i verste fall kun for kjønnssykdommer. De andre du nevner, er opp til en selv. Anonymkode: 322b4...dfd Nei? Depresjon for eksempel, der er da ikke et valg. Anonymkode: a3964...c21
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #23 Skrevet 29. juli 2020 Hvis et ons i fylla også regnes med, i tillegg til typ "kona forstår meg ikke" så har nok de fleste det i seg å kunne være utro. Det er mer snakk om å treffe på rette person til feil tidspunkt. Jeg snakker dessverre av erfaring. Anonymkode: bfc90...f62 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #24 Skrevet 29. juli 2020 Vel, mange er det.. Enten fysisk, eller emosjonelt. Personlig tror jeg det handler om bekreftelsen på at man fortsatt er en mann som er tiltrekkende, å få aksept fra andre. Jeg sidestiller også fysisk og emosjonell utroskap til en viss grad, for begge deler handler om å gi bort deler av deg selv som egentlig er "forbeholdt" partneren din. I tillegg må begge deler holdes hemmelig fordi du vet det er galt, og straks du må holde ting hemmelig ovenfor partner er du på tynn is.. Anonymkode: 361c1...438
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #25 Skrevet 29. juli 2020 Nei alle er ikke utro. Utroskap skjer veldig ofte pga den ene føler sexlivet med sin partner ikke er bra nok. Istedenfor å være ærlig på dette, velger de å være utro. Ofte fordi partneren deres fyller alle andre behov, bare ikke det seksuelle. Desverre er seksualdriften veldig sterk. Men man kan jo ordne det selv, på et lukket rom. Men noen savner anerkjennelsen, at noen har lyst på dem. Den driften er plantet i oss for at vi ikke skal dø ut. Derfor må den være så sterk. Noen klarer å kontrollere den. Andre ikke. Utroskap er jo da et tegn på at man er litt svak. Driftene vinner over fornuften. For de aller fleste vet at utroskap er en stygg ting. For min del setter jeg utro mennesker inn i en spesiell type kategori. De er veike mennesker. Anonymkode: 1f0ad...1f7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #26 Skrevet 29. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ja det lurer jeg på? blodomløpet til snabelen virker, men ellers kortslutning🤭nei jeg er ikke en forsmådd dame som skriver. bare lurer på hvorfor vi gidder utsette oss for hjertesorg, depresjon, kjønnssykdommer og økonomisk problem. Anonymkode: 8fb8f...7db Nei. Ikke utro. Alle er ikke det! Ikke alle tenker med snabelen! Anonymkode: d2884...a4f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #27 Skrevet 29. juli 2020 En sjelden gang kan man oppleve en fyr som ikke er utro. Selvfølgelig har de også feil og er langt fra perfekte, men de finnes. Jeg har desverre kun opplevd utro menn. Helt fra første kjæresten som 13 åring til siste samboer jeg har barn med. Jeg tror også flere og flere blir utro nå for tiden. Anonymkode: a6df4...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #28 Skrevet 29. juli 2020 De fleste menn og kvinner er utro, slik er det bare Anonymkode: 99d68...402
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #29 Skrevet 29. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: ja det lurer jeg på? blodomløpet til snabelen virker, men ellers kortslutning🤭nei jeg er ikke en forsmådd dame som skriver. bare lurer på hvorfor vi gidder utsette oss for hjertesorg, depresjon, kjønnssykdommer og økonomisk problem. Anonymkode: 8fb8f...7db Nei! Selvsagt er ikke alle menn utro. Likesom ikke alle kvinner er det heller. Det er ingen kjønnsforskjell i denne saken.
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #30 Skrevet 29. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring som førtiåring er at de med angst ikke utsetter seg pga. «etterplager». De fleste menn kan av ulike årsaker havne i situasjoner hvor de er utro. Det gjelder både de som bevisste er på jakt og de som ubevisst har lengsler. Ofte er de veldig hyggelig, omgjengelig og i småbarnsfase. Skulle tro at kristne menn hadde moralske skrupler, men slik er det i allefall ikke. Anonymkode: c439e...a99 Det kan kvinner også. 1
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #31 Skrevet 29. juli 2020 19 timer siden, Alterego666 skrev: Man velger å være utro. Det er ikke noe som bare skjer. Alternativt blir man voldtatt. Enig. Men én ting - om man blir voldtatt så regnes ikke det som utroskap. Voldtekt er en ufrivillig hendelse som også er kriminell.
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #32 Skrevet 29. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje, men ikke nødvendigvis. Man er ikke utro hvis man er singel, og hvis for eksempel en mann i et forhold er utro med en singel dame, da er det jo bare han som har vært utro. Anonymkode: a3964...c21 Ja, men kvinnen er akkurat like skyldig (om hun vet at den hun ligger med har kjæreste) siden hun legger til rette for og tillater utroskap. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #34 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Ja, men kvinnen er akkurat like skyldig (om hun vet at den hun ligger med har kjæreste) siden hun legger til rette for og tillater utroskap. Jeg synes ikke hun er like skyldig da nei. Det er den som er utro som bryter løftet som han har gitt til sin kjæreste, og dermed han som sårer henne mest. Den som er utro har allerede tankegangen, og kunne i mange tilfeller funnet noen andre å være utro med uansett, hvis den første ikke ville. Det er ikke dermed sagt at jeg synes det er moralsk ok å være den noen er utro med. For jeg mener det er galt det også. Anonymkode: a3964...c21
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #36 Skrevet 29. juli 2020 Husk at ikke alle FÅR muligheten til å være utro,men vi som får muligheten griper den de gangene det er 100% trygt. Anonymkode: 1d2be...992
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #37 Skrevet 29. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje, men ikke nødvendigvis. Man er ikke utro hvis man er singel, og hvis for eksempel en mann i et forhold er utro med en singel dame, da er det jo bare han som har vært utro. Anonymkode: a3964...c21 Jo, men det høres ikke ut som du kjenner til konseptet medvirkning. Den som bevisst medvirker til en annens utroskap eller bedrageri, er selvsagt også skyldig. Anonymkode: 9ae63...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #38 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det høres ikke ut som du kjenner til konseptet medvirkning. Den som bevisst medvirker til en annens utroskap eller bedrageri, er selvsagt også skyldig. Anonymkode: 9ae63...4ae Jeg sier ikke at det er ok, men man er ikke utro ved å være den noen er utro med. Det er ikke den personen som har lovt noe og så går bak ryggen på partneren. Man er med på selve handlingen som gjør at den andre er utro, men den som er utro har allerede havnet i et tankesett som gjør at de er være utro. Og den som noen er utro med, har ikke ansvaret for at den som er utro har havnet i dette tankesettet. Det er helt og fullt deres eget ansvar. Det den som er med på det og er singel gjør galt, er å være med på en handling sammen med en som går bak ryggen til en annen. Det er ikke greit det heller, men det er ikke utroskap. Anonymkode: a3964...c21
Gjest Alterego666 Skrevet 30. juli 2020 #40 Skrevet 30. juli 2020 12 timer siden, Uatskillelig skrev: Enig. Men én ting - om man blir voldtatt så regnes ikke det som utroskap. Voldtekt er en ufrivillig hendelse som også er kriminell. Det har du selvsagt rett i. Jeg skrev dette for å understreke at utroskap er et valg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå