Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vil koste meg 2000 i mnd med 2,5t reisevei for å gå på skole på HiØ, men koster 50 000 i semesteret å gå på høgskolen kristiania. Hva bør jeg velge? Har studert tidligere og vil spare penger. Litt redd for reisevei og miljø på hiø

Anonymkode: b4961...c05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Miljøet ved HiØ er veldig bra. Iallefall på økad. Er fint på HiØ. Dra ned og se før du bestemmer seg?

hilsen tidl HiØ stud ❤️

Anonymkode: ab6eb...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HiØ er kjempebra skole. Litt slitsomt å pendle, men det er jo mange som gjør det hver dag. Du kan lese på toget også 😀

Anonymkode: 87f16...7af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på studiet også hvor mye du faktisk trenger å være der.

Anonymkode: 23f23...075

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer litt an på studiet også hvor mye du faktisk trenger å være der.

Og nå kan det godt hende det blir en god del digital undervisning pga korona. Jeg ville nok pendlet hvis jeg hadde muligheten. 

Anonymkode: bd174...693

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på HiØ og hadde 3 i klassen som bodde i Oslo. De leste ofte på toget, gikk helt fint :) 

Anonymkode: 6abeb...aa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og nå kan det godt hende det blir en god del digital undervisning pga korona. Jeg ville nok pendlet hvis jeg hadde muligheten. 

Anonymkode: bd174...693

Det også. Da jeg studerte økad trengte vi omtrent aldri være der dersom vi ikke ville. Kun et par ganger med presentasjoner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå informasjonssystemer og det står at det er en del gruppearbeid og øvinger:( Antar det er obligatorisk?

AnonymBruker
Skrevet

Det går greit for meg å pendle 2-3 dager i uka, men får inntrykk av at det er 4-5 dager. Om jeg må møte på alt så blir å dra hjemmefra kl 5 og hjem igjen kl 18. Da blir det vanskelig å jobbe ved siden av, men jeg må ikke jobbe like mye

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mye mister du i inntekt hvis du må på skole 3/4 dager i uka? I en semester hvis du mister mer enn 50k i inntekt, da lønner seg å gå på Kristiania. 

Anonymkode: 018b7...d09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye mister du i inntekt hvis du må på skole 3/4 dager i uka? I en semester hvis du mister mer enn 50k i inntekt, da lønner seg å gå på Kristiania. 

Anonymkode: 018b7...d09

Det er det jeg lurer på. Vanskelig å bli klok på hvor mye oppmøte det er:-(

Skrevet

Det er altså snakk om totalt 5 timer reisevei hver dag med oppmøte. Om det er oppmøte 4 dager i uka, snakker vi altså om minst 800 timer i året bare i reising. Det tilsvarer nesten et halvt årsverk! Gitt at disse skolene ellers er like bra, ville jeg aldri i verden valgt HiØ bare for å spare usle 26 000 kr i året. Om du i stedet bare jobber en brøkdel av disse 800 timene tjener du dette igjen på null komma niks. Ved å jobbe bare 10-15 timer i uka går du i pluss ved å velge Oslo. Tid er penger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt valgt kristiania! Du må jobbe mer - men har mulighet til å få gode referanser og arbeidserfaring i samme slengen. Det er verdifullt. Jeg hadde ikke taklet den reisetiden - ikke tale om. 

Anonymkode: b8d7e...3d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...