Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Polyester er mer miljøvennlig å produsere enn bomull. Man kan vaske polyesterklær i sånne vaskeposer som gjør at det ikke går mikroplast ut i vannet. 

Anonymkode: 451ba...245

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Polyester er da mye varmere enn ull. Det er plast! Burde bytta ut polyester med bomull, og fleece med ullfleece. Ull puster, er varmeregulerende og mye mer miljøvennlig. Tullete å produsere helt nye uniformer til hele kjeden, uten fokus på miljøvennlige stoffer.

Ellers tenker jeg at den turbuksa kan være ok å arbeide i om den er laget i samme materiale som de smale turbuksene til Norrøna. De er i litt tykkere stoff, strechy og puster. Er det bare polyester så blir det klamt og vil begynne å lukte vondt veldig raskt. 

Anonymkode: 0bb01...fb4

Ull er ikke "mye mer miljøvennlig", det er ekstremt ressurskrevende å produsere. I tillegg er ikke ubehandlet ull som ikke tåler heftig vask ideelt for arbeidsklær, og behandlet ull er behandlet med...plast! 

Anonymkode: cd11e...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Den buksa gjør at jeg kjenner soppen komme krypende Med en gang. Tette og stramme klær er ikke optimalt å gå med hver dag 😬 

Anonymkode: 45283...e87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis vi skal tenke politisk og juridisk, så synes ikke jeg vi skal akseptere at våre essensielle arbeidere skal måtte kle seg seksualisert og kroppsfremmende på jobb. Jeg synes ikke dette er innafor på noe måte, og jeg hadde rett og slett tipset de store mediehusene, alle som en, om hyperseksualiserende uniformer på jobb. Kiwi er ikke en klesbutikk der man selger en "look", men en dagligvarekjede hvor folk handler til hjemmet.

Hvordan hadde vi som nasjon reagert hvis sykepleierne plutselig måtte kle seg på denne måten? Ikke positivt. Jeg mener de samme reglene skal gjelde her. 

Anonymkode: ad3b3...17b

Hyperseksualiserende? Det er vel å ta litt i. 

Det er mye å klage på her, men hyperseksuelle er de da ikke? 

Anonymkode: 29380...2b6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bukser går opp til 5XL, men toppene er til XL, da må man bruke herretopp hvis man er større... Kjolen og tights er også bare XL, så hvis noen som er litt overvektige vil bruke disse, er ikke det mulig. Ville aldri brukt disse selv, men om noen  større vil det er det jo diskriminering.

Anonymkode: 4b20b...6df

Ikke meningen å være nedlatende,men om du trenger større en 5XL så jobber du kanskje ikke i butikk? 
Jobbet i butikk i mine yngre dager, og det var mye aktivitet og bevegelse som jeg er usikker på om jeg hadde orket om jeg hadde vekt som tilsier 5XL på dame 🤔 

Synes forøvrig uniformen ser sporty og kul ut. Litt i overkant grønn selvfølgelig, men det er jo en Kiwi butikk så det er jo ikke å overraskende egentlig. 

Anonymkode: 658f2...e3c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om hvordan vi ser ut? Får slibrige kommentarer og blunk i kassen. En kollega fikk beskjed at hun hadde så fin rumpe, en annen blir sjekket opp daglig av en som bor over veien, han fant nr hennes pg skriver mld om at "hun var fin i dag og er alene på jobb? Ser deg gjennom vinduet.."

En annen kollega i tidlig graviditet, fikk beskjed at hun har fått rundere former, samme gjorde jeg da jeg var gravid. Så jo, folk følger med på kroppene våres.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ts godt. Arbeidsklær burde passe alle størrelser. Som mann setter jeg naturligvis pris på at jentene ser flotte ut, men ikke bare de på 18 år.

Anonymkode: c41ed...08f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne å ta dette opp. Sjefen ble som sagt sur, det er jo for helsikken strikk i livet. Vel, strikken får det til å tyte over linningen, skal man gå med en stram "hold in" strikk hele dagen, det synes ikke jeg er komfort.

Har skrevet til ledelsen før, da jeg ikke følte vi fikk nok beskyttelse/ble kastet rett ut i koronnakaoset i begynnelsen av mars uten noen info eller beroligende ord. Fikk ingen forståelse, virker som hele kiwi regimet er ganske overkjørende og nekter å høre på sine ansatte. Kunden og pengene først..

• Liker 6
Skrevet

Er det flere ansatte som sier det samme? Dere snakker vel sammen på jobb, er alle misfornøyd?

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke meningen å være nedlatende,men om du trenger større en 5XL så jobber du kanskje ikke i butikk? 
Jobbet i butikk i mine yngre dager, og det var mye aktivitet og bevegelse som jeg er usikker på om jeg hadde orket om jeg hadde vekt som tilsier 5XL på dame 🤔 

Synes forøvrig uniformen ser sporty og kul ut. Litt i overkant grønn selvfølgelig, men det er jo en Kiwi butikk så det er jo ikke å overraskende egentlig. 

Anonymkode: 658f2...e3c

Hahaha du har et poeng 😂

Anonymkode: 69495...567

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som står under beskrivelsen av buksene. Altså under "Thigtere" (alvorlig talt, hvis man skal bruke engelsk bør man i alle fall kunne stave!) fit -mer fleksibel. Velg riktig størrelse! Klarer ikke lese det.

Anonymkode: 3ac7d...2cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg om hvordan vi ser ut? Får slibrige kommentarer og blunk i kassen. En kollega fikk beskjed at hun hadde så fin rumpe, en annen blir sjekket opp daglig av en som bor over veien, han fant nr hennes pg skriver mld om at "hun var fin i dag og er alene på jobb? Ser deg gjennom vinduet.."

En annen kollega i tidlig graviditet, fikk beskjed at hun har fått rundere former, samme gjorde jeg da jeg var gravid. Så jo, folk følger med på kroppene våres.

🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: c304e...d6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var et velmenende råd fra min kollega (kvinnelig), og hun sier hun må motvillig gjøre det samme selv, for alt annet synes gjennom buksa.. Synes det er rart at eneste løsning på å ikke ha trusa si på display, er å kle seg i ei lita stringtruse. 

Takk for sympati og støtte, folkens. Ga beskjed til sjefen men h*n ble sur og nektet å snakke mer med meg. Lot bare være å svare da jeg prøvde å nå igjennom, som om jeg ikke var der! Så jeg gir opp, får gå og holde inne magen 8 timer daglig, kom igjen, dette skal jeg klare!

Seriøst, du gir deg ikke med dette. Holde magen inne? Hva pokker sier det om deg? Det er kroppsdiskriminering å pålegge ansatte dette. Flere ansatte i kiwi burde gå sammen og nekte. Skal slutte å handle på kiwi i protest. Uniform skal kun være uniform, ikke sexy. 

Anonymkode: 2395b...22d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne å ta dette opp. Sjefen ble som sagt sur, det er jo for helsikken strikk i livet. Vel, strikken får det til å tyte over linningen, skal man gå med en stram "hold in" strikk hele dagen, det synes ikke jeg er komfort.

Har skrevet til ledelsen før, da jeg ikke følte vi fikk nok beskyttelse/ble kastet rett ut i koronnakaoset i begynnelsen av mars uten noen info eller beroligende ord. Fikk ingen forståelse, virker som hele kiwi regimet er ganske overkjørende og nekter å høre på sine ansatte. Kunden og pengene først..

Da har du for liten bukse, og må ha en større størrelse 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du for liten bukse, og må ha en større størrelse 

Da vil buksen være for slakk på rumpe og lår, og butikksjefen vil få avvik på butikken, så det går ikke har jeg jo sagt!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil buksen være for slakk på rumpe og lår, og butikksjefen vil få avvik på butikken, så det går ikke har jeg jo sagt!

Det der høres for sykt ut til å være sant 

Anonymkode: a375d...1b4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjentar meg selv, men hva er det som står under beskrivelsen av buksene? Det er vel ganske relevant for avvik/ikke avvik vil jeg tro :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, MalloryK skrev:

Er det flere ansatte som sier det samme? Dere snakker vel sammen på jobb, er alle misfornøyd?

Ja de synes den er stygg, men de vil ikke snakke høyt om det, alle godtar det bare og tenker de vil venne seg til det.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som står under beskrivelsen av buksene. Altså under "Thigtere" (alvorlig talt, hvis man skal bruke engelsk bør man i alle fall kunne stave!) fit -mer fleksibel. Velg riktig størrelse! Klarer ikke lese det.

Har ikke katalogen hjemme, det var noen andre som la ut bildene til slutt, men det var vel en forklaring på hvorfor det nå skulle være tighththere? Kan vedkommende poste?

Til du andre som sier jeg ikker må gi meg, altså jeg vet ikke hvordan jeg skal nå igjennom. Det er en veldig lite imøtekommende kjede. Vil ikke gå til media, ønsker ikke oppstyr og er redd for å miste jobben for å lage bråk. Skulle ønske de bare så denne tråden av seg selv, og tok det til seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der høres for sykt ut til å være sant 

Anonymkode: a375d...1b4

Hvorfor skal jeg sitte i dagevis og finne på sånt tull? Det er jo derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg syns dette er et jævla stort problem, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg ikke når igjennom noen plass!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i nærheten av hovedkontoret til Kiwi og handler jevnlig i Kiwibutikken som ligger i samme bygg som Kiwi-skolen. Jeg nekter å tro at klesregimet det er så strengt som TS beskriver når jeg ser hvordan flere av de ansatte der dasser rundt i for store bukser, bukser med hull i, utslitte T-skjorter, fleecejakke fra Tine osv.  Den butikken må jo få avvik i fleng og det er jo veldig merkelig at det går an i butikken som ligger rett ved hovedkontoret...

Anonymkode: e55ed...59e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...