Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Også en del av mennene kommer til å slite med å ha på seg de stramme buksene og tighte korte trøyene. 

Ligner dessuten på Felleskjøpets farger?

Og fleece+polyester er plast på plast. Ender opp som mikroplast. 

Anonymkode: 5508a...0d7

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei, jeg som ikke trodde kiwiuniformene kunne bli noe styggere 😂 Og kjole og short, hva er greia med det? Kan ikke se for meg at det er noe behagelig å jobbe i short i matbutikk, bare tenk alle gangene du bøyer deg, og går inn/ut av kjølerommet osv.

Anonymkode: 132a1...565

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg som ikke trodde kiwiuniformene kunne bli noe styggere 😂 Og kjole og short, hva er greia med det? Kan ikke se for meg at det er noe behagelig å jobbe i short i matbutikk, bare tenk alle gangene du bøyer deg, og går inn/ut av kjølerommet osv.

Anonymkode: 132a1...565

Shorts med blank, glinsende polyestertights under - det blir da lekkert! Med så mye stil kommer komfort i andre rekke 😂

Anonymkode: af0b7...e4b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shorts med blank, glinsende polyestertights under - det blir da lekkert! Med så mye stil kommer komfort i andre rekke 😂

Haha, ler meg ihjel 🤣 Står fint i stil med de lekre grønne joggeskoene 😆

Anonymkode: d689b...ccc

• Liker 8
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne?

link

Anonymkode: 671b6...062

Den så veldig trang ut.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er superposotivt med ull! Er jo alltid isende kaldt i dagligvarebutikker. 

Anonymkode: 29380...2b6

Hva med de med ullfobi?

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20200729-180239.png

Anonymkode: 0160e...57b

Dette så bare helt for jævlig ut.

Endret av nord og ned
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kom med dette rådet? 

Det var et velmenende råd fra min kollega (kvinnelig), og hun sier hun må motvillig gjøre det samme selv, for alt annet synes gjennom buksa.. Synes det er rart at eneste løsning på å ikke ha trusa si på display, er å kle seg i ei lita stringtruse. 

Takk for sympati og støtte, folkens. Ga beskjed til sjefen men h*n ble sur og nektet å snakke mer med meg. Lot bare være å svare da jeg prøvde å nå igjennom, som om jeg ikke var der! Så jeg gir opp, får gå og holde inne magen 8 timer daglig, kom igjen, dette skal jeg klare!

Anonymkode: 4b20b...6df

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et velmenende råd fra min kollega (kvinnelig), og hun sier hun må motvillig gjøre det samme selv, for alt annet synes gjennom buksa.. Synes det er rart at eneste løsning på å ikke ha trusa si på display, er å kle seg i ei lita stringtruse. 

Takk for sympati og støtte, folkens. Ga beskjed til sjefen men h*n ble sur og nektet å snakke mer med meg. Lot bare være å svare da jeg prøvde å nå igjennom, som om jeg ikke var der! Så jeg gir opp, får gå og holde inne magen 8 timer daglig, kom igjen, dette skal jeg klare!

Hei - ikke gi deg TS! Butikksjefene har ingen utdanning, utover en tullete «kiwiskole». De kan lite, - til ingenting om ledelse. Ikke finn dere i dette, stå på krava! Dere har AML på deres side. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Av nysgjerrighet, hva er den største størrelsen som er mulig og bestille? Bare lurer, da den buksa og ettersittende ulltopp er så tight at en som er overvektig (meg selv inkludert) vil trolig ha problemer med å finne noe som passer. 

Anonymkode: 88843...fbc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Av nysgjerrighet, hva er den største størrelsen som er mulig og bestille? Bare lurer, da den buksa og ettersittende ulltopp er så tight at en som er overvektig (meg selv inkludert) vil trolig ha problemer med å finne noe som passer. 

Anonymkode: 88843...fbc

5xl

Anonymkode: 29380...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Bukser går opp til 5XL, men toppene er til XL, da må man bruke herretopp hvis man er større... Kjolen og tights er også bare XL, så hvis noen som er litt overvektige vil bruke disse, er ikke det mulig. Ville aldri brukt disse selv, men om noen  større vil det er det jo diskriminering.

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde fått med alle de ansatte og gått helt til topps med dette. 

Hadde også lekket det til media. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei - ikke gi deg TS! Butikksjefene har ingen utdanning, utover en tullete «kiwiskole». De kan lite, - til ingenting om ledelse. Ikke finn dere i dette, stå på krava! Dere har AML på deres side. 

Nei sant det, takk for støtten. Får snakke med assisterende da, kanskje jeg når igjennom der, den personen er iallfall litt mer imøtekommende. 

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei sant det, takk for støtten. Får snakke med assisterende da, kanskje jeg når igjennom der, den personen er iallfall litt mer imøtekommende. 

Drit i det. De må følge retningslinjene til kjeden. 

Ta det direkte med toppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi skal tenke politisk og juridisk, så synes ikke jeg vi skal akseptere at våre essensielle arbeidere skal måtte kle seg seksualisert og kroppsfremmende på jobb. Jeg synes ikke dette er innafor på noe måte, og jeg hadde rett og slett tipset de store mediehusene, alle som en, om hyperseksualiserende uniformer på jobb. Kiwi er ikke en klesbutikk der man selger en "look", men en dagligvarekjede hvor folk handler til hjemmet.

Hvordan hadde vi som nasjon reagert hvis sykepleierne plutselig måtte kle seg på denne måten? Ikke positivt. Jeg mener de samme reglene skal gjelde her. 

Anonymkode: ad3b3...17b

• Liker 18
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Drit i det. De må følge retningslinjene til kjeden. 

Ta det direkte med toppen. 

KIWI Norge AS

3414 Lierstranda

Postboks 551

Telefon: 32244000

AnonymBruker
Skrevet

Flere av kollegene mine mener det virker som det sitter en eller annen gris oppe i systemet og har funnet ut den strålende ideen å lokke kunder ved å kle de ansatte opp i stramme klær. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Godt inspirert av VY’s feminine uniformpåfunn det her.

Anonymkode: d29b4...3c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å se for meg kiwi-ansatte i kjole og tights. Hvordan kan det være praktisk å jobbe i?

Anonymkode: 47b5e...e0c

Jobber ikke på kiwi, men i en annen butikk. Bruker ofte kjole eller skjørt på jobb. Syns det er mye bedre enn bukser. 

Anonymkode: b3f43...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...