jabx Skrevet 21. august 2020 #241 Skrevet 21. august 2020 Her vises den nye uniformen: https://www.facebook.com/watch/?v=583618212312754 https://www.facebook.com/kiwiminipris/posts/3536578443033060 https://www.facebook.com/KIWIBislett/posts/649216182363484 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #242 Skrevet 21. august 2020 Jeg handlet på Kiwi i går og jeg la ikke merke til at de hadde fått nye uniformer. Synes du overdriver veldig TS, det ser jo ikke ut som sexy klær i det hele tatt, de ser ut som normale turklær. Jeg går i mer sexy klær på jobb liksom og jeg jobber på kontor og velger klær selv (nei jeg er ikke tynn). Bestill den størrelsen du er komfortabel i, tror ikke dere får avvik på det, høres mer ut som at du har misforstått det eller at sjefen deres har misforstått. Om sjefen har guttebukse så kan jo du også få bruke det vel, du fikk jo tydligvis lov til det før så da bør det ikke være annerledes nå. Og trusekant synes da i mange klær, det gjør vel ikke noe? Man kan jo gå i boxer om man ikke liker det. Den gang jeg jobbet på Meny hadde vi mye rarere klær enn det der iallfall. Rar stiv bukse (ikke noe stretch som jeg husker, og ikke pinnetrang men absolutt ikke vid), skjorte og bitteliten vest. Anonymkode: 451ba...245 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #243 Skrevet 21. august 2020 Lurer litt på hvor i landet du bor der så mange kunder er såpass slibrige, høres helt merkelig ut. Kan telle på 1 hånd slike kommentarer fra mine år i servicebransjen (til meg eller som jeg har hørt mot kollegaer). Anonymkode: 451ba...245 5
abc123detvardet Skrevet 21. august 2020 #244 Skrevet 21. august 2020 34 minutter siden, jabx skrev: Her vises den nye uniformen: https://www.facebook.com/watch/?v=583618212312754 Ser ut som om de skal på hyttetur. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #245 Skrevet 21. august 2020 Hvor kan man se disse nye uniformene? Anonymkode: 52ff0...472
Sisselini Skrevet 22. august 2020 #246 Skrevet 22. august 2020 Synes de var alt annet enn sexy iallfall 😅 Jeg går veldig mye mer «sexy» på jobb enn de comfy turklærne der. Hilsen ei med skjorte og skjørt som dresscode i sin jobb. 2
Katten.2.0 Skrevet 22. august 2020 #247 Skrevet 22. august 2020 På den positive siden vil jeg argumentere for at klærne overhodet ikke framstiller dere som first Prince-produkter. Tvert imot. Utover dét skjønner jeg godt at det er en litt skepsis. De virker mye mer tett mot kroppen enn de forrige, og ser for meg mange måter dette kan påvirker arbeidsdagen negativt. 4
Energidronning Skrevet 22. august 2020 #248 Skrevet 22. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handlet på Kiwi i går og jeg la ikke merke til at de hadde fått nye uniformer. Synes du overdriver veldig TS, det ser jo ikke ut som sexy klær i det hele tatt, de ser ut som normale turklær. Jeg går i mer sexy klær på jobb liksom og jeg jobber på kontor og velger klær selv enig. skjønner ikke hva er problemet, ts. husk at ingen tvinger deg å jobbe hos kiwi om du liker ikke denne uniformen! 2
little fairy Skrevet 22. august 2020 #249 Skrevet 22. august 2020 (endret) Likte for så vidt uniformene. Men de buksene og tynne gensrene er nok penest på de uten valker. Jeg har feks ikke helt flat mage og da ville valken tytet opp over bukselinningen og vært tydelig med ettersittende genser. Ikke særlig pent og man føler seg ikke komfortabel da. Tenker spesielt på de som er større enn meg, for jeg hadde nok godtatt uniformen likevel. De kjolene tenker jeg kanskje er mest for de som vil skjule rumpen (men burde ikke lages fordi de andre viser mer om det er tilfelle)? Ansatte er jo flerkulturell så noen kvinner foretrekker sikkert kjole og tights. Endret 22. august 2020 av little fairy 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #250 Skrevet 22. august 2020 Syns de nye uniformene var fine. Ser ut som norske turklær. Veldig kult og sikkert behagelig å gå med! Anonymkode: f3fdc...e57 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #251 Skrevet 22. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor kan man se disse nye uniformene? Anonymkode: 52ff0...472 Du kan begynne med å lese denne siden i tråden. Anonymkode: 47b5e...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #252 Skrevet 22. august 2020 Problemet ser ikke først og fremst ut til å være at disse buksene er stramme (selv om de jo er strammere enn de har vært før), men at de er i et stoff som viser ALT. Hver eneste valke, hver eneste trusekant, hver eneste cellulitt, hver eneste kroppskontur og hvert eneste bind eller truseinnlegg. Man må da kunne få ha et visst privatliv selv om man jobber på Kiwi? Anonymkode: af0b7...e4b 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #253 Skrevet 22. august 2020 Jeg hadde ALDRI gått på jobb i disse klærne. Jeg er slank, men har en svært ukledelig bulk med løshud nederst på magen etter to keisersnitt, og det hadde vært umulig å skjule den og det hadde vært totalt uaktuelt. Så jeg hadde fortsatt å bruke den gamle uniformen, også fikk sjefen bare si meg opp da. Anonymkode: e73f3...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #254 Skrevet 22. august 2020 Jeg skulle ønske vi hadde så fine uniformer på min jobb. Vi har tettsittende topper, med tilhørende jakke om det er kaldt, og de er helt greie. Buksa derimot er grusom, den har ingen stretch, former seg ikke etter kroppen overhodet og har mange vonde sømmer. Jeg har vonde merker på hoftekammen etter bruk av buksa, flere ansatte har fått sopp (!!) fordi buksa ikke puster, og den er helt umulig å bevege seg i. Derfor bruker ingen ansatte buksa vi har fått i uniformen, og heldigvis får vi bruke privatbukser. Men det blir jo en kjip utgift å skulle kjøpe nye arbeidsbukser privat hele tiden. Vi jobber et sted hvor man blir skitten og buksa må vaskes etter hver bruk, i tillegg til at vi jobber med klor. Skulle gjerne hatt sånne fine turbukser å jogge i. Det koster jo 1500 kr+ for tilsvarende bukse i butikk (de ser ut som Norrøna). Anonymkode: 0bb01...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #255 Skrevet 22. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her, har ikke hatt tid til å komme med oppdatering før nå. Siden mandag har jeg og mine kvinnelige kollegaer opplevd sleske blikk, blunk og slibrige kommentarer fra kunder. Fikk beskjed om at disse nye klærne var mye bedre enn de gamle, de satt mye bedre på oss. Blir målt opp og ned bak kassen. Kollegan min sa trusekanten min var veldig synlig, enda jeg tok på meg en veldig tynn i stoffet som jeg ikke kunne se hjemme i speilet. Har alltid fått gå i fred på jobb uten dette tullet, så dette setter jeg som gift veldig liten pris på, liker ikke sånne kommentarer eller blikk fra andre eller mannen min. Blir bare brydd og forbanna. Sjefen (hun) har bestilt seg guttebuksene, og kommenterte min kollega sin kropp var veldig på display, det hadde hun aldri klart selv. Jobben min er et galehus, er det avvik eller ikke liksom? Eller bare fordi hun er sjef har hun høyere rang og kunne velge selv?! Dere som kaller det hysteri kan egentlig bare holde kjeft. Dere jobber ikke på Kiwi selv, det er virkelig ikke gøy å bli horet ut av arbeidsplassen som et forbanna first price kjøttstykke kunder skal glo på og kommentere. Anonymkode: 4b20b...6df Så du meldinga mi tidligere? Ta det opp med tillitsvalgt, eller hovedtillitsvalgt i Kiwi. Eneste avviket jeg har opplevd på klær er når de brukes feil, f.eks oppbretta buksebein, avklipte jeans o.l. Størrelser skal da absolutt ikke ha noe å si. Såfremt du ikke vasser i klærne (men det skal godt gjøres). Blikk, kommentarer o.l. kan også tas opp med verneombud om det går på helsa løs. Hvilken region hører du til? Har faktisk lurt på å sende tråden til hovedtillitsvalgt for slik du legger frem problemstillingen med distriktssjef og klesstørrelse så er ikke det greit. Men jeg lurer jo litt på om dere har fått feil parti eller no. Jeg bruker normalt xxl i klær, siden de var store i str gikk jeg ned til xl, men endte opp med å bestille L fordi XL ble pløsete foran i skrittet. Og trusa mi syntes ikke, verken vanlig pierre robert truse eller bokser truse fra Lindex. T-skjorta er riktignok litt stram, men har allerede utvidet seg litt, samt jeg har alltid jakka over da jeg er skikkelig flau over valkene under bh'en. I butikken min har jeg fått en kommentar, men den kunden er alltid sånn så det er ikke noe nytt akkurat. Ellers har kommentarene kun vært positive, noen mener tilogmed vi ser for casual ut i de. Men kjolen var en fulltreffer med mye skryt og ros. Irriterende å ikke ha plass til billagsveske og feste til kniven, men blir vel vant til det og. Den er flatterende og siden min er i xl er den ikke tettsittende heller. Anonymkode: dc69d...9be 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #256 Skrevet 22. august 2020 7 timer siden, little fairy skrev: Likte for så vidt uniformene. Men de buksene og tynne gensrene er nok penest på de uten valker. Jeg har feks ikke helt flat mage og da ville valken tytet opp over bukselinningen og vært tydelig med ettersittende genser. Ikke særlig pent og man føler seg ikke komfortabel da. Tenker spesielt på de som er større enn meg, for jeg hadde nok godtatt uniformen likevel. De kjolene tenker jeg kanskje er mest for de som vil skjule rumpen (men burde ikke lages fordi de andre viser mer om det er tilfelle)? Ansatte er jo flerkulturell så noen kvinner foretrekker sikkert kjole og tights. Ingen flat mage her heller, buksene sitter høyt i livet så du ville nok heller fått samme bulen under som jeg gjør. Livet pp buksa er ca 5 cm over navelen pp meg, og jeg er 180 høy. Men genser fikk vi beskjed om å bestille litt større så den var behagelig å ha på seg, så den dekker greit både i kassa og på gulvet, samt den er ekstra lang bak og dekker tilogmed rumpa mi. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet ser ikke først og fremst ut til å være at disse buksene er stramme (selv om de jo er strammere enn de har vært før), men at de er i et stoff som viser ALT. Hver eneste valke, hver eneste trusekant, hver eneste cellulitt, hver eneste kroppskontur og hvert eneste bind eller truseinnlegg. Man må da kunne få ha et visst privatliv selv om man jobber på Kiwi? Anonymkode: af0b7...e4b Jeg lurer som jeg sa til TS om det er to opplag av buksene. Lommekanten syntes foran på buksene mine, men ingenting syntes bak, verken t-skjorta jeg har neddi eller trusa mi. Hvertfall ikke truseinnlegg eller bind, da hadde jeg fått fnatt 😂 Assisterende hos oss brukte konsekvent jeansen før og den var vistnok strammere enn disse og viste mye mer så er nok en del uenigheter ute å går. Anonymkode: dc69d...9be 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #257 Skrevet 22. august 2020 7 timer siden, Energidronning skrev: enig. skjønner ikke hva er problemet, ts. husk at ingen tvinger deg å jobbe hos kiwi om du liker ikke denne uniformen! Man skal passe seg for å tenke sånn. Med den logikken kan arbeidsgivere gjøre hva enn de vil, for man er ikke tvunget til å jobbe på noen spesifikk arbeidsplass. Arbeidsgivere skal høre på ansatte, og prøve å tilpasse/tilrettelegge. Kvantitativ og kvalitativ brukertesting er et eget fag. Det er en krevende og iterativ prosess. Noe sier meg at de har "dropped the ball" på endringsledelsen i dette prosjektet. Har du på noe som helst tidspunkt blitt spurt om din mening i dette, ts? Anonymkode: dfeef...ff6 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #258 Skrevet 22. august 2020 Bestill kjolen og tightsen da. "Den nye kolleksjonen inneholder også lette og behagelige jakker i Polartec-fleece og resirkulert polyester. Polyester sørger også for at buksene har behagelig stretch. Med disse plaggene følger det med en egen vaskepose for å fange opp mikroplast under vask. Medarbeiderene får også sko fra New Balance med god støtdemping og en innside som tilpasser seg foten. – Nytt av året er også kjole, tights, shorts, nye caps og belteveske og egne bukser for gravide. Og så har vi selvsagt fortsatt hijab i kolleksjonen, sier KIWI-sjefen." https://kiwi.no/Informasjon/her-er-de-nye-kiwi-uniformene/ Anonymkode: 58199...5bc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #259 Skrevet 22. august 2020 Takk for svar. Nei ingen tvinger meg til jobbe på kiwi, men nå var faktisk jeg der før de nye klærne, så jeg har vel lov å klage? Bare se seg om en ny jobb? Ja det er jo lett nå til dags. Har prøvd å ta det opp med tillitsvalgt, men kommer ingen vei fordi h*n er så fornøyd og klærne er sååå fine. Det har ikke noe å si for meg hva dere andre jobber i (bortsett fra du med den vonde buksa, deg får jeg vondt av) og hvor lite sexy dere synes uniformen er. Jeg sier igjen, jeg har aldri sagt jeg synes den er sexy, men den framhever kroppen på en eksponerende måte, null privatliv, alle kan se hva man har under, være seg bomullstruse, blonder eller cellulitter. Magen holdes inne for å unngå bulen over buksen, så man føler man sitter og gjør seg til, når man egentlig sitter og skjuler "flesket". Ja det ser ut som turklær, men jeg minner om at det er en matbutikk det er snakk om, ikke stormberg. Anonymkode: 4b20b...6df 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #260 Skrevet 23. august 2020 På 22.8.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Nei ingen tvinger meg til jobbe på kiwi, men nå var faktisk jeg der før de nye klærne, så jeg har vel lov å klage? Bare se seg om en ny jobb? Ja det er jo lett nå til dags. Har prøvd å ta det opp med tillitsvalgt, men kommer ingen vei fordi h*n er så fornøyd og klærne er sååå fine. Det har ikke noe å si for meg hva dere andre jobber i (bortsett fra du med den vonde buksa, deg får jeg vondt av) og hvor lite sexy dere synes uniformen er. Jeg sier igjen, jeg har aldri sagt jeg synes den er sexy, men den framhever kroppen på en eksponerende måte, null privatliv, alle kan se hva man har under, være seg bomullstruse, blonder eller cellulitter. Magen holdes inne for å unngå bulen over buksen, så man føler man sitter og gjør seg til, når man egentlig sitter og skjuler "flesket". Ja det ser ut som turklær, men jeg minner om at det er en matbutikk det er snakk om, ikke stormberg. Anonymkode: 4b20b...6df Så tullete gjort av tillitsvalgt, det er jo absolutt ikke greit å oppføre seg sånn. At klærne skal sitte pinstramt, hvis ikke får dere kjeft er ikke greit, og en tillitsvalgt skulle tatt det opp! Sender en mail til hovedtillitsvalgt og tipser om dette, for det er ikke greit. Dere burde jo hatt en str større, for hos meg syntes ingenting bortsett fra frontlommene igjennom. Undertøyet mitt syntes hvertfall ikke, da hadde jeg nekta å gå med de! Anonymkode: dc69d...9be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå