Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så de ansatte på "min" kiwi har startet å bruke de nye uniformene. Buksene satt helt pølseskinn-trangt på dem, det så ikke godt ut. Var ikke vanskelig å se trusekanter ol på dem nei. Jeg så èn mann og han hadde mye løsere bukse, så det var rart. De hadde større gensere da, så de slapp supertrange gensere i tillegg.

Anonymkode: 81a56...7c3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.8.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Bestill kjolen og tightsen da.

"Den nye kolleksjonen inneholder også lette og behagelige jakker i Polartec-fleece og resirkulert polyester. Polyester sørger også for at buksene har behagelig stretch. Med disse plaggene følger det med en egen vaskepose for å fange opp mikroplast under vask. Medarbeiderene får også sko fra New Balance med god støtdemping og en innside som tilpasser seg foten.

– Nytt av året er også kjole, tights, shorts, nye caps og belteveske og egne bukser for gravide. Og så har vi selvsagt fortsatt hijab i kolleksjonen, sier KIWI-sjefen."

https://kiwi.no/Informasjon/her-er-de-nye-kiwi-uniformene/

Anonymkode: 58199...5bc

Det er da ikke nytt med egne plagg for gravide, jobbet på kiwi da jeg studerte (ca.2014-2017), da hadde gravide egne klær de kunne bestille. 

Og til TS, dette med avvik på størrelser høres helt merkelig ut, har aldri hørt om noe sånt.

Anonymkode: 0160e...57b

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så tullete gjort av tillitsvalgt, det er jo absolutt ikke greit å oppføre seg sånn. At klærne skal sitte pinstramt, hvis ikke får dere kjeft er ikke greit, og en tillitsvalgt skulle tatt det opp! Sender en mail til hovedtillitsvalgt og tipser om dette, for det er ikke greit. Dere burde jo hatt en str større, for hos meg syntes ingenting bortsett fra frontlommene igjennom. Undertøyet mitt syntes hvertfall ikke, da hadde jeg nekta å gå med de!

Anonymkode: dc69d...9be

Takk, si gjerne fra her hvis du får et svar. :) Alt av tusekanter og cellulitter synmes her på oss iallfall, det er jo helt utrolig at dette kom samtidig med de nye åpne kassene, og snus-skapet man må bøye seg ned (jeg huker, nekter å stå og vise rumpa til de som står og venter) til de nederste snus og røyk. Det var greit før når alt var i hode-høyde, og vi var "gjemt" bak en litt høyere kasse.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så de ansatte på "min" kiwi har startet å bruke de nye uniformene. Buksene satt helt pølseskinn-trangt på dem, det så ikke godt ut. Var ikke vanskelig å se trusekanter ol på dem nei. Jeg så èn mann og han hadde mye løsere bukse, så det var rart. De hadde større gensere da, så de slapp supertrange gensere i tillegg.

Anonymkode: 81a56...7c3

Ja det er sånn det er, skjønner ikke hvorfor guttene kan gå og slappe av i slakkere klær, mens vi må ha disse kondomdraktene.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke nytt med egne plagg for gravide, jobbet på kiwi da jeg studerte (ca.2014-2017), da hadde gravide egne klær de kunne bestille. 

Og til TS, dette med avvik på størrelser høres helt merkelig ut, har aldri hørt om noe sånt.

Anonymkode: 0160e...57b

Ja fikk gravidbuksa selv for noen år siden, problemet er jo at disse designere ikke vet noe om gravid anatomi, de må jo sende med to ekstra størrelser større til samme ansatte, og siden hun mest sannsynligvis vil bli større og trenge større klær. Jeg fikk kun en i M, og fikk kjeft for at jeg hadde lagt meg så mye ut, maste på sjef og tillitsvalgt i månedsvis om større, fordi det klemte på bekkenløsningen min, men de sa det ikke var sjans, det var sløseri og vi hadde ikke råd. Så jeg brukte de største mannebuksene resten av tiden og følte meg som en dass. 

Det var litt offtopic, men det sier litt om hvor mye styr og stress det er å ta opp problemet med klær på jobben. Det er sikkert ikke sånn på andre Kiwier, siden ingen andre har hørt om noe sånt. Men det er rart sjefen vår ber oss gå med det strammeste hvis ikke får vi avvik, men velger å kle seg i den litt videre guttebuksa og sier bare "pytt sann".

Anonymkode: 4b20b...6df

• Liker 4
  • 4 uker senere...
Skrevet

Opp

Anonymkode: db153...11d

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opp

Hvorfor?

Anonymkode: 0bb01...fb4

• Liker 4
Skrevet

Vil høre hvordan det går med de ansatte med de nye klærne

• Liker 2
Skrevet

Så ei som gikk med den store, lange genseren i helgen, og den så egentlig ganske deilig ut 😊 buksene tenkte jeg ikke over 😊 Merkelig med slimfit når det har blitt in med høye bukser med vide ben igjen 😅

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med de nye klærne. Handler nå kun på Kiwi.

Anonymkode: 6dd17...497

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil høre hvordan det går med de ansatte med de nye klærne

Jeg har brukt de noen ganger nå. Er fornøyd :) mye varmere og for første gang på 9 år fryser jeg ikke på jobb! Ingen truslinjer eller bindkanter vises heller 😅 

Anonymkode: 892ee...335

Skrevet

Seksualisering av de ansatte...?? 

Altså hvis en klemmer en hvalross oppi en genser og bukse så blir den jo ikke sexy av den grunn. 

Om en vil ha på seg tøy som er srtamt eller løst avgjøres jo ut i fra størrelsen man bestiller, bestill større enn det du bruker. 

Jeg driter vel i hva de ansatte har på seg når jeg handler. Og det tror jeg stort sett alle gjør. 

Anonymkode: 733e5...af0

Skrevet

Siden dette er en kiwi-tråd; hva er poenget med de nye lekeborg-lignende kassaområdene?!? Er det for å samle tobakken på ett sted??

Anonymkode: 0ed41...027

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

På 22.9.2020 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Seksualisering av de ansatte...?? 

Altså hvis en klemmer en hvalross oppi en genser og bukse så blir den jo ikke sexy av den grunn. 

Om en vil ha på seg tøy som er srtamt eller løst avgjøres jo ut i fra størrelsen man bestiller, bestill større enn det du bruker. 

Jeg driter vel i hva de ansatte har på seg når jeg handler. Og det tror jeg stort sett alle gjør. 

Anonymkode: 733e5...af0

Nåja 

Screenshot_20201108-014249.thumb.png.f32fd0e1713b2e16676b348d85bdc51c.png

Anonymkode: 97e9d...0f2

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja 

Screenshot_20201108-014249.thumb.png.f32fd0e1713b2e16676b348d85bdc51c.png

Anonymkode: 97e9d...0f2

^ Æsj fy faen.

Vet ikke om det hadde hjulpet å gått opp en størrelse? Det ser jo trangt ut, men hvis de liker det sånn så er det jo greit. Legger mest merke til ungjentene bak kassa i altfor stor fleecejakke, jeg da. Ser ut som de skal ut å ta seg røykepause når som helst, liksom.

8F485FFC-1A8E-4042-ADBA-5A1CCF4F7CE5.thumb.png.aa9ba1c1d3ab0e11523d283027a7058b.png

• 1 måned senere...
Skrevet

Har lagt merke til de nye uniformene nå, de er jo så stramme som kondomdresser. Og de ansatte har problemer med å bøye seg ned ser jeg. Man kan telle hver cellulitt omtrent gjennom stoffet.

Jeg som kunde synes synd på de ansatte, det ser veldig ubehagelig ut

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2020 den 23.57):

Hva i alle dager skjer med de nye uniformene vi skal bruke fra 17 august?! Ser ut som vi skal på fjelltur. Og så slim fit, ikke noe greit for dem som er litt overvektige, eller oss som har litt mage igjen etter fødsel! Prøvde buksene og magen tøyt ut over kanten, og det er veldig synlig under den pinestramme toppen. Får veldig dårlig selvtillitt av dette, føler meg feit og fæl! Butikken får avvik om vi bestiller for store klær, det SKAL sitte stramt, buksene har ikke baklommer, så alle kan se om man går med blondetruse eller bomull under, det er helt merkelig!
"Vi er KIWI, kulest i gata" sa de på teaser videoen av de nye klærne. Herregud da, jeg vil jo bare gå på jobb og jobbe, ikke vise fram skavankene mine i et fashion show.

Måtte bare blåse ut. Alle de intervjuet i brosjyren var jo unge og tynne, ingen problem for dem. Jeg savner de rutete klovnebuksene allerede...

Anonymkode: 4b20b...6df

Dette er jo for at de som er overvektige skal slanke seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2020 den 20.55):

^ Æsj fy faen.

Vet ikke om det hadde hjulpet å gått opp en størrelse? Det ser jo trangt ut, men hvis de liker det sånn så er det jo greit. Legger mest merke til ungjentene bak kassa i altfor stor fleecejakke, jeg da. Ser ut som de skal ut å ta seg røykepause når som helst, liksom.

8F485FFC-1A8E-4042-ADBA-5A1CCF4F7CE5.thumb.png.aa9ba1c1d3ab0e11523d283027a7058b.png

Det er dårlig gjort å legge ut bilder av tykke kiwi damer. Det kalles body shaming og burde ikke finne sted

Skrevet
KjellYngvar skrev (21 timer siden):

Det er dårlig gjort å legge ut bilder av tykke kiwi damer. Det kalles body shaming og burde ikke finne sted

Hun er jo ikke tykk?? Hun er helt normal, men har nok på seg en bukse i for liten størrelse. Turbukser skal være løse. 

• Liker 2
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er jo ikke tykk?? Hun er helt normal, men har nok på seg en bukse i for liten størrelse. Turbukser skal være løse. 

Det er ingen regel som tilsier at turbukser skal være løse, men de er som regel det da mange av de er laget slik at man skal kunne ha lag under.

Skrevet
Kastanjefrø skrev (5 minutter siden):

Det er ingen regel som tilsier at turbukser skal være løse, men de er som regel det da mange av de er laget slik at man skal kunne ha lag under.

Det er kanskje ingen regel, men man ser rimelig dust ut i åletrange turbukser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...