Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også jobbet på Kiwi tidligere. Har heller ikke hørt om avvik pga for store klær før.

Anonymkode: 0160e...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk noen av de bedre uniformene jeg har prøvd. Gleder meg allerede til 17 august.  Kunne gjerne hatt et par slike bukser til hjemmebruk også. 

For ordens skyld så har jeg også et par kilo ekstra etter 2 unger. 

Anonymkode: bf596...991

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ull klør som helvete.

Anonymkode: a17c6...fdd

Nei, i dag klør ikke ulltøy. Ulltøy fra 80-tallet derimot.

Anonymkode: 0bb01...fb4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha, plagiering av felleskjøpet sine uniformer?

Anonymkode: b28a1...f20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk noen av de bedre uniformene jeg har prøvd. Gleder meg allerede til 17 august.  Kunne gjerne hatt et par slike bukser til hjemmebruk også. 

For ordens skyld så har jeg også et par kilo ekstra etter 2 unger. 

Anonymkode: bf596...991

Det er noen av oss som henger igjen på 90/2000 tallet hvor buksene var low waist.. klarer ikke den moten hvor buksa er høy i livet og over navlen, det skulle vært et alternativ med normalt snitt i livet! Men bra at det er noen som er fornøyd iallfall og ikke alle er sure som meg.

Anonymkode: 4b20b...6df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahaha, plagiering av felleskjøpet sine uniformer?

Anonymkode: b28a1...f20

Så det er DE som er kulest i gata? 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Men har hun prøvd de nye klærne? De kommer jo ikke enda, dessuten hjelper det jo veldig om man er ung, slank og høy. Verre for de litt oppi årene som har noen ekstra kg på kroppen.

Anonymkode: 1e28e...3ce

Ja hun har prøvd dem, vi har de hjemme . Kjempefine, ull fra Devold  og god passform på t skjorten og sko fra New Balance  , mye finere og freshere enn forrige klærne . Og det følger med vaskepose som fleecejakken skal vaskes i. 

Anonymkode: b5936...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra det endelig kommer uniformer som er tilpasset slanke mennesker. Virkelig på tide!

Anonymkode: b3f43...87d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra det endelig kommer uniformer som er tilpasset slanke mennesker. Virkelig på tide!

Anonymkode: b3f43...87d

Hva er det du snakker om egentlig? Den nåværende Kiwi uniformen består jo (i tillegg til vide bukser og løs tskjorte) grønne skinnyjeans og en tettsittende topp. "Endelig", ja. Har vært det i årevis!

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes de uniformene ser behagelig ut, gitt at de passer. Det er en ting jeg stusser litt over, og det er ull. Kanskje jeg er helt på jordet, men bør ikke en arbeidsuniform kunne kokvaskes? Man håndterer jo matvarer. Min erfaring med ull, fleeze og stretchy bukser er at de blir ødelagt av vanlige vaskeprogram. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 31.7.2020 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Nei, i dag klør ikke ulltøy. Ulltøy fra 80-tallet derimot.

Anonymkode: 0bb01...fb4

Klør eller ikke klør, ikke alle tåler ull. Da må de ihvertfall ha et alternativ.

Anonymkode: 81a56...7c3

• Liker 5
Skrevet
På 29.7.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

At kiwi har ettersittende turbusser som uniform? Må nesten se dem før man dømmer, men etter HI å dømme er problemet hovedsakelig at de har en uheldig passform for en del. Synes det om at de får anmerkning av å ha for store bukser også virker rart. Om noen spør om hvorfor buksa di er så laus over lårene får man svare at de som passa lårene var for små i livet, hva skal sjefen svare på det?

Anonymkode: 45877...9d8

At Kiwi prøver å seksualisere sine ansatte og gi dem dårlige uniformer som ikke passer alle, og at de kommer med trusler for de som ikke underkaster seg fullstendig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Må jo hjelpe om alle klager? De må høre på det vel? Synes dette høres forferdelig ut. 

Anonymkode: 0127c...3da

Skrevet
På 29.7.2020 den 17.02, AnonymBruker skrev:

What?? :sjokkert: 
Har jobba i kiwi siden 2008 og har brukt herrebukse i flere år og har aldri hørt noe om det. Når jeg starta i kiwi brukte alle damene der jeg jobba herrebukse fordi de likte den best.

Jeg liker den nye uniformen. Spesielt buksa som er som er som ei turbukse. På meg sitter den litt løst selv om jeg ikke er syltynn og jeg digger at det er strikk i livet. Hørte ikke noe om at det måtte være ettersittende da vi bestilte. Det enste som ble sagt var at det var fint hvis vi sjekket målene sånn at det var minst mulig som måtte byttes. 

Anonymkode: 2cacd...f7e

På 29.7.2020 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg eeelsker de nye buksene, de er så komfortable å gå i, spesielt i forhold til de pinnharde, knallgrønne dongribuksene vi har brukt frem til nå..

Anonymkode: 796c6...f0f

Jøss, er PR-avdelingen på besøk?

• Liker 4
Skrevet
På 29.7.2020 den 18.44, Ishm skrev:

«Kuleste i gata» er bare barsnlig motto

Er sjefen på kiwi ungdom eller hva? Med tanke på design av klærne og dette barnslige motto

HDYDFK.jpg.3296dc672bf195cfac8513b60e28b553.jpg

• Liker 6
Skrevet
På 30.7.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev:

Flere av kollegene mine mener det virker som det sitter en eller annen gris oppe i systemet og har funnet ut den strålende ideen å lokke kunder ved å kle de ansatte opp i stramme klær. 

Digger når gamle griser skal sitte i en organisasjon og bestemme hva jenter skal ha på seg.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OpJk0A/jentene-i-lillesand-il-ba-om-aa-faa-slippe-gjennomsiktig-shorts-det-fikk-de-ikke

https://www.dagbladet.no/sport/det-er-en-idrett-som-skal-spille-pa-hud-lar-og-kropp/63407295

• Liker 5
Skrevet
På 30.7.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Har en datter som jobber ekstra på Kiwi, de nye klærne er da helt fine. Mye bedre enn de gamle. hun er kjempefornøyd. Hun er lang og slank da . Men ungdom så ganske så kresen . Men liker disse mye bedre enn de gamle . Uten tvil

Anonymkode: b5936...bcc

Hun er ung, lang og slank og liker å vise frem kroppen sin. Jada. Det er jo de som er poenget her. Ikke alle er unge, lange og slanke ekshibisjonister.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Gamle gubber er bare patetiske.

Anonymkode: a17c6...fdd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Hun er ung, lang og slank og liker å vise frem kroppen sin. Jada. Det er jo de som er poenget her. Ikke alle er unge, lange og slanke ekshibisjonister.

Den kommentaren der var ho saklig!?! Poenget her er vel ikke klærne i seg selv, - har ingen problemer med å forstå at ungdommer liker slike klær.
Men at det ikke finnes alternativer til de som ikke liker trange klær. 

Anonymkode: 89116...b82

Skrevet
På 3.8.2020 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Den kommentaren der var ho saklig!?! Poenget her er vel ikke klærne i seg selv, - har ingen problemer med å forstå at ungdommer liker slike klær.
Men at det ikke finnes alternativer til de som ikke liker trange klær. 

Anonymkode: 89116...b82

Poenget er at klærne sikkert er fine for de som er slanke og fornøyde med kroppen og som ikke har problemer med at den fremheves.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...