Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nærheten av hovedkontoret til Kiwi og handler jevnlig i Kiwibutikken som ligger i samme bygg som Kiwi-skolen. Jeg nekter å tro at klesregimet det er så strengt som TS beskriver når jeg ser hvordan flere av de ansatte der dasser rundt i for store bukser, bukser med hull i, utslitte T-skjorter, fleecejakke fra Tine osv.  Den butikken må jo få avvik i fleng og det er jo veldig merkelig at det går an i butikken som ligger rett ved hovedkontoret...

Anonymkode: e55ed...59e

Det er det i min arbeidsplass, igjen, hvorfor skal jeg sitte og finne på tull og lure dere til å tro på noe som ikke er sant? Jaja, det er  veldig gøy å bli tvunget inn i pølseskinn uniformer, og i tillegg bli beskyldt for å lyve/overdrive om det. 

Anonymkode: 4b20b...6df

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan vi som kunder gjøre for dere her? Jeg mener det. For dette er ikke riktig bekledning for dere overhodet. Uansett kroppsform. Kan vi kanskje sende inn anonyme meldinger via et skjema på kiwi?

At vi har blitt gjort oppmerksom på at ansatte er misfornøyd med de nye uniformene, og at vi selv synes det er upassende?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i kiwi så lenge at dette blir den 3 arbeids uniformen jeg har fått med meg. Jeg er veldig positiv til denne uniformen og jeg har noen kilo for mye selv. I min butikk er det 3 av 10 som er MEGET overvektige, ingen av disse har klaget på buksen og liker denne bedre enn den gammle, som er veldig stram og ubehagelig å gå i. TS, si i fra at buksen din er for liten og få en større, så går du med den gammle til de klarer å skaffe deg en ny. Skjønner ikke helt hvorfor du skaø gå i en for liten bukse? Man får ikke avvik for det! Man kan få avvik av feil bruk av uniformen, men ikke av at man har en for liten bukse. Dette er i såfall bullshit fra BS! 
Å klage ting opp i systemet til distriksjef har jeg veldig dårlig erfaring med, det funker desverre som regel dårlig. 

Anonymkode: 892ee...335

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MalloryK skrev:

Hva kan vi som kunder gjøre for dere her? Jeg mener det. For dette er ikke riktig bekledning for dere overhodet. Uansett kroppsform. Kan vi kanskje sende inn anonyme meldinger via et skjema på kiwi?

At vi har blitt gjort oppmerksom på at ansatte er misfornøyd med de nye uniformene, og at vi selv synes det er upassende?

Men du har jo ikke sett den «live»? Den skal ikke brukes før 17 august. Den gammle uniformen er da mye mer ettersittende enn den nye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å være nedlatende,men om du trenger større en 5XL så jobber du kanskje ikke i butikk? 
Jobbet i butikk i mine yngre dager, og det var mye aktivitet og bevegelse som jeg er usikker på om jeg hadde orket om jeg hadde vekt som tilsier 5XL på dame 🤔 

Synes forøvrig uniformen ser sporty og kul ut. Litt i overkant grønn selvfølgelig, men det er jo en Kiwi butikk så det er jo ikke å overraskende egentlig. 

Anonymkode: 658f2...e3c

Jeg var en størrelse 64 (hvilket sannsynligvis tilsvarer 9XL) da jeg jobbet 80% stilling i pleie på sykehjem, 20% stilling i utebarnehage og dessuten tok ekstravakter på storkjøkken og med renhold på kveld og fridager. Til og fra jobben på sykehjem syklet jeg 1,8 mil hver vei til. Ikke satt jeg på rumpa på fritida heller. Størrelse sier slett ikke alltid noe om fysisk form og jeg kjenner mange og ser mange som er en 5XL eller større som er i full jobb i tildels fysisk krevende jobber. Du tror vel ikke alle overvektige s itter på kontor? 

Forøvrig var vel poenget her at overdelene faktisk ikke går lenger enn til XL og at buksene er så trange at man må opp både en og to størrelser for å kunne fungere. Og da passer de plutselig ikke til noen som er i nærheten av 5XL uansett. 

Anonymkode: af0b7...e4b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har en datter som jobber ekstra på Kiwi, de nye klærne er da helt fine. Mye bedre enn de gamle. hun er kjempefornøyd. Hun er lang og slank da . Men ungdom så ganske så kresen . Men liker disse mye bedre enn de gamle . Uten tvil

Anonymkode: b5936...bcc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vil buksen være for slakk på rumpe og lår, og butikksjefen vil få avvik på butikken, så det går ikke har jeg jo sagt!

Jeg skulle seriøst likt å se noen skrive avvik på at buksa ikke er stram nok over den ansattes rumpe. Det er ulovlig og vil føre til enorme medieoppslag. 

Anonymkode: 29380...2b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle seriøst likt å se noen skrive avvik på at buksa ikke er stram nok over den ansattes rumpe. Det er ulovlig og vil føre til enorme medieoppslag. 

Anonymkode: 29380...2b6

Jeg har jobbet i kiwi i over 9 år, aldri hørt om avvik fordi buksa sitter for løst. Så dette er tull, må ha vert en aaaaalt forstor type svømmer i buksa for stor om det skal føre til avvik. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uansett, det høres ut som hele Norgesgruppen/Kiwi er gjennomsyret av lav kompetanse, manglende etikk og holdninger. 
Når TS forsøker å formidle noe, så er «sjefen» så umoden at hen ikke svarer/overser. Leder over der vil heller ikke høre. Altså - hva skjer? Er det ingen skolerte mennesker i den bedriften? 

Hvorfor nedverdige voksne arbeidstakere med horrible slagord; «vi er Kiwi - kulest i gata»? Og attpåtil presentere klær som passer ungdommen? Hva med voksne arbeidstakere? Eller er målet å rekruttere pur unge ungdom - eller mennesker på tiltak; slik at de både kan manipulere og spare penger?  

Nei - har mistet all respekt for KIWI. Kommer aldri til å handle der igjen. 

Anonymkode: d689b...ccc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter som jobber ekstra på Kiwi, de nye klærne er da helt fine. Mye bedre enn de gamle. hun er kjempefornøyd. Hun er lang og slank da . Men ungdom så ganske så kresen . Men liker disse mye bedre enn de gamle . Uten tvil

Anonymkode: b5936...bcc

Men har hun prøvd de nye klærne? De kommer jo ikke enda, dessuten hjelper det jo veldig om man er ung, slank og høy. Verre for de litt oppi årene som har noen ekstra kg på kroppen.

Anonymkode: 1e28e...3ce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke tillitsvalgt på jobb?

Anonymkode: 47b5e...e0c

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har hun prøvd de nye klærne? De kommer jo ikke enda, dessuten hjelper det jo veldig om man er ung, slank og høy. Verre for de litt oppi årene som har noen ekstra kg på kroppen.

Anonymkode: 1e28e...3ce

Nettopp, er som sagt over 30 og har en fødsel bak meg, var temmelig undervektig før graviditet så jordmor ba meg kjøre på og legge masse på meg under graviditeten... det gjorde jeg, mange kg opp og over halvparten ned igjen, dette føler jeg disse klærne fremhever veldig godt.

Føles liksom ut som "ja siden du la så mye på deg, kan du bare ha det så godt!"

AnonymBruker
Skrevet

De nye uniformene er gode å ha på. Både bukser og Gensere kommer i mye større enn xl. du kan også velge herre størrelse. Om det stemmer det du sier om avvik så er det ganske merkelig. Kanskje noe spesielt der du jobber. Det var ingen som la seg borti hvilken størrelse vi valgte  da klærne ble bestilt. Sjefen har heller ikke sett hvordan vi ser ut med de nye uniformene. Bukse ser ok ut på å er behagelig. Ingenting tyter ut mer enn med vanlige bukser fordi den er stor nok til meg. Genseren min er ganske stor fordi at jeg ikke liker at det er trangt over magen. Ingen problem. Jeg er også overvektig.

Anonymkode: d81d4...394

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke sett den «live»? Den skal ikke brukes før 17 august. Den gammle uniformen er da mye mer ettersittende enn den nye. 

Det er den ikke! Den gamle uniformen innebar også vide rutete bukser og en vid "vi gir oss aldri på pris" tskjorte og en vid hettegenser man kunne "gjemme seg" bort i, den nye uniformen har ingen slike alternativer, sier jeg jo! Da kunne de som liker ettersittende klær og vise seg fram gjøre det, men ikke alle trengte hvis de ikke ville..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den ikke! Den gamle uniformen innebar også vide rutete bukser og en vid "vi gir oss aldri på pris" tskjorte og en vid hettegenser man kunne "gjemme seg" bort i, den nye uniformen har ingen slike alternativer, sier jeg jo! Da kunne de som liker ettersittende klær og vise seg fram gjøre det, men ikke alle trengte hvis de ikke ville..

Den rutete buksen klemmer også over magen om du har for liten størrelse! Jeg har hatt samme buksa selv og den er helt pyton å gå med! Gikk over til jeansen som ikke klemmer like mye, men den er fortsatt stram. Det er fortsatt lov og bruke den gammle fleece jakken så du kan jo ta på deg den om du føler for å gjemme deg bort. Den gammle hette genseren framhevte mine valker, men har gått med den i alle år for det. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ull er ikke "mye mer miljøvennlig", det er ekstremt ressurskrevende å produsere. I tillegg er ikke ubehandlet ull som ikke tåler heftig vask ideelt for arbeidsklær, og behandlet ull er behandlet med...plast! 

Anonymkode: cd11e...5d0

Jeg jobber i butikk, og bruker ull hver eneste dag. Man skal svette vilt mye om man må gi ulla en «heftig vask» etter endt arbeidsdag. Det holder med en luftings, eller rask skyll, særlig når det er ubehandlet ull. Det finnes lanolin-vaskemidler som er helt topp til å vaske med.

Bambus hadde vel strengt talt vært det aller beste å lage arbeidsklærne i, sånn miljømessig, men det blir i hvert fall clingy på kroppen. Jeg foreslo for øvrig også bomull. 

Anonymkode: 0bb01...fb4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk, og bruker ull hver eneste dag. Man skal svette vilt mye om man må gi ulla en «heftig vask» etter endt arbeidsdag. Det holder med en luftings, eller rask skyll, særlig når det er ubehandlet ull. Det finnes lanolin-vaskemidler som er helt topp til å vaske med.

Bambus hadde vel strengt talt vært det aller beste å lage arbeidsklærne i, sånn miljømessig, men det blir i hvert fall clingy på kroppen. Jeg foreslo for øvrig også bomull. 

Anonymkode: 0bb01...fb4

Ull klør som helvete.

Anonymkode: a17c6...fdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, det høres ut som hele Norgesgruppen/Kiwi er gjennomsyret av lav kompetanse, manglende etikk og holdninger. 
Når TS forsøker å formidle noe, så er «sjefen» så umoden at hen ikke svarer/overser. Leder over der vil heller ikke høre. Altså - hva skjer? Er det ingen skolerte mennesker i den bedriften? 

Hvorfor nedverdige voksne arbeidstakere med horrible slagord; «vi er Kiwi - kulest i gata»? Og attpåtil presentere klær som passer ungdommen? Hva med voksne arbeidstakere? Eller er målet å rekruttere pur unge ungdom - eller mennesker på tiltak; slik at de både kan manipulere og spare penger?  

Nei - har mistet all respekt for KIWI. Kommer aldri til å handle der igjen. 

Seriøst? Hva er nedverdigende med å si at man er kulest i gata? Og mener du at sporty tøy er for ungdom? Hvor gammel er du egentlig? 
Om det er fargen du henviser til ikke er passende, og som noen kaller klovnete, så har Kiwi alltid hatt grønne klær, og noe alle vet når de søker jobb der. 

"kommer aldri til å handle der igjen"... såååå typisk norsk når man føler seg krenket på andres veiene, og det gjerne uten å kjenne hele historien.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe sjefen synes det er ok med en bukse som er litt vid i rompa og lårene, hvis alternativet er at man ikke får igjen knappen i livet, så magen henger utenfor. 
Så her ville jeg bare sagt at det ser ut som jeg må ha en bukse i størrelsen større hvis det ikke skal være ubehagelig for kundene å se meg i kassa med magen på utstilling.
Så uten at jeg har vært tilstede når ansatt og sjef har diskutert, så håper jeg at det er en missforståelse fra sjefen på budskapet fra HI her. Eks om det har blitt sagt at uniformen er håpløs og ikke passer min kropp, og ikke vært konkret på problemet med vidden livet? Vi damer tenker at mannfolk skjønner det underliggende budskapet vårt, spesielt når det gjelder klær og kropp. Men det gjør det ikke...

AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Det er fullstendig irrelevant. Du har ikke uniform - og kan velge passform og stil selv. Tvilsomt at du hadde tatt på deg kiwikjolen med polyestertights og grønne joggesko. 

Det var et svar til den som mente det ikke gikk an å jobbe i kjole/skjørt. At du mener det er irrelevant at det går an er irrelevant for meg.

Anonymkode: b3f43...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...